Eigenschappen

Prijs€ 115.000,-
Kilometerstand103.219 KM
Jaar1967
Aantal geproduceerd828 (staal en aluminium)
StatusBeschikbaar
Motor6 cilinder in lijn
Vermogen
Motorblok nummerOp aanvraag
Motor inhoud4014
TransmissieHandgeschakelde 5-bak van ZF
ChassisCoupe
Kleur interieurCreme
Kleur exterieurRood
Velgen15 inch Borrani
ChassisnummerOp aanvraag

Omschrijving

De hier gepresenteerde Mistral Coupé is de meest gewilde versie, met zijn 4,0-liter motor, aluminium carrosserie en nog belangrijker, het originele brandstofinjectiesysteem. Het Maserati Classiche certificaat vermeldt dat de auto is geleverd in Amaranto Roma met een wit lederen interieur. De auto is geproduceerd in september 1967. Deze oorspronkelijk demonstratieauto werd medio 1968 geleverd aan een klant in Milaan.
In 1989 werd de auto vanuit de Verenigde Staten verscheept naar het Verenigd Koninkrijk. Hier kreeg de auto in de 90’er jaren een blank metaal spray, een motorrevisie door Bob Dove en een beige interieur. In 1997 werd de auto uiteindelijk APK goedgekeurd en de vorige eigenaar reed nog eens 10.000 km, wat resulteerde in een totaal van 100.172 km in 2005, toen de auto werd geïmporteerd in Nederland.
Gedurende de afgelopen 14 jaar zijn door de huidige eigenaar regelmatig mechanische en onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Dit omvat een revisie van de cilinderkop, het reviseren en het correct instellen van het brandstofinjectiesysteem door een gerenommeerde expert, revisie van de waterpomp, revisie van de Borrani spaakwielen en een upgrade van de ventilatie koeling.
Deze goed bewaarde originele Mistral komt met gedetailleerde historie en is een ideale basis voor restauratie om de auto naar concoursniveau te brengen.De onderzijde van de auto hebben we laten ontdoen van textiel zodat het goed zichtbaar is in welke staat de auto verkeerd en dus geen geheimen heeft.

The Mistral Coupé presented here is the most sought-after version, with its 4.0-litre engine and aluminum body and importantly, it still has its original fuel-injection system. The Maserati Classiche certificate states that the car was finished in Amaranto Roma with a white leather interior. It left the assembly line in September 1967. Initially used as a demonstration car, it was supplied to a client in Milan by mid-1968.

In 1989 the car was shipped from the United States to the United Kingdom, where during the early 1990’s the car got a bare metal spray, the engine rebuilt by Bob Dove and a beige interior. In 1997 the car was granted a MOT and the previous owner drove an additional 10,000 km, resulting in a total of 100,172 km in 2005, when the car was imported to the Netherlands.
During the past 14 years regular mechanical & maintenance work has been undertaken. This includes refurbishment of the engine head, reconditioning and properly set-up of the fuel injection system by a renowned expert, replacement of the Lucas pump with Bosch unit, refurbishment of the water pump, refurbishment of the Borrani wire wheels and an upgrade of the cooling fan system.
This well-preserved original Mistral comes with detailed history and is an ideal basis for restoration to take the car to concours level.

Onze autos

Een oldtimer restaureren is altijd weer uitdagend. Dat is precies waarom we het zo leuk vinden. De speurtocht naar onderdelen, het maken van de ultieme bekleding en de zoektocht naar de authentieke kleur lak: we doen het graag en precies. Soms komen we voor verrassingen te staan en moeten we op zoek gaan naar moderne oplossingen om oude techniek weer werkend te krijgen.