Eigenschappen

Kilometerstand0 KM
Jaar1963
Aantal geproduceerd83976 en maar één met XJR techniek
!status
Motor6-cilinder in lijn
Vermogen350 pk
Motor nummern.v.t.
Motor inhoud3980 cc
TransmissieHandgeschakelde 6-bak
ChassisSedan
Interieur kleurNaar keuze
Exterieur kleurNaar keuze
VelgenNaar keuze
Chassisnummern.v.t.

Omschrijving

Deze origineel in Nederland geleverde Jaguar is extreem verbouwd. De auto heeft is op een zeer professionele Wijze voorzien van heel veel 1996 XJR techniek, waaronder de motor met ruim 350 PK, de volledige achteras ophanging, ABS rem systeem, br. systeem, handgeschakelde 6 bak, elektronisch verstelbare stoelen, en nog veel meer.

De auto is op dit moment in een technische rijdende binnenkort gaan we beginnen met het afmaken van dit waanzinnige restauratie project.

Onze plannen zijn om deze te spuiten in de kleur Opalescent Dark Blau, te voorzien van een bordeaux rood lederen interieur en op te bouwen met de hoogst haalbare standaard van afwerking.

Als de auto klaar is komt deze in de verkoop, of u kunt nu instappen en de auto een persoonlijk touch geven.

Geschiedenis:

De Mark II was een vierdeurs sportlimousine, die Jaguar in 1959 uitbracht als opvolger van de Mark I, met 2,4 en 3,4 liter-motor. De carrosserie werd op enkele details verbeterd en gewijzigd. Vanaf dan waren schijfremmen op alle vier wielen standaard.
De Mark II 2.4 met een cilinderinhoud van 2483 cm³ had nu 120 pk, de 3.4 leverde 210 pk, en de nieuw bijgekomen 3.8 van 3781 cm³ leverde 220 pk. Via een vierversnellingsbak (optioneel met overdrive of drieversnellingsautomaat) werden de achterwielen aangedreven. De topsnelheid lag bij respectievelijk 155 en 195 km/h.
Tot 1967 werden 25.173 exemplaren van de 2,4 liter, 28.663 van de 3,4 liter en 30.140 van de 3,8 liter gebouwd. Tot 1969 kwamen daar nog bij 4446 stuks van de 240, 2788 stuks van de 340 (met 210 pk) en 12 met de 3,8 liter-motor (met 220 pk).

Onze autos

Ook wanneer u een klassieker zoekt waaraan geen restauratiewerk meer zit, bent u van harte welkom bij Peet Classics. In onze showroom in Voorschoten presenteren wij altijd diverse klassiekers en youngtimers die voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen. Ook wanneer u op zoek bent naar een specifieke klassieker of youngtimer, helpen wij u graag.

OUR CURRENT COLLECTION
Whe you are looking for a classic car that does not require any restoration work anymore, we at Peet Classics are more than willing to search the right car. In our showroom in Voorschoten we always present various classic cars and youngtimers that meet our strict quality requirements.

Jaguar MK2 met XJR techniek

Deze origineel in Nederland geleverde Jaguar is extreem verbouwd. De auto heeft is op een zeer professionele Wijze voorzien van heel veel 1996 XJR techniek, waaronder de motor met ruim 350 PK, de volledige achteras ophanging, ABS rem systeem, br. systeem, handgeschakelde 6 bak, elektronisch verstelbare stoelen, en nog veel meer.

De auto is op dit moment in een technische rijdende binnenkort gaan we beginnen met het afmaken van dit waanzinnige restauratie project.

Onze plannen zijn om deze te spuiten in de kleur Opalescent Dark Blau, te voorzien van een bordeaux rood lederen interieur en op te bouwen met de hoogst haalbare standaard van afwerking.

Als de auto klaar is komt deze in de verkoop, of u kunt nu instappen en de auto een persoonlijk touch geven.

Geschiedenis:

De Mark II was een vierdeurs sportlimousine, die Jaguar in 1959 uitbracht als opvolger van de Mark I, met 2,4 en 3,4 liter-motor. De carrosserie werd op enkele details verbeterd en gewijzigd. Vanaf dan waren schijfremmen op alle vier wielen standaard.
De Mark II 2.4 met een cilinderinhoud van 2483 cm³ had nu 120 pk, de 3.4 leverde 210 pk, en de nieuw bijgekomen 3.8 van 3781 cm³ leverde 220 pk. Via een vierversnellingsbak (optioneel met overdrive of drieversnellingsautomaat) werden de achterwielen aangedreven. De topsnelheid lag bij respectievelijk 155 en 195 km/h.
Tot 1967 werden 25.173 exemplaren van de 2,4 liter, 28.663 van de 3,4 liter en 30.140 van de 3,8 liter gebouwd. Tot 1969 kwamen daar nog bij 4446 stuks van de 240, 2788 stuks van de 340 (met 210 pk) en 12 met de 3,8 liter-motor (met 220 pk).