Eigenschappen

Prijs€ 59.000,-
Kilometerstand153.624 KM
Jaar2008
Aantal geproduceerd
StatusNieuw binnen
Motor6 cilinder
Vermogen385 PK
Motorblok nummer
Motor inhoud3.8 liter
TransmissieAutomaat (7-traps)
ChassisCoupé
Kleur interieurDonker bruin
Kleur exterieurZwart
Velgen
Chassisnummer

Omschrijving

Porsche 911 Carrera 4S 3.8 Coupé
De zesde generatie van de Porsche 911, beter bekend onder de modelcode 997, werd in 2004 gelanceerd en kon direct al op positieve kritieken rekenen. Waar de voorgaande, 996 geheten, generatie vanuit stilistisch oogpunt brak met de zo gelauwerde 993, was de nieuwe 911 met klassieke ronde koplampen en een als geheel fraaier voorkomen een enorme sprong voorwaarts. Een aardig detail is dat de Nederlander Harm Lagaaij verantwoordelijk was voor het ontwerp van de 997! Nooit eerder zou het programma van de 911 zo uitgebreid zijn als met de nieuwe 997-reeks. Naast een Coupé, Cabriolet en Targa zou er later ook nog een Speedster verschijnen. De meer gangbare carrosserievarianten waren allen leverbaar met achterwiel- en vierwielaandrijving, waarin ook onderscheid gemaakt werd tussen een slanke en brede koetsvariant. Net als bij diens voorganger kreeg de 997 de beschikking over watergekoelde motoren, in 3.6 en 3.8 liter vorm. Zelfs de basis Carrera beschikte al over 325 pk, en de nieuwe 3.8 liter was destijds de grootste boxermotor die Porsche tot dan toe geproduceerd had.

Naast de gangbare versies zoals de Carrera (S) en de Turbo, zouden ook een GT3, GT3 RS en GT2 gelanceerd worden.

Na circa 4 jaar in productie geweest te zijn, vond Porsche het in 2008 tijd voor een ingrijpende facelift. Met deze facelift werd niet alleen het ontwerp en het interieur licht veranderd, de grootste wijzigingen waren van technische aard. Voor het eerst kreeg de 911 de beschikking over directe brandstofinspuiting en mede daardoor stegen de vermogens van de verschillende motoren ook.

De nieuwe sportuitlaat zorgde voor een nog betere doorgang van de uitlaatgassen, terwijl de nieuwe, supersnel schakelende PDK-versnellingsbak de acceleratietijden en de gehele rijbeleving transformeerde. Om het gat tussen de Carrera S en de GT3 te dichten, kwam er ook een nieuwe Carrera GTS-versie bij, die dankzij een 3.8 liter boxermotor met 408 pk tot zeer serieuze prestaties in staat was. Wanneer de productie van de 997-reeks in 2012 tot een einde komt, zijn er in totaal 213.004 stuks geproduceerd. Het is daarmee een van de meest succesvolle 911-modellen ooit.

Deze zeer fraaie Porsche 911 997.2 Carrera 4S is allereerst een 911 waar wij zeer warme herinneringen aan hebben. Dat heeft er alles mee te maken dat deze in het recente verleden onderdeel uitgemaakt heeft van onze eigen collectie en later binnen ons netwerk altijd dichtbij gebleven is.

Het is 12 december 2008 wanneer Porsche Zentrum Wuppertal in Duitsland de 911 overdraagt aan diens trotse eerste eigenaar. Vanwege het bouwjaar betreft dit een zeer gewilde 997.2, welke vanbuiten gemakkelijk te herkennen is aan de dagrijverlichting vooraan en de LED-achterlichten. De diepzwarte lakkleur staat de 911 fantastisch, zeker in combinatie met de zwart gespoten lichtmetalen wielen waarachter imposant ogende en rood gekleurde remklauwen zichtbaar zijn.

Het in ‘Cocoa’ uitgevoerde interieur, diep donkerbruin, is volledig met leer bekleed en laat zien hoe hoog de bouwkwaliteit van deze generatie 911 is. Het leer ziet er nog altijd prachtig uit en kent bijna geen slijtagesporen. Ook het dashboard en deurpanelen zijn met leer bekleed, terwijl voor de hemelbekleding gekozen is voor fraai en zacht aanvoelend alcantara. De Sport Chrono optie is ook nu nog altijd zeer gewild, om maar te zwijgen van de PDK-transmissie.

Ook aanwezig zijn prettige opties als cruise control en stoelverwarming en een aangepast en veel moderner infotainmentsysteem in de middenconsole.

De samenwerking tussen de direct ingespoten 3.8 liter boxermotor en PDK is zonder te overdrijven fenomenaal te noemen. Met rustig rijden is de 385 pk sterke S-motor zo mak als een lammetje en schakelt de versnellingsbak onmerkbaar door de versnellingen heen. Wanneer echter de ‘Sport Plus’ schakelaar wordt ingedrukt, transformeert de 911 van soepele GT-achtige naar een pure, hardcore sportwagen. De wijze waarop de motor nu reageert, het uitlaatsysteem klinkt en de versnellingsbak met korte, droge klappen door de versnellingen heengaat, is van een geheel andere orde. Wat een beleving! In deze stand en mede dankzij de vierwielaandrijving accelereert de 911 van 0-100 km/h in slechts 4,5 seconden, tot aan een topsnelheid van maar liefst 295 km/h.

