Eigenschappen

PrijsOp aanvraag
Kilometerstand KM
Jaar1962
Aantal geproduceerd
StatusBeschikbaar
Motor6 Cilinder in lijn
Vermogen145 pk
Motorblok nummerop aanvraag
Motor inhoud2600 cc
Transmissie5-bak handgeschakeld
Chassis
Kleur interieurRood
Kleur exterieurGrigio Biacca
VelgenStalen velgen met originele wieldoppen
Chassisnummer

Omschrijving

Alfa Romeo 2600 Spider (1962)

Absoluut perfect. Zo kan deze sublieme Alfa Romeo 2600 Spider het beste worden omschreven. Er is niet minder dan 4000 uur liefdevol restauratiewerk in de auto gestoken. Dat heeft geresulteerd in waarschijnlijk de mooiste 2600 Spider die sinds lange tijd te koop wordt aangeboden.

Om het vereiste kwaliteitsniveau te bereiken, is werkelijk niets aan het toeval overgelaten. Tal van vooraanstaande specialisten hebben geholpen om de auto weer volledig terug in originele nieuwstaat te brengen. Momenteel is deze bijzondere 2600 Spider te zien in de showroom van Peet Classics. U bent van harte uitgenodigd om de beeldschone Italiaanse cabriolet met eigen ogen te komen bewonderen.

Strikte originaliteit is het uitgangspunt geweest van deze totaalrestauratie. Op basis van historische documentatie uit het archief van Alfa Romeo, kon worden herleid hoe de auto op 17 november 1962 de fabriek in Portello heeft verlaten. Gelakt in de kleur Grigio Biacca (grijs-wit), werd de 2600 Spider direct op transport gezet naar Parijs. In deze tijd werkte Alfa Romeo nauw samen met Renault, en assembleerde het de Dauphine en R4 in Milaan. Dit verklaart dat deze 2600 Spider op 20 november 1962 werd afgeleverd bij het hoofdkantoor van de Régie Nationale Usines Renault te Billancourt.

Het stijlvolle koetswerk van de 2600 Spider is ontworpen en gebouwd bij Carrozzeria Touring in Milaan. De Alfa Romeo 2600 Spider is een auto zoals alleen de Italianen konden ontwerpen: een bijzonder elegante verschijning, subtiel versierd met prachtig gevormd chroomwerk. Details als de clignoteurs op de voorspatborden en de gebogen deurgrepen zijn ware kunststukjes.

Hetzelfde geldt voor de techniek van de 2600 Spider, die volledig is teruggebracht naar originele specificatie. Onder de fraai gewelfde motorkap ligt een klassieke zescilinder lijnmotor met twee bovenliggende nokkenassen. Gevoed door drie dubbele Solex-carburateurs, ontwikkelt de 2,6-liter motor een gezond vermogen van 145 pk. Het krachtige koppel van om en nabij de 150 Nm, wordt met melodramatisch gegrom uit de uitlaat vanuit lage toeren opgebouwd. Maar dat betekent niet dat de motor hoge toeren schuwt: op de grote toerenteller rechts achter het zwarte stuur, begint het grensgebied pas bij 6250 tpm rood te kleuren. Vanzelfsprekend is de zescilinder gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak.

De kleurstelling van het interieur is met blijk van goede smaak bij de grijswitte lakkleur gekozen. De rode kleur van het zachte, fijn generfde Connolly-leer creëert een warmbloedige atmosfeer, en is gecombineerd met sfeervol zwart velours tapijt. Met het in zwart leer beklede instrumentarium als achtergrond, komen de gepolijste aluminium spaken van het stuur en de verchroomde sierlijsten en -ringen voortreffelijk tot hun recht. Een fraai detail is de rugleuning van de achterbank, waarvan de lederen hoes tevens dienstdoet als afdekking van het vouwdak. Vanzelfsprekend is ook de softtop van de Alfa Romeo 2600 Spider gerestaureerd en voorzien van nieuwe hoogwaardige, uit drie lagen opgebouwde Sonnenland-stof.

Dit is bij uitstek een auto voor de liefhebber die geen genoegen neemt met minder dan absolute perfectie. Neem voor meer informatie over deze voortreffelijke Italiaans klassieker contact op met Peet Classics.

Alfa Romeo 2600 Spider (1962)

Pure perfection. This is how this excellent Alfa Romeo 2600 Spider can be described best. No less than 4000 hours of immaculate restoration work has gone into the car. As a result, this is probably the most beautiful 2600 Spider that has been for sale for a long time.

To achieve this level of quality, nothing has been left to chance. Numerous leading specialists have helped to bring this car back to its concours condition. Right now, this very special Alfa Romeo 2600 Spider is on display at Peet Classics. You are cordially invited to pay us a visit and admire this beautiful Italian convertible with your own eyes.

Strict originality has been the starting point for this full restoration. Based on historical documents provided by the Alfa Romeo archives, it has been possible to trace down the original specifications. Painted in Grigio Biacca (grey-white), the car left the factory in Portello on November 17, 1962. Soon after, it was transported to Paris. During the early 60s, Alfa Romeo worked closely with Renault, assembling the Dauphine and R4 for the French company in Milan. This explains why this 2600 Spider was delivered at the headquarters of the Régie Nationale Usines Renault, on November 20, 1962 in Billancourt.

The stylish Alfa Romeo 2600 Spider was designed and built at Carrozzeria Touring in Milan. The Alfa Romeo 2600 Spider is typical Italian car: it has a particularly elegant appearance, and is subtly decorated with beautifully shaped chrome work. Details such as the side markers on the front fenders and the curved door handles are true works of art.

The same goes for the technology of the 2600 Spider, which has been completely restored to its original specification. Under the beautifully curved bonnet, you find a classic six-cylinder in-line engine with two overhead camshafts. Fueled by three twin Solex carburettors, the 2.6-liter engine develops a healthy 145 bhp. At low revs, the muscular torque of around 150 Nm builds up with melodramatic grunts from the exhaust. That doesn’t mean that the engine is shy for high revs: on the large rev counter on the right side behind the black steering wheel, the red area only starts at 6250 rpm. Naturally, the six-cylinder is linked to a five-speed manual gearbox.

The color scheme of the interior is a sign of excellent taste. The red color of the soft, finely grained Connolly leather creates a warm-blooded atmosphere and is combined with attractive black velvet carpet. With the black leather-covered instrument panel as a background, the polished aluminum spokes of the steering wheel, as well as the chrome-plated moldings and rings on the dashboard come into their own. A very nice detail is the backrest of the rear seat, of which the leather upholstery also serves as a cover for the folding roof. It goes without saying that the soft top of the Alfa Romeo 2600 Spider has been restored and was provided with new high-quality, three-layer Sonnenland fabric.

This is a car for the enthusiast who does not settle for less than absolute perfection. For more information about this excellent Italian classic, please contact Peet Classics.

Onze autos

Een oldtimer restaureren is altijd weer uitdagend. Dat is precies waarom we het zo leuk vinden. De speurtocht naar onderdelen, het maken van de ultieme bekleding en de zoektocht naar de authentieke kleur lak: we doen het graag en precies. Soms komen we voor verrassingen te staan en moeten we op zoek gaan naar moderne oplossingen om oude techniek weer werkend te krijgen.