Eigenschappen
Prijs | € 89.000,- |
Kilometerstand | 79.779 KM |
Jaar | 2012 |
Aantal geproduceerd | |
Status | Nieuw binnen |
Motor | 6 cilinder |
Vermogen | 400PK |
Motorblok nummer | |
Motor inhoud | 4.0 Liter |
Transmissie | Automaat |
Chassis | cabriolet |
Kleur interieur | Bruin |
Kleur exterieur | Bruin |
Velgen | |
Chassisnummer |
Omschrijving
Porsche 911 Cabrio
3.8 Carrera S
De zevende generatie van de Porsche 911, aangeduid als 991, werd in 2011 voorgesteld aan het grote publiek tijdens de Autosalon van Genève. Ten opzichte van diens voorganger stond de nieuwe 991 op een geheel nieuw platform met een een 10 cm langere wielbasis. Niet alleen de wielbasis groeide, de totale lengte nam met 7 cm toe tot een totaal van 4,49 meter. Een noviteit bij de introductie was de elektronische stuurbekrachtiging, wat voor veel scepsis zorgde bij verstokte 911 rijders. Zou het zo fijne stuurgevoel door de hydraulische bekrachtiging met de nieuwe elektronische variant verloren gegaan zijn, was een van de meest belangrijke vragen. Niets bleek minder waar, in de zin dat ook de 991 over een fantastisch stuurgevoel beschikte en zeker niet onderdeed voor de voorgaande generaties van de 911.
Ook voor het interieur besloot Porsche de zaken flink te veranderen, waarbij de ontwerpers zich lieten inspireren door de Carrera GT. Nog steeds waren klassieke 911 elementen zoals de vijf ronde instrumenten aanwezig, maar de nieuw ontworpen middenconsole voorzien van het nieuwe PCM-systeem zorgde voor een geheel andere uitstraling.
Op technisch vlak was de carrosserie van de nieuwe 991 wel 45 kilo lichter dan voorheen, mede dankzij het gebruik van aluminium en staal. Een knappe prestatie gezien de toegenomen grootte ten opzichte van de 997! Alle modelvarianten kregen de beschikking over meer vermogen. In plaats van 325 pk had de Carrera nu 350 pk, terwijl de S-versie tot een totaal van 400 pk kwam en de GTS zelfs aan 430 pk kwam.
De 991 zou tot aan de grote facelift de laatste 911 zijn die beschikte over een atmosferische zescilinder boxermotor. Met de in 2015 aangekondigde update kreeg de 991 een nieuwe 3.0 liter boxermotor welke altijd voorzien was van twee turbo’s. Door toepassing van deze turbotechniek stegen de vermogens van de reeds hiervoor beschreven modelvarianten naar respectievelijk 370, 420 en 450 pk. Mede hierdoor was de Carrera voor het eerst in de geschiedenis van de 911 in staat om in minder dan vier seconden van 0-100 km/h te accelereren. Bijkomend voordeel van de motor was het lagere brandstofverbruik en gunstiger emissies. Een andere noviteit voor de 911 was de geheel nieuwe dakconstructie van de 911 Targa. Door middel van de zo karakteristieke rolbeugel op de plek van de B-stijlen en een grote glazen achterruit, greep de nieuwe Targa terug op diens voorgangers uit het verleden. Via tal van modelvarianten zou de 991 uiteindelijk uitgroeien tot een nog groter succes dan de 997-reeks. In totaal produceerde Porsche bijna 218.000 exemplaren van de 991.
Van sommige auto’s, in dit geval natuurlijk Porsches, wordt wel eens gezegd dat er perfecte kleurcombinaties bestaan. Zonder onze objectiviteit te verliezen, zou dit wel eens op kunnen gaan voor de hier getoonde en prachtige Porsche 911 991 Carrera S Cabriolet. Nieuw geleverd in Duitsland in maart 2012, werd deze 911 besteld in ‘Macadamia Metallic’ afgewerkt met een donkerbruin cabriodak en een in volleder uitgevoerd ‘Espresso’ interieur.
