Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

76 zoekresultaten voor:

21

Jaguar XK 120 OTS Interior project

Voor onze partner Nout Classic cars hebben wij dit interieur volledig naar wensen van de klant mogen bekleden met een hele mooie oude stijl donkerbruin leer. De cabrioletkap en zijruiten zijn bekleed met zwart mohair stof. Het volledige interieur is op maat gemaakt bij ons in het atelier. For our partner Nout Classic cars we have been able to cover this interior completely according to the customer’s wishes with a very beautiful old style dark brown leather. The convertible top and side windows are covered with black mohair fabric. The entire interior is custom made in our studio.

22

MG B GT V8

MGB GT V8 (1973) Sportwagens horen te blaffen. Ze horen hun tanden te laten zien, en de dreigende belofte van hun uiterlijk volledig waar te maken. De MGB GT V8 (1973) behoort tot een andere categorie sportwagens. Deze Britse klassieker palmt je in met zijn vriendelijke uitstraling, met zijn grote koplampen die als onschuldige puppy eyes vastberaden je hart laten smelten. Aan de MGB GT V8 is geen spierballentaal te ontlokken. Het ontbreekt zijn beeldschone fastback-carrosserie (de Italiaanse meester Pininfarina stond aan de wieg van de GT) aan uitbundige uitstulpsels en overbodige opsmuk. Sierlijke chroomlijsten benadrukken zijn voorname afkomst en eenvoudige elegantie. Maar vergis je niet in de compacte Britse coupé: de MGB GT V8 kan wel degelijk grommen! Onder zijn motorkap ligt namelijk een heuse V8-motor, 3,5 liter groot en goed voor een vermogen van 137 pk. Een hele vooruitgang ten opzichte van de viercilinder B-series motor die standaard in de MGB werd ingebouwd; die schopte het tot 94 pk. Een belangrijk pluspunt van de 3,5-liter V8 was zijn gewicht: omdat de cilinderkoppen en het onderblok van aluminium zijn, is de achtcilinders zelfs 20 kilo lichter (!) dan de viercilinder. En dat merk je, zodra je de V8 laat grommen. De MGB GT V8 is gemaakt om te rijden. Rustig toerend door de provincie, met de overdrive op de vierversnellingsbak ingeschakeld. Of met alle registers open, waarbij de oorstrelende V8-grom, die bij hoge toerentallen wordt opgeroepen, tegen steile bergwanden kaatst, terwijl de griprijke, richtinggebonden sportbanden het contact met de kronkelige ondergrond proberen te behouden. De MGB GT V8 is bij uitstek geschikt voor dergelijke avonturen. Onder de sierlijk aflopende daklijn gaat namelijk een grote bagageruimte schuil, waar genoeg tassen in passen voor een vakantie of historische toerrally. De MGB GT V8 die door Peet Classics te koop wordt aangeboden, is speciaal voor gelegenheden in competitief verband uitgerust met een Tripmaster en harnasgordels van Schroth. Zodat bestuurder en kaartlezer op een spannende bochtige weg stevig in het zadel blijven. Comfort wordt geboden door de fijne kuipstoelen, die – net als de deurpanelen en het achterbankje – zijn bekleed met fraai donkerblauw leer. Een canvas vouwdak is bij de MGB GT een ‘verplicht’ accessoire. De rechtsgestuurde MGB GT V8 is inmiddels al meer dan twintig jaar geleden in Nederland geïmporteerd. Sindsdien heeft de auto slechts twee eigenaren gekend. Na tien jaar nam de eerste eigenaar afscheid van de auto, de tweede eigenaar heeft vijf jaar met de auto gereden – en vervolgens weer terugverkocht aan de eerste Nederlandse eigenaar. De kwaliteit van deze MGB GT V8 is uitstekend. Het is al wat langer geleden dat de auto volledig is gerestaureerd, maar dat is ‘m nauwelijks aan te zien. Recentelijk is de V8-motor volledig gereviseerd. Vanzelfsprekend is zowel de restauratie als de motorrevisie uitgebreid gedocumenteerd. Een auto waarmee een volgende eigenaar heel veel plezier gaat beleven. Eén keer de V8-motor laten grommen volstaat om de MG in je hart te sluiten. Neem contact met ons op voor meer informatie over de auto […]

