Eigenschappen

PrijsOp aanvraag
Kilometerstand78.149 KM
Jaar1963
Aantal geproduceerd
StatusBeschikbaar
Motor6 Cilinder in lijn
Vermogen265 pk en 360 nm koppel
Motorblok nummerOp aanvraag
Motor inhoud3821 cc
TransmissieHandgeschakelde 5-bak
ChassisOp aanvraag
Kleur interieurDonker groen
Kleur exterieurDonker blauw
VelgenSpaakwielen en Aluminium Dunlop velgen
ChassisnummerOp aanvraag

Omschrijving

Over deze auto:

De huidige eigenaar heeft de auto in 2011 aangeschaft en heeft deze bij een gerenomeerd restauratie bedrijf helemaal naar wens om laten bouwen tot een volwaardige rally auto. Deze heeft in de tussentijd al probleemloos meegedaan aan meerdere rally's zoals de Winter trial en rally of the tests.

Deze Jaguar E-type in van alle luxe voorzien voor de fanatieke rally rijder, of het nu gaat op een endusance rally van meerdere dagen of een eendag rally.

Hier een kleine samen vatting van alle modificaties:

  • 4 mistlampen in de neus
  • Rolkooi
  • Kuipstoelen
  • 80 litertank
  • Brandblusser
  • Professionele aluminium garage krik
  • Gescheiden remsysteem
  • Geventileerde remschijven voor
  • Verstelbare schokbrekers rondom
  • Sperr-diff
  • Competitie gespaakte wielen
  • Extra set Dunlop aluminium centre lock velgen
  • Hoofdstroom schakelaar
  • Stuurbekrachtiging
  • Stuurbediening voor grootlicht en ruitenwissers
  • Getunede motor
  • Op maat gemaakte r.v.s. uitlaat incl. spruitstukken
  • Elektronische ontsteking
  • Hightorque startmotor
  • K&N luchtfilters
  • Terratrip tripmaster
  • diverse 12 volt aansluitingen
  • Handige opbergvakken in het interieur
  • Handgeschakelde 5-bak van het merk Tremac
  • Aanpassing voor lange mensen (als je 2-meter bent pas je in deze auto)
  • Grijze striping (dit is een sticker en kan makkelijk verwijdert worden)
  • Extra dak ventilatie
  • Extra ventilatie op achter remmen
  • Volledig foto verslag van de restauratie aanwezig incl. rekeningen.

 

Als u vragen heeft neem dan contact met ons op via info@peetclassics.nl

 

Geschiedenis:

De Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden. De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. In 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-type staat op de eerste plaats in de Top sportwagens van de jaren 60-lijst.
De E-type Series I werd in Europa geïntroduceerd op 15 maart 1961 op de Autosalon van Genève en in de Verenigde Staten in april datzelfde jaar op de autosalon van New York. De autowas ontworpen als een 2-zitter GT coupé (FHC) en een 2-zitter cabriolet (OTS).
De Series 1 kreeg een 3,8 liter 6-in-lijnmotor die van de XK150S kwam. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en uitwendige motorkapsloten. Deze eerste exemplaren zijn daardoor zeldzamer en dus waardevoller dan de latere. In 1964 werd de cilinderinhoud opgetrokken tot 4,2 liter. De Series 1 kreeg een topsnelheid van 241 km/u. Alle E-types kregen onafhankelijke wielophanging en bekrachtigde schijfremmen op de 4 wielen, twee ongewone voorzieningen voor die tijd. De 3,8 l-versies hadden met leer beklede kuipstoelen, een centraal geplaatst instrumentenpaneel van aluminium, dat vanaf 1963 in vinyl en leder werd uitgevoerd, en een manuele 4-versnellingsbak zonder synchromesh in de eerste versnelling.

Bron: Wikipedia

Onze autos

Een oldtimer restaureren is altijd weer uitdagend. Dat is precies waarom we het zo leuk vinden. De speurtocht naar onderdelen, het maken van de ultieme bekleding en de zoektocht naar de authentieke kleur lak: we doen het graag en precies. Soms komen we voor verrassingen te staan en moeten we op zoek gaan naar moderne oplossingen om oude techniek weer werkend te krijgen.