Eigenschappen

Kilometerstand KM
Jaar
Aantal geproduceerd
!status
Motor4 Cilinder boxer motorinder in lijn
Vermogen
Motor nummer
Motor inhoud
Transmissie
Chassis
Interieur kleur
Exterieur kleur
Velgen
Chassisnummer

Omschrijving

Voor deze Porsche 356 Roadster hebben wij voor onze klant van een op maak gemaakt lederen interieur voorzien en stoffen cabrioletkap gemonteerd.

Geschiedenis:

De Porsche 356 werd ontworpen in Gmünd, waarnaartoe Ferdinand Porsche in de Tweede Wereldoorlog was verhuisd. De Porsche 356 werd ontworpen door Ferry Porsche, de zoon van Ferdinand Porsche. Porsche gebruikte voor de productie veel onderdelen van de Volkswagen, zoals de luchtgekoelde boxermotor. Dit omdat hij in de jaren 30 was betrokken bij de ontwikkeling van deze auto. De carrosserie werd ontworpen door Porsche-medewerker Erwin Komenda. De mechanische onderdelen, inclusief de motor, de schokdemper en het chassis, werden gebouwd door Volkswagen. De eerste Porsche 356 werd gecertificeerd op 8 juni 1948 in de Oostenrijkse plaats Gmünd. De Porsche 356 die in Gmünd werd gebouwd, was van aluminium, totdat de productie in 1950 verhuisde naar het Duitse Stuttgart. Daarna werd tot 1965 staal gebruikt.

Aanvankelijk hadden de ontwerpers een efficiënte coupé op het oog, maar er werden ook enkele open auto's gepland. De Porsche 356 was een vierzitter, maar achterin werden alleen twee noodzittingen aangebracht.

In 1950 verhuisde de productie van de Porsche 356 van het Oostenrijkse Gmünd naar het Duitse Stuttgart-Zuffenhausen. In de loop der jaren werd het model een paar keer aangepast. Zo werd de motorinhoud vergroot naar 1286 cc en later naar 1582 cc. In 1955 kwam de Carrera uit.

De Porsche 356 was tot 1965 in productie. In totaal werden er tussen 1948 en 1965 76.313 exemplaren van de Porsche 356 gebouwd. De 356 werd opgevolgd door de Porsche 911. (bron Wikipedia)

Foto's gemaakt door www.rauwworks.nl

Onze autos

Ook wanneer u een klassieker zoekt waaraan geen restauratiewerk meer zit, bent u van harte welkom bij Peet Classics. In onze showroom in Voorschoten presenteren wij altijd diverse klassiekers en youngtimers die voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen. Ook wanneer u op zoek bent naar een specifieke klassieker of youngtimer, helpen wij u graag.

OUR CURRENT COLLECTION
Whe you are looking for a classic car that does not require any restoration work anymore, we at Peet Classics are more than willing to search the right car. In our showroom in Voorschoten we always present various classic cars and youngtimers that meet our strict quality requirements.

Porsche 356 Roadster BT5

Voor deze Porsche 356 Roadster hebben wij voor onze klant van een op maak gemaakt lederen interieur voorzien en stoffen cabrioletkap gemonteerd.

Geschiedenis:

De Porsche 356 werd ontworpen in Gmünd, waarnaartoe Ferdinand Porsche in de Tweede Wereldoorlog was verhuisd. De Porsche 356 werd ontworpen door Ferry Porsche, de zoon van Ferdinand Porsche. Porsche gebruikte voor de productie veel onderdelen van de Volkswagen, zoals de luchtgekoelde boxermotor. Dit omdat hij in de jaren 30 was betrokken bij de ontwikkeling van deze auto. De carrosserie werd ontworpen door Porsche-medewerker Erwin Komenda. De mechanische onderdelen, inclusief de motor, de schokdemper en het chassis, werden gebouwd door Volkswagen. De eerste Porsche 356 werd gecertificeerd op 8 juni 1948 in de Oostenrijkse plaats Gmünd. De Porsche 356 die in Gmünd werd gebouwd, was van aluminium, totdat de productie in 1950 verhuisde naar het Duitse Stuttgart. Daarna werd tot 1965 staal gebruikt.

Aanvankelijk hadden de ontwerpers een efficiënte coupé op het oog, maar er werden ook enkele open auto’s gepland. De Porsche 356 was een vierzitter, maar achterin werden alleen twee noodzittingen aangebracht.

In 1950 verhuisde de productie van de Porsche 356 van het Oostenrijkse Gmünd naar het Duitse Stuttgart-Zuffenhausen. In de loop der jaren werd het model een paar keer aangepast. Zo werd de motorinhoud vergroot naar 1286 cc en later naar 1582 cc. In 1955 kwam de Carrera uit.

De Porsche 356 was tot 1965 in productie. In totaal werden er tussen 1948 en 1965 76.313 exemplaren van de Porsche 356 gebouwd. De 356 werd opgevolgd door de Porsche 911. (bron Wikipedia)

Foto’s gemaakt door www.rauwworks.nl