23

Volvo Amazon

Volvo Amazon (1969) Bij Peet Classics hebben we iets met de Volvo Amazon. Een liefde met een lang verleden. En zeg nou zelf: de Amazon heeft zo’n beetje alles wat je van een klassieke auto uit de jaren zestig mag verwachten. Hij ziet er aantrekkelijk uit, heeft prima rijeigenschappen en de bouwkwaliteit is bovengemiddeld goed. Uiteraard heeft Volvo destijds ook veel aandacht geschonken aan de veiligheid van de inzittenden. Vandaar dat de Amazon zo stevig gebouwd is. Maar de Volvo Amazon laat zich ook lenen voor eenvoudige aanpassingen. Modificaties die de prestaties naar een veel hoger niveau tillen, zodat je ook in het hedendaagse verkeer prima uit de voeten kunt. Ook de rijeigenschappen zijn met eenvoudige hulpmiddelen eenvoudig te verbeteren. Niet voor niets is de Amazon nog steeds erg populair voor klassieke rally’s en historische toerritten. De auto rijdt uitstekend – en gaat niet kapot. Peet Classics voegt een heel speciale Volvo Amazon toe aan de collectie. Dit exemplaar stamt uit 1969, en heeft enige jarengeleden een ingrijpende restauratie ondergaan – waarbij Peter van Egmond nauw betrokken was. Bij de restauratie lag de focus op dagelijks gebruik. De carrosserie werd geheel gestraald, geplaatwerkt en uitgebreid doorgelast, zoals ook bij rallyauto’s gebruikelijk is. Dit alles om nog meer stevigheid in de carrosserie te krijgen, wat de rijeigenschappen verbetert. De carrosserie van de Amazon werd daarna grondig voorbewerkt en gelakt in de aantrekkelijke lichtblauwe lakkleur Steel Blue Metallic. De lichtmetalen ‘Minilites’ van Panasport Racing met moderne Vredestein radiaalbanden dragen eveneens hun steentje bij aan de zeer bruikbaren en verrassend goede rijeigenschappen van de Amazon. Bij de auto worden twee reservewielen geleverd. Een Volvo Amazon uit 1969 is standaard niet het toonbeeld van luxe en comfort. Daar is tijdens de restauratie van de auto iets aan gedaan: een dikke geluidswerende isolatiemat brengt het geluidsniveau al naar beneden, en dankzij de gerieflijke Recaro-stoelen (met verwarming!) zit je haast letterlijk als een vorst. Tijdens de opbouw van het interieur werd gekozen voor een smaakvolle combinatie van donkerbruin leer en alcantara, wat een prachtig contrast vormt met de lichtblauwe lak van de carrosserie en het dashboard. Ook het Moto-Lita sportstuur is bekleed met donkerbruin leer, de vloer van de auto is bekleed met tapijt van donkerbruine velours. Ook onderhuids heeft de Amazon een aantal modificaties ondergaan, om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. De B20-motor wordt gevoed door een Weber-carburateurs. Een betrouwbare keuze, in combinatie met de moderne LPG-installatie waarvan de Amazon is voorzien. Eveneens betrouwbaar is het opgewaardeerde remsysteem, met een gescheiden circuit en schijven rondom (afkomstig van de Volvo P1800). Stuurbekrachtiging vereenvoudigt het leven in druk stadsverkeer en op parkeerplaatsen. De schokbrekers zijn van het merk Proflex en volledig instelbaar qua demping. Na voltooiing van de ingrijpende professionele restauratie, heeft de eigenaar geen euro beknibbeld op het onderhoud van de techniek en de conditie van de carrosserie. De staat van de auto onderstreept de kwaliteit van de restauratie. Het is Peet Classics een voorrecht om deze Volvo Amazon aan te mogen bieden. Een auto waarmee u […]

