Eigenschappen

PrijsVERKOCHT
Kilometerstand KM
Jaar1957
Aantal geproduceerd
StatusBeschikbaar
Motor4 cilinder in lijn
Vermogen72 pk
Motorblok nummer
Motor inhoud1500cc
Transmissie4-bak handgeschakeld
ChassisCabriolet
Kleur interieurRood
Kleur exterieurZwart
Velgenstalen velgen met originele wieldoppen
ChassisnummerHDA4323641

Omschrijving

MGA 1500 (1956)

De MGA is beslist één van de beste Britse klassiekers aller tijden. Een elegant gestroomlijnde roadster, met een energieke uitstraling en – vooral – een zeer toegankelijke sportiviteit. De MGA wordt door kenners beschouwd als een voorbeeldig sturende auto, die volop dynamisch rijplezier te bieden heeft. De MG geeft je alle speelruimte om de capaciteiten van de motor en het chassis af te tasten, maar gaat een ontspannen toerrit beslist niet uit de weg. Dankzij de riante trekkracht van de 1500 cc B-Series motor, presteert de MGA gewillig en lekker vlot, waarbij de uitlaat een krachtige ronk ten gehore brengt. Terwijl lange etappes nooit vermoeiend worden. De MGA is een beeldschone klassieker, perfect voor lange roadtrips en om de mooiste gebieden van Europa te ontdekken.

Peet Classics verwelkomt deze ravenzwarte MGA 1500 Roadster in de collectie. Een auto met een volledig gedocumenteerde historie, inclusief de felbegeerde Factory Record die door de British Motor Industry Heritage Trust is verstrekt. De linksgestuurde auto werd gebouwd in december 1956, en kreeg in het voorjaar van 1957 een kenteken in de Verenigde Staten. Op 40-jarige leeftijd keerde de MGA terug naar Europa, om hier een grondige restauratie van het hoogste kwaliteitsniveau te ondergaan. Zowel uiterlijk als mechanisch verkeert de auto nog altijd in een voortreffelijke condite.

De combinatie van de zwarte lak en het rode interieur is exact zoals de MGA 1500 in december 1956 de fabriek in Abingdon heeft verlaten. Bij de restauratie van de auto bleef de originaliteit gewaarborgd, maar werd ook gelet op de veiligheid, de betrouwbaarheid en bruikbaarheid in het moderne verkeer. Zo is de MG bijvoorbeeld voorzien van een elektrische koelventilator en schijfremmen op de voorwielen.

Om het rijplezier met de MGA nog verder te vergroten, is de keuze gemaakt om de auto te prepareren voor klassiekerrally’s. Voorzien van kuipstoelen in de stijl van de Austin-Healey 100 en uitgerust met een Brantz International 2 S Pro tripmeter, is deze MGA helemaal klaar voor vele memorabele rally-avonturen. Een FIVA Identity Card (A/3) wordt met de auto meegeleverd. Deze MGA voldoet bovendien aan alle eisen voor deelname aan de Mille Miglia.

De autosport loopt als een rode draad door de gehele geschiedenis van de MGA. MG heeft de A destijds met veel succes ingeschreven in de belangrijkste races en rally’s ter wereld, zoals de 24-uursrace op Le Mans, de Alpine Rally en de Mille Miglia.

Als eerbetoon aan de sportieve successen van de MGA, werd bij de opbouw van deze auto met een schuin oog gekeken naar de fabrieksauto’s van weleer. De bumpers zijn gedemonteerd, in de verchroomde grille is ruimte vrijgemaakt voor een extra schijnwerper van Lucas, net zoals de door de fabriek ingeschreven MGA’s voor Le Mans en de Mille Miglia destijds hadden. Op de motorkap en het kofferdeksel zijn klassieke bruine riemen van leer aangebracht. De zwart gelakte stalen wielen met Vredestein Sprint Classic banden in de maat 185 HR 15 geven de sportieve uitstraling van deze MGA 1500 extra cachet.

Ook al leent de MGA Roadster zich bij uitstek voor prachtige ritten met het vouwdak opgevouwen achter de kuipstoelen, het is een comfortabel idee dat de softtop in een uitstekende conditie verkeert. Mooi weer is immers geen garantie, bij de Mille Miglia! De auto wordt bovendien geleverd met een snel te monteren, wit gelakte hardtop. Op die manier hoeven klassiekerrally’s niet uitsluitend in de zomer te worden verreden.

Peet Classics laat u met alle plezier nader kennismaken met deze in een uitstekende, rally-klare conditie verkerende MGA 1500 Roadster!

Onze autos

Een oldtimer restaureren is altijd weer uitdagend. Dat is precies waarom we het zo leuk vinden. De speurtocht naar onderdelen, het maken van de ultieme bekleding en de zoektocht naar de authentieke kleur lak: we doen het graag en precies. Soms komen we voor verrassingen te staan en moeten we op zoek gaan naar moderne oplossingen om oude techniek weer werkend te krijgen.