De prachtig klinkende boxermotor heeft met de eerder genoemde 385 pk en 420 Nm altijd kracht voorhanden om supersnel te kunnen accelereren. Het verschil met de eerste 997 modellen

wanneer voorzien van Tiptronic-automaat is eigenlijk niet te beschrijven, zo anders rijdt deze 997.2.

In de eerste jaren is deze 911 volledig dealeronderhouden geweest door Porsche Zentrum Wuppertal.

Begin 2013 kreeg de Porsche een Nederlands kenteken, en werd het onderhoud uitgevoerd door Porsche Centrum Heteren en een merkspecialist. Het spreekt voor zich dat de gehele historie inzichtelijk en aanwezig is en laten zien hoe goed er voor deze fraaie 911 gezorgd is gedurende de afgelopen 17 jaar.

Door de staat van onderhoud, het feit dat dit een gewilde 997.2 is en de tijdloze kleurcombinatie verwachten wij dat deze prachtige 911 niet lang meer onderdeel zal uitmaken van onze collectie…

Porsche 911 Carrera 4S 3.8 Coupé
The sixth generation of the Porsche 911, better known as the 997, was launched back in 2004 and immediately met with positive reviews. Whereas the previous, 996 generation broke with the so adored 993 from a stylistic point of view, the new 911 with classic round headlights and an overall more attractive appearance was a huge leap forward. A nice detail is that Harm Lagaaij was responsible for the design of the 997! Never before would the range of the 911 be so extensive as with the new 997. In addition to a Coupé, Cabriolet and Targa, a Speedster would later appear. The more common bodywork variants were all available with rear- and all-wheel drive, which also distinguished between a slim and wide body version. As with its predecessor, the 997 received water-cooled engines, available in 3.6 and 3.8 litre form. Even the base Carrera already had 325 BHP, and the new 3.8 litre was the largest boxer engine Porsche had produced up to that time.

Besides the mainstream versions such as the Carrera (S) and the Turbo, a GT3, GT3 RS and GT2 would also be launched.

After being in production for about four years, Porsche thought it was time for a major facelift, in 2008. With this facelift, not only the design and interior were changed slightly, the biggest changes were all technical. For the first time ever, the 911 got direct fuel injection and partly as a result, the power outputs of the various engines also increased.

The new sports exhaust provided even better exhaust passage, while the new, superfast-shifting PDK gearbox transformed acceleration times and the entire driving experience. To close the gap between the Carrera S and the GT3, a new Carrera GTS version was also added, capable of very serious performance thanks to a 3.8-litre boxer engine with 408 BHP. When production of the 997 series came to an end in 2012, a total of 213,004 units had been produced. This makes it one of the most successful 911 models ever.

The beautiful Porsche 911 997.2 Carrera 4S shown here is first and foremost a 911 that we have very fond memories of. This has everything to do with the fact that it has been part of our own collection in the recent past and has always remained close within our network later on.

On December 12, 2008, Porsche Zentrum Wuppertal in Germany handed the 911 over to its proud first owner. Due to its year of manufacture, this is a highly sought-after 997.2, which is easily recognisable by its front daytime running lights and LED tail lights. The deep black paint colour looks fantastic on the 911, especially combined with the black painted alloy wheels, behind which imposing looking and red coloured brake calipers are visible.

Finished in “Cocoa” deep dark brown, the interior is fully covered with leather and shows just how high the build quality of this generation 911 is. The leather still looks beautiful and has almost no signs of wear. The dashboard and door cards are also covered in leather, while beautiful and soft-feeling alcantara has been chosen for the headliner. The Sport Chrono option is still very much in demand today, not to mention the PDK transmission.

Also present are sought after options such as cruise control and heated seats and an updated and much more modern infotainment system in the centre console.

The marriage between the direct fuel injected 3.8-litre boxer engine and PDK can only be described as the perfect marriage. When driven calm, the 385 BHP ‘Carrera S’ engine is as gentle as a lamb and the gearbox shifts imperceptibly through the gears. However, when the “Sport Plus” switch is pressed, the 911 transforms from a smooth GT to a pure, hardcore sports car. The way the engine now responds, the exhaust system sounds and the gearbox goes through the gears with short, dry changes is of a completely different order. What an experience! In this mode and thanks to the advanced four wheel drive system, the 911 accelerates from 0-100 km/h in just 4.5 seconds, on to a top speed of a whopping 295 km/h.

With the aforementioned 385 BHP and 420 Nm’s of torque, the beautiful sounding boxer engine always has power on hand to accelerate super-fast. The difference from the first 997 models when equipped with Tiptronic simply is enormous, that's how different this 997.2 drives.

In the first few years, this 911 was fully maintained by Porsche Zentrum Wuppertal.

In early 2013, the Porsche was imported into the Netherlands, and maintenance was carried out by Porsche Centrum Heteren and a brand specialist. It goes without saying that the entire history is present and available, showing how well this beautiful 911 has been looked after for in the past 17 years.

Due to its overall condition, being a sought-after 997.2 finished in a timeless colour combination, we expect that this 911 will not be part of our collection for long...

Onze autos

Ook wanneer u een klassieker zoekt waaraan geen restauratiewerk meer zit, bent u van harte welkom bij Peet Classics. In onze showroom in Voorschoten presenteren wij altijd diverse klassiekers en youngtimers die voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen. Ook wanneer u op zoek bent naar een specifieke klassieker of youngtimer, helpen wij u graag.

OUR CURRENT COLLECTION
Whe you are looking for a classic car that does not require any restoration work anymore, we at Peet Classics are more than willing to search the right car. In our showroom in Voorschoten we always present various classic cars and youngtimers that meet our strict quality requirements.