24

Alvis 3.5 Special

Alvis 3.5-Litre Special (1936)   Een robuust rollend chassis met een grote, krachtige motor. Zo werden in de jaren dertig de meeste auto’s aan de upper class verkocht, die vervolgens een gespecialiseerde plaatwerkerij in de arm nam om de chassis van stijlvolle, op maat gemaakte koetswerken te laten voorzien. Vaak had de klant keuze uit tal van carrosserievormen: van een zakelijke vierdeurs Saloon tot een chique Drophead Coupé met open kap, of van een Sedanca de Ville tot sportieve Roadster. Veelal werden tal van elementen in het ontwerp verwerkt die de persoonlijkheid van de eigenaar belichaamden; in de jaren dertig waren vele automobielen one-of-a-kind.   Naarmate deze auto’s op leeftijd raakten en hun oorspronkelijke glans verloren, vielen ze als goedkope tweedehandsjes vaak in handen van mensen uit de lagere maatschappelijke klassen, die doorreden totdat de auto letterlijk door zijn assen zakte. Maar er waren ook kenners, die in deze handgebouwde auto’s van voor de Tweede Wereldoorlog een perfecte basis zagen voor een sportieve ‘special’. Deze auto’s werden ontdaan van hun oorspronkelijke carrosserie, totdat er weer een kaal, rollend chassis zonder overbodige tierelantijnen stond – precies zoals ze de fabriek ooit hadden verlaten. De nieuwe eigenaar begon vervolgens met de creatie van een gedroomde sportwagen – opnieuw one-of-a-kind.   De modellen van Alvis hadden een uitstekende reputatie. Het waren auto’s voor de (vooral) Britse high society, die hoge eisen stelde aan de bouwkwaliteit, de luxe van het interieur en de prestaties. Alvis was bovendien zeer succesvol in de autosport, en werd door kenners in één adem genoemd met de belangrijkste Britse sportieve vertegenwoordigers, Bentley en Sunbeam. Alvis bouwde auto’s met innovatieve techniek; al in 1925 schreef het merk een voertuig met voorwielaandrijving in voor deelname aan een heuvelklim. Ook op Brooklands en Le Mans deed de Alvis 12/50 FWD van zich spreken, met klinkende overwinningen in zijn klasse.   In 1935 kwam Alvis met een 3,5-liter zescilinder lijnmotor. Deze krachtbron werd geprezen om zijn uitzonderlijke souplesse en fluweelzachte loop, wat mede te danken was aan de gesmede, zevenvoudig gelagerde krukas. Voorzien van drie S.U.-carburateurs, was deze motor goed voor een vermogen van meer dan 100 pk. Daarmee deed de Alvis 3.5-Litre niet onder voor de SS Jaguar 100 uit dezelfde periode. De motor was gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak, met volledige synchronisatie – destijds een unicum. Een volledig onafhankelijk geveerde voorwielophanging was in deze tijd evenmin gemeengoed.   Doordat Alvis zijn modellen voortdurend bleef doorontwikkelen, bleef de 3.5-Litre bleef maar korte tijd in productie. Nadat het model – als opvolger van de Speed 20 – in oktober 1935 werd onthuld, kondigde zich in augustus 1936 alweer het volgende nieuwe model aan: de Speed 25 met 4,3-liter zescilinder. In totaal zijn van de Alvis 3.5-Litre slechts 61 exemplaren gebouwd, waarvan veruit de meeste als rollend chassis.   De Alvis 3.5-Litre werd gebouwd op een chassis met een wielbasis van 3,326 meter. Voor een ruime, luxe limousine een ideaal uitgangspunt. Door de vaak zware constructie van de op maat gemaakte carrosserie, kwamen de […]

