Eigenschappen

Prijs€ 63.500,-
Kilometerstand136.604 KM
Jaar1991
Aantal geproduceerd
StatusNieuw binnen
Motor6 cilinder boxer
Vermogen250 PK
Motorblok nummer
Motor inhoud3600 cc
TransmissieAutomaat
Chassis
Kleur interieurZwart leer
Kleur exterieurDonker blauw
Velgen16 inch
Chassisnummer

Omschrijving

Porsche 911 Carrera 2 Cabriolet (1991)

Voor elke generatie van de Porsche 911 zijn talloze liefhebbers. Natuurlijk houden we bij Peet Classics van het oermodel, maar we vinden de 964 ook erg aantrekkelijk. Laten we vertellen waarom, aan de hand van deze zeer origineel uitgevoerde 911 Carrera 2 Cabriolet – die met zijn bouwjaar van 1991 inmiddels ook alweer dik dertig jaar oud is. Deze in Midnight Blue uitgevoerde cabriolet staat nu te glanzen in onze showroom.

Misschien kunnen we de Porsche 964 wel beschouwen als de meest volwassen evolutie van de oer-911. Vanzelfsprekend heeft hij een luchtgekoelde zescilinder boxermotor, helemaal achterin. Vanzelfsprekend heeft hij die karakteristieke, rechtop staande koplampen, zoals ontwerper ‘Butzi’ Porsche de 911 ooit heeft bedoeld. Vanzelfsprekend brengt hij dat ongeëvenaarde raspende motorgeluid ten gehore. Vanzelfsprekend heeft hij die typische veelzijdigheid, waarmee de 911 zich van elke andere sportwagen onderscheidt. Vanzelfsprekend zijn de bouwkwaliteit en betrouwbaarheid spreekwoordelijk, zoals we alleen van Porsche kennen.

Vergeleken met de zo pure oer-911 (1963-1973) en het rechtstreeks daarop gebaseerde G-model (1973-1989), tilt de 964 de prestaties en sportieve rijbeleving naar een nog hoger niveau. Achter in deze 911 Carrera 2 Cabriolet uit 1991, ligt een tot 3,6 liter opgeboorde versie van de beroemde luchtgekoelde zescilinder boxer. De motor levert een vermogen van 250 pk, en bereikt een smeuïg koppel van 310 Nm. De Carrera 2 beschikt enkel over achterwielaandrijving (na de 959 was de Carrera 4 de eerste productie-911 met 4WD), maar is voorzien van een Tiptronic-automaat. Deze stemt zijn schakelgedrag vanzelf af op de rijstijl van de bestuurder. Voorzien van de intelligente Tiptronic-automaat, kun je in de 964 óók handmatig sequentieel van versnelling wisselen – begin jaren 90 de opmaat voor de hedendaagse transmissies met dubbele koppeling.

Wat deze 964 zo bijzonder maakt, is zijn uitzonderlijke originaliteit. Hij staat zelfs nog op zijn originele 16-inch Design ’90 wielen, die geheel vrij zijn parkeerschade. Slechts het windscherm, de Sony-radio/cassettespeler en de kleine beugelspoiler op de motorkap, vlak boven de automatisch uitklappende achtervleugel, zijn accessoires die achteraf werden gemonteerd. Maar niet alleen de originaliteit maakt deze 964 Carrera 2 Cabriolet bijzonder. Nadat de auto in 1991 in Japan werd ingevoerd, is werkelijk alles tot in het kleinste detail gedocumenteerd. De 964 kwam in 2016 naar Nederland, en verkeert nog altijd in een sublieme staat – ook al hebben de vorige eigenaren hun tijd genomen om de typische 911-ervaring aan den lijve te ondervinden.

Ondanks het hoge motorvermogen, het verbeterde onderstel (met schroefveren rondom voor extra stabiliteit), de uitklappende achtervleugel en de moderne kunststof schildbumpers, is de klassieke 911-rijbeleving ook in deze 964 nog duidelijk voelbaar. Op de eerste plaats komt dat door het ontwerp van het dashboard, met zijn kenmerkende (klassieke) indeling van de instrumenten, de rechtop staande voorruit en het links van de stuurkolom geplaatste contactslot. Toch zit je heerlijk in de met zwart leer beklede kuipstoelen; je hebt volop ruimte voor je hoofd en benen, terwijl het zicht rondom optimaal is. Het ‘schrapende’ motorgeluid achter je rug blijft traditioneel 911; met de donkerblauw uitgevoerde Sonnenland-softtop achter het kleine achterbankje opgevouwen en de wind in de haren, bereikt de zescilinder boxer ongedempt je zintuigen. Stuurbekrachtiging en ABS helpen de bestuurder, airco houdt je hoofd koel, en dankzij het gemoderniseerde onderstel, wekt de 964 op hoge snelheid veel meer vertrouwen dan zijn ‘zoekerige’ voorgangers – ook al is het gewicht van de motor achterin een factor om bij een gedreven rijstijl rekening mee te houden.