Kort gezegd is de combinatie van deze verschillende bruintinten zo ontzettend fraai, dat deze 991 zich makkelijk weet te onderscheiden van andere exemplaren.
De RS Spyder lichtmetalen wielen completeren de uitstraling nog verder en zijn simpelweg een lust voor het oog. Los van deze wielen en het volledig met leer bekleedde interieur, beschikt deze 911 nog over meer aantrekkelijke opties. Een zeer noemenswaardige extra is het PASM (Porsche Active Suspension Management) veersysteem, welke het rijgedrag nog beter maakt dan standaard. Ook het BOSE-audiosysteem is in combinatie met het uitgebreide navigatiesysteem een waardevolle toevoeging aan het verder zo fraai uitziende interieur. Zaken als elektrisch inklapbare en automatisch dimmende buitenspiegels, parkeersensoren voor- en achter en verwarmbare voorstoelen zijn ook allen aanwezig. Omdat deze 991 nog van de eerste generatie is, beschikt deze nog over de simpelweg fantastisch klinkende en atmosferische 3.8 liter zescilinder boxermotor met 400 pk. Hoewel het voor de hand ligt om met een Cabriolet vooral rustig te toeren, is met een druk op de ‘Sport Plus’ knop het karakter van deze 911 in een handomdraai te veranderen. Het motormanagement, de versnellingsbak en het veer- en uitlaatsysteem worden dan in de meest waakzame stand gezet, waardoor de gehele rijbeleving echt transformeert.
Razendsnel schakelt de 7-traps PDK-transmissie door de versnellingen en zorgen alle 400 pk’s voor een acceleratie van 0-100 km/h in slechts 4,5 seconden. De motor- en uitlaat laten een waanzinnig fraai geluid horen en mede hierdoor is het geen enkele moeite om binnen de kortste keren hoogst illegale snelheden te halen. Het onderstel en de elektronische besturing zorgen ervoor dat deze 911 letterlijk aan de weg kleeft waarbij de grenzen heel ver weg liggen. Waanzinnig in alle opzichten!
Kijkende naar de staat van de 911 kan alleen maar geconcludeerd worden dat deze tadeloos is. Na slechts twee jaar in Duitsland doorgebracht te hebben, werd de auto begin 2014 voorzien van een Nederlands kenteken. Ruim vijf jaar zou de eerste Nederlandse eigenaar genieten van de 911, totdat deze voor een periode van meer dan vier jaar eigendom zou worden van de tweede Nederlandse eigenaar. De huidige eigenaar is een zeer goede relatie van ons bedrijf en daarbij misschien nog wel kritischer op auto’s dan menig ander. De smetteloze optische staat wordt alleen maar verder onderschreven door de technische conditie waarin deze 911 verkeert. De gehele onderhoudsgeschiedenis is aanwezig en het onderhoudsboekje van begin tot nu geheel ingevuld en afgestempeld. De laatste onderhoudsbeurt dateert van dit jaar en werd slechts honderden kilometers geleden uitgevoerd.
Wij zijn er niet bang voor dat het niet lang zal duren voordat een nieuwe eigenaar met een grote glimlach op zijn of haar gezicht zal gaan genieten van een absolute droom-911…
Porsche 911 Cabrio
3.8 Carrera S
The seventh generation of the Porsche 911, referred to as 991, was presented to the general public at the 2011 Geneva Motor Show. Compared to its predecessor, the new 991 stood on a completely new platform with a 10 cm longer wheelbase. Not only the wheelbase increased, the overall length increased by 7 cm to a total of 4.49 metres. A novelty at launch was electronic power steering, which caused a lot of scepticism among 911 owners. Would the so-fine steering feel provided by hydraulic power steering have been lost with the new electronic variant, was one of the most important questions. Luckily, the 991 also boasted fantastic steering feel and was certainly not inferior to previous generations of the 911.
Porsche also decided to change things up considerably for the interior, with the designers taking inspiration from the Carrera GT supercar. Classic 911 elements such as the five round instruments were still present, but the newly designed centre console equipped with the also new PCM infotainment system provided a completely different look.