25

Alfa Romeo 2000 Touring Spider

Alfa Romeo 2000 Spider (1961)   ‘Alfa Romeo – Made in Italy’, staat er trots op het typeplaatje in de deursponning van deze 2000 Spider. Alsof je daar aan zou kunnen twijfelen, wanneer je deze fraaie tweezits cabriolet uit 1961 bewondert. Carrozzeria Touring in Milaan bouwde de Spider, op de ingekorte bodempartij van de Alfa Romeo 2000 Berlina. Tussen 1957 en 1961 werden nog geen 3500 exemplaren van de Alfa Romeo 2000 Spider gebouwd.   Het exemplaar dat door Peet Classics wordt aangeboden, werd enige jaren geleden vanuit de Verenigde Staten in Nederland ingevoerd. De Amerikaanse versie van de 2000 Spider is herkenbaar aan de twee vlak tegen elkaar liggende luchtsleuven in de motorkap, die van elkaar worden gescheiden door een verchroomde sierlijst. Ook heeft de Amerikaanse versie slechts een enkele chroomlijst op de flanken. Deze 2000 Spider is nog een echte tweezitter, dus zonder het noodzitje dat vanaf juli 1961 tot de standaarduitrusting behoorde.   Sinds de 2000 Spider in Nederland is, werd flink geïnvesteerd in de technische conditie van de auto. De tweeliter viercilinder motor met dubbele nokkenas is gereviseerd bij Sam van Lingen in Houten, een gerenommeerde naam in de wereld van Alfa Romeo. De transmissie, de aandrijflijn en het onderstel zijn in topconditie gebracht door Caresance Classic Cars in Voorschoten, specialist in de restauratie en techniek van Italiaanse en Britse klassiekers.   De tweeliter viercilinder van de Alfa Romeo 2000 is direct afgeleid van de 1900 dubbelnokker uit de jaren vijftig. Deze motor werd ontwikkeld onder leiding van de beroemde Italiaanse ingenieur Orazio Satta Puliga – die later ook aan de wieg stond van onder meer de Alfa Romeo Giulietta, de Giulia, de Montreal en de Alfetta. De motor van de Alfa Romeo 2000 Spider wordt gevoed door dubbele Solex-carburateurs. Momenteel zijn hier semi-open luchtfilters op geschroefd, het originele filter met huis is echter bij de auto aanwezig.   De carrosserie van de Alfa Romeo 2000 Spider is nog nooit gerestaureerd; het plaatwerk is overal keihard en de rode lak geeft de auto een authentieke uitstraling. Bij de auto hoort een zwart gelakte hardtop. De rode carrosserie vormt een zeer geslaagde combinatie met de beige leren bekleding van het interieur, het lichtbruine tapijt en het zwart gelakte dashboard. Ook vanbinnen is de Alfa Romeo 2000 Spider een klassieke schoonheid. De lange, perfect onder handbereik gepositioneerde vloerpook staat in verbinding met een volledig gesynchroniseerde vijfversnellingsbak, wat beslist bijdraagt aan het rijplezier dat deze Italiaanse roadster te bieden heeft.   Deze kerngezonde Alfa Romeo 2000 Spider is dankzij de ruime kofferbak ideaal voor lange zomerse ritten door Europa. De auto stuurt fantastisch, waardoor hij zich op bergwegen uitstekend thuis voelt. Maar door het comfortabel afgestemde onderstel en de vijfde versnelling, leent de auto zich ook uitstekend voor snelle etappes over de Autobahn en Autostrada.   De Alfa Romeo 2000 Spider is inmiddels een zeldzame klassieker. Reden te meer om dit exemplaar te komen bekijken bij Peet Classics in Voorschoten.   English Alfa Romeo 2000 Spider (1961)   ‘Alfa […]