Van alle 911’s, zou de Porsche 964 zomaar de meest geslaagde mix tussen verleden en het heden kunnen vormen. Alles wat de klassieke modellen zo aantrekkelijk maakt, vind je terug in deze Carrera 2 Cabriolet – maar dan zonder alle onhebbelijke eigenschappen van de klassieke 911’s.

Neem contact met ons op voor meer informatie over deze zeer aantrekkelijke Porsche 911 Carrera 2 Cabriolet.

 

Porsche 911 Carrera 2 Convertible (1991)

Every generation of the Porsche 911 has its own enthusiasts. Of course, at Peet Classics we love the very first models, but we also recognize the attractions of the 964. Let's tell you why, based on this very original 911 Carrera 2 Cabriolet from 1991 – which now shines in our showroom.

Perhaps we can consider the Porsche 964 as the most mature evolution of the primal 911. Naturally, it has an air-cooled six-cylinder boxer engine, all the way in the back. It still has those characteristic, upright headlights, as designer 'Butzi' Porsche once intended. The engine makes that unparalleled raspy sound. It goes without saying that it has that typical versatility that sets the 911 apart from any other sports car. And of course, the build quality and reliability are proverbial, as we only know from Porsche.

Compared to the very first 911 (1963-1973) and the G-model that followed (1973-1989), the 964 takes the performance and sporty driving experience to a higher level. In the back of this 911 Carrera 2 Cabriolet from 1991, is a 3.6 liter version of the famous air-cooled flat-six. The engine delivers 250 bhp and a smooth torque of 310 Nm. The Carrera 2 only has rear-wheel drive (after the 959, the Carrera 4 was the first production 911 with 4WD), but it is equipped with a Tiptronic transmission. It automatically adjusts its gear shifting to the driver's driving style. Equipped with the intelligent Tiptronic transmission, you can also change gears manually in the 964 – a prelude to today's dual-clutch transmissions.

It’s the exceptional originality that makes this 964 so special. It even stands on its original 16-inch Design ’90 wheels, which are completely free of parking damage. Only the wind deflector, the Sony radio/cassette player and the small bow spoiler on the hood, just above the automatically folding rear wing, are accessories that were retrofitted. But it is not only the originality that makes this 964 Carrera 2 Cabriolet so attractive. After the car was delivered to its first owner in Japan in 1991, everything has been documented down to the last detail. The 964 came to the Netherlands in 2016, and is still in superb condition – even though the previous owners took their time to experience the quintessential 911 first-hand.

Despite the high engine power, the improved chassis (with coil springs all around for extra stability), the folding rear wing and the modern plastic shield bumpers, the classic 911 driving experience can still be clearly experienced in this 964. This is primarily due to the design of the dashboard, with its characteristic (classic) arrangement of the instruments, the upright windscreen and the ignition switch placed on the left of the steering column. Yet you sit comfortably in the black leather-covered bucket seats; you have plenty of room for your head and legs, while the all-round view is excellent. The raspy engine noise behind your back remains traditional 911; with the dark blue Sonnenland soft top folded behind the rear seats and with the wind in your hair, the flat-six reaches your senses undamped. Power steering and ABS help the driver, airconditioning cools your head, and thanks to the updated chassis, the 964 inspires much more confidence at high speeds than its 'weaving' predecessors – even if the weight of the rear engine is still a factor to keep in mind, when driving hard.

Of all 911s, the Porsche 964 could easily be the most successful combination of past and present. Everything that makes the classic models so attractive can be found in this Carrera 2 Cabriolet – but without all the obnoxious features of the classic 911s.

Contact us for more information about this very beautiful Porsche 911 Carrera 2 Cabriolet.

Onze autos

Een oldtimer restaureren is altijd weer uitdagend. Dat is precies waarom we het zo leuk vinden. De speurtocht naar onderdelen, het maken van de ultieme bekleding en de zoektocht naar de authentieke kleur lak: we doen het graag en precies. Soms komen we voor verrassingen te staan en moeten we op zoek gaan naar moderne oplossingen om oude techniek weer werkend te krijgen.