The body of the new 991 was as much as 45 kg lighter than before, thanks to the use of aluminium and steel. A handsome achievement considering the increased size compared to the 997!
All model variants got access to more power. Instead of 325 BHP, the Carrera now had 350 BHP, while the S version reached a total of 400 BHP and the GTS even reached 430 BHP.
Until the major facelift, the 991 would be the last 911 to feature an atmospheric six-cylinder boxer engine. With the update announced in 2015, the 991 received a new 3.0-litre boxer engine which was always equipped with two turbochargers. Using this turbo technology, the power outputs of the model variants already described above rose to 370, 420 and 450 BHP respectively. Partly because of this, the Carrera was able to accelerate from 0-100 km/h in less than four seconds for the first time in 911’s history. An additional advantage of the engine was lower fuel consumption and more friendly emissions. Another novelty for the 911 was the entirely new roof construction of the 911 Targa. With its characteristic roll bar on the B-pillars and a large glass rear window, the new Targa harks back to its predecessors from the past. Through numerous model variants, the 991 would eventually become an even greater success than the 997 series. In total, Porsche produced almost 218,000 units of the 991.
Some cars, in this case Porsches of course, are sometimes said to have perfect colour combinations. Without losing our objectivity, this could well be true of the stunning Porsche 911 991 Carrera S Cabriolet shown here. Newly delivered in Germany in March 2012, this 911 was ordered in “Macadamia Metallic” finished with a dark brown convertible roof and a “Espresso” interior finished in full leather.
In short, the combination of these different shades of brown is so incredibly beautiful that this 991 easily stands out from others.
The RS Spyder alloy wheels complete the look even further and are simply pleasing to the eye. Apart from these wheels and the fully leather-clad interior, this 911 has even more attractive options. One very noteworthy extra is the PASM (Porsche Active Suspension Management) suspension system, which makes handling even better than standard. The BOSE audio system, combined with the extensive navigation system, is also a valuable addition to the otherwise fine-looking interior.
Things like electrically folding and auto-dimming door mirrors, front and rear parking sensors and heated front seats are also present. As this 991 is still from the first generation, it still has the simply fantastic-sounding and atmospheric 3.8-litre six-cylinder boxer engine with 400 BHP. Although the obvious thing to do with a Cabriolet is to tour quietly for the most part, pressing the “Sport Plus” button changes the character of this 911 in an instant. The engine management, gearbox and suspension and exhaust system are then put into the most vigilant mode, truly transforming the entire driving experience. At lightning speed, the 7-speed PDK transmission shifts through the gears and all 400 BHP ensure 0-100 km/h acceleration in just 4.5 seconds. The engine and exhaust let out an insanely beautiful sound and partly because of this, it is no trouble at all to reach highly illegal speeds in no time. The
suspension and electronic steering ensure that this 911 literally sticks to the road where the limits are very far away. Insane in every way!
Looking at the condition of this 911, it can only be concluded that it is absolute spotless. After spending just two years in Germany, the car was given a Dutch registration in early 2014. For more than five years, the first Dutch owner would enjoy the 911, until it became the property of the second Dutch owner for a period of more than four years. The current owner is a very good customer of our company and, in doing so, perhaps even more critical of cars than many others. The immaculate optical condition is only further endorsed by the technical condition of this 911. The entire service history is present and the service booklet from start to finish fully completed and stamped. The last service dates from this year and was carried out just hundreds of kilometres ago.
We are not afraid that it will not be long before a new owner will be enjoying an absolute dream 911 with a big smile on his or her face....
Onze autos
Ook wanneer u een klassieker zoekt waaraan geen restauratiewerk meer zit, bent u van harte welkom bij Peet Classics. In onze showroom in Voorschoten presenteren wij altijd diverse klassiekers en youngtimers die voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen. Ook wanneer u op zoek bent naar een specifieke klassieker of youngtimer, helpen wij u graag.
OUR CURRENT COLLECTION
Whe you are looking for a classic car that does not require any restoration work anymore, we at Peet Classics are more than willing to search the right car. In our showroom in Voorschoten we always present various classic cars and youngtimers that meet our strict quality requirements.