26

Alfa Romeo 2600 Touring Spider

Alfa Romeo 2600 Spider (1963)   Wat is de Alfa Romeo 2600 Spider toch een elegante verschijning. Glamoureus, maar zonder overbodige flamboyance. Tijdloos, maar van een klassieke schoonheid. De door Carrozzeria Touring ontworpen en vervaardigde cabriolet maakt geen enkel geheim van zijn mediterrane afkomst, maar hoeft absoluut zijn best niet te doen om zijn Italiaanse wortels te benadrukken. Een auto met een coole uitstraling, maar met een onderkoeld temperament.   Ook onder de motorkap is de Alfa Romeo 2600 Spider een schoonheid. Voorzien van drie dubbele Solex-carburateurs en goed voor een vermogen van 145 pk, is het de laatste zescilinder lijnmotor die Alfa Romeo in zijn rijke geschiedenis heeft geproduceerd. Overigens heeft de motor nauwelijks verwantschappen met de beroemde zescilinder van de vooroorlogse 6C-uitvoeringen. Het blok voor in de Alfa Romeo 2600 is geheel uit aluminium opgetrokken en de krukas draait in zeven lagers. Bovendien is de cilinderkop voorzien van twee bovenliggende nokkenassen.   De Alfa Romeo 2600 Spider doet qua prestaties niet onder voor snelle cabriolets als de Mercedes 230 SL ‘Pagode’ en de Lancia Flaminia 2.5 Spider. Waar zijn motor vooral in uitblinkt, is zijn koppelopbouw over het gehele toerenbereik. In lage toeren levert de zescilinder al heel veel trekkracht, maar ook boven in de toeren zakt de krachtopbouw niet in. De zescilinder is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak, die dankzij de volledige synchronisatie met duidelijke slagen soepel van verzet wisselt en de motor altijd op het juiste toerental houdt, of dat nu bij ontspannen toertempo is of bij een meer gedreven rijstijl.   De rode Alfa Romeo 2600 Spider die door Peet Classics wordt aangeboden, is gebouwd in 1963. De auto is nieuw afgeleverd aan een koper in de Britse hoofdstad Londen. Opvallend is dat de auto naar Amerikaanse specificatie is geleverd, met het stuur aan de linkerzijde. Nieuw was de auto gespoten in de kleur Grigio Biacca, krijtwit. Tijdens de grondige restauratie van de auto is de keuze gemaakt om de carrosserie rood te laten spuiten. De gevoerde zwarte softtop verkeert in een uitstekende conditie. Bij de auto wordt tevens een hardtop geleverd, die rood is gelakt.   Net als het koetswerk en alle verchroomde sierdelen, verkeert het interieur van de Alfa Romeo 2600 in een voortreffelijke staat. De zwarte lederen bekleding oogt nog steeds als nieuw, en ook het zwarte tapijt vertoont geen tekenen van slijtage of verkleuring. De verchroomde sierlijsten rond de instrumenten en de aluminium spaken en naaf van het grote stuurwielen, steken schitterend af op het zwarte dashboard. Ook al is deze Alfa Romeo 2600 Spider al wat langer geleden gerestaureerd, Je kunt zien dat de auto altijd met heel veel liefde is behandeld.   Dat geldt ook voor de techniek. Bij de auto komt een uitgebreid dossier met alle facturen van onderhoud en reparaties. Uiteraard is de hele historie van de auto volledig gedocumenteerd. Een uitgebreide proefrit zal u overtuigen van de kwaliteiten van deze beeldschone klassieker.   U bent van harte welkom om de Alfa Romeo 2600 Spider in de […]

27

Alvis Speed 25

Alvis Speed 25 4.3 Litre special, jaar 1936. Eerste registratie mei 1937. Deze fantastische Alvis special werd ongeveer vijftien jaar geleden gerestaureerd, gereviseerd en opgebouwd met de kennis en kunde van drie Nederlandse specialisten. De indrukwekkende 4.3 liter zes-in-lijn motor werd gereviseerd door de firma Nuyts, de motor levert circa 175 pk. De aluminium carrosserie werd handgebouwd door Maurice Labroo in Velp. Na vele jaren zo rond gereden te hebben vond de eigenaar het tijd voor een upgrade, samen met onze klant zijn we gaan zoeken naar een passende kleur voor de auto, het is deze fantastische kleur blauw geworden en we hebben de daarbij horende kleur leer voor het interieur ook uitgezocht. Wij hebben de auto gedemonteerd, laten spuiten en weer opgebouwd en voorzien van een interieur op maat met een hele mooie klassiek ogende leder soort met matching kleur riemen.

29

AC ACE project

De AC Ace is een auto van het Britse merk AC. AC wilde onder leiding van Thames Ditton een nieuwe 2-liter auto. Hij liet deze ontwerpen door Joh Tojeiro en hij ontwierp een cabriolet. John Tojeiro haalde zijn inspiratie van de Ferrari Barchetta. De nieuwe Ace gaf AC na de Tweede Wereldoorlog weer een goede reputatie. De eerst gebouwde versie had een topsnelheid van 163 km/h en haalde een sprint van 0–100 km/h in 13 s In 1956 kwam AC met een nieuwe motor voor de Ace, genaamd de Bristol, deze had een topsnelheid van 186 km/h, 120 pk en een sprint van 0–100 km/h in 9 s De auto had door deze motor ook een veel beter weggedrag. De Ac Ace die wij hier presenteren is er een van het bouwjaar 1959, is voorzien van een 1991 cc 6 cilinder Ac motor, deze is volledig gereviseerd door de AC ACE specialist Rod Briggs. De Body is gerestaureerd door Maurice Labro en gespoten door Classic & Exclucieve. Wij gaan deze auto volledig technisch opbouwen, voorzien van alle elektra en gaan er een prachtig interieur in maken. The AC Ace is a car from the British brand AC. AC, led by Thames Ditton, wanted a new 2-litre car. He had these designed by Joh Tojeiro and he designed a convertible. John Tojeiro got his inspiration from the Ferrari Barchetta. The new Ace gave AC a good reputation again after World War II. The first built version had a top speed of 163 km/h and a sprint from 0-100 km/h in 13 s. In 1956 AC introduced a new engine for the Ace, called the Bristol, which had a top speed of 186 km/h. h, 120 hp and a sprint from 0–100 km/h in 9 s. The car also had much better handling thanks to this engine. The Ac Ace that we present here is one of the year 1959, is equipped with a 1991 cc 6 cylinder Ac engine, which has been completely overhauled by the AC ACE specialist Rod Briggs. The Body has been restored by Maurice Labro and painted by Classic & Exclusive. We will build this car completely technically, equipped with all electricity and will make a beautiful interior.

30

Alvis 3.5 MC Special Copy

Over deze auto: Wij zijn gaan zoeken naar een passende donor voor een special, na talloze bezoeken aan de UK en even veel teleurstellingen vonden we het antwoord uiteindelijk in Nederland. Binnen ons eigen netwerk zijn wij deze auto op het spoor gekomen. Deze Alvis 3.5 liter werd in 1936 afgeleverd bij Mayfair Carriage Company en was voorzien van een saloon-carrosserie, in 1973 kocht Brian Chant de auto en bouwde deze om tot een enkel zits racer. Nadat de auto aangeschaft is zijn we eerst met de auto gaan rijden om te kijken wat voor een vlees we in de kuip hadden. Na een zomer rijden bleek het te passen in het wensen cartoon qua rijgedrag, nu het uiterlijk nog. We zijn samen met onze carrosserie bouwen Labro om de tafel gaan zitten en hebben een carrosserie bedacht, daarna hebben we deze laten spuiten in celulose lak en volledig naar wens van de klant opgebouwd. GESCHIEDENIS VAN HET MERK: Alvis bouwde voertuigen van goede kwaliteit, maar in kleine aantallen. In 1927 kwam de productie voor het eerst boven de 1.000 exemplaren uit, maar zakte daarna in en pas in 1939 kon het verkooprecord worden verbeterd. In 1925 werd een wagen met voorwielaandrijving geïntroduceerd. Voorwielaandrijving was wel bekend in Engeland, maar werd niet eerder op een productiewagen toegepast. De financiële crisis van 1929 leidde tot een daling van de verkopen. Geld voor experimenten ontbrak en de auto’s met voorwielaandrijving werden alleen nog op bestelling gemaakt. In 1931 werd de Speed 20 geïntroduceerd. Dit werd het meest succesvolle model. De motor telde zes cilinders en een vermogen van 87 pk. Zes jaar later kwam de opvolger, de Speed 25. De motor had een cilinderinhoud van 3.571 cc en had een vermogen van 110 pk. Dit leverde een topsnelheid op van 150 km/u. De 4.3 Litre was een van de laatste vooroorlogse modellen. Het had een zescilinder benzinemotor met een inhoud van 4.387 cc. Alec Issigonis (bekend van de Mini) heeft in het begin van de jaren vijftig enkele jaren voor Alvis gewerkt en een interessant ontwerp afgeleverd voor een motor die zowel op 4 als 8 cilinders kon werken. Bekende types waren de TG uit de jaren dertig, de Firefly, de TC (in de jaren vijftig, op basis waarvan onder meer Graber in Zwitserland carrosserieën bouwde) en de TD uit de jaren zestig. De autodivisie van Alvis heeft vrijwel altijd met verlies gedraaid. Deze divisie werd in 1965 verkocht aan Rover, vlak voor Rover opging in British Leyland. Rover heeft nog een keer een prototype van een sportwagen ontwikkeld die als Alvis op de markt gebracht zou kunnen worden, maar het bleef bij een prototype.