Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

72 zoekresultaten voor:

21

Facel Vega Excellence EX2 interior

Deze prachtige Facel Vega excellence (EX2) hebben wij in opdracht van Amicale Facel Holland voorzien van een volledig nieuw op maat gemaakt interieur. Hiervoor hebben wij alle originele details in acht genomen en de beste materialen gebruikt. Het EX2- type is veruit het zeldzaamste met 8 vervaardigde exemplaren. Voor de bekleding hebben we gebruikt gemaakt van een volnerf nappaleder met een semi-aniline afwerking. Hierdoor krijgt het interieur een natuurlijke en rijke uitstraling. In het interieur is de auto voorzien van lederen stoelen, een make-up kit achter in de middenarmsteun en een dashboard van wortelnotenhout. Wij hebben al meerdere project in samen werking afgerond en zijn inmiddels meer dan bekend met de hoge standaard wat betreft afwerking die Facel in de jaren hanteerde en de technieken die hierbij komen kijken.

22

Jaguar E-type 4.2 OTS

Voor vele is de Jaguar E-type de mooiste auto ooit gemaakt. Wij hebben dit exemplaar in opdracht van onze klant gedemonteerd, laten plaatwerken en spuiten, volledig opgebouwd en voorzien van een nieuw interieur.

23

Jaguar XK 120 DHC Interior

Deze door de eigenaar zelf gerestaureerde Jaguar XK 120 hebben wij voorzien van een volledig nieuw interieur in de prachtige kleur donker groen, de cabrioletkap en hoes hebben wij gemaakt van groen mohair stof. Na het afronden van het interieur hebben wij de auto nagekeken en voor de eigenaar voorzien van een Nederlands kenteken. We have provided this Jaguar XK 120, which was restored by the owner himself, with a completely new interior in the beautiful color dark green. We made the convertible top and cover from green mohair fabric. After finishing the interior, we checked the car and provided the car with a Dutch registration.

24

Rolls Royce Phantom II Gurney Nutting Interior

Wij hebben van deze bijzondere auto het volledige interieur nieuw gemaakt in de auto naar wensen van de klant met daarbij de afwerking die in de jaren 30 werk gebruikt in acht te nemen. Er is gekozen voor een hele mooie ouderwets lijkende legersoort en origineel Wilton tapijt. De cabrioletkap hebben wij ook op maat gemaakt, hiervoor hebben we een tijd correcte canvas gebruikt en afgewerkt met verchroomde lijsten. We have made the entire interior of this special car new in the car according to the customer’s wishes, taking into account the finish that was used in the 1930s. A very nice old-fashioned-looking leather type and original Wilton carpet have been chosen. We also custom-made the convertible top, for this we used a time-correct canvas and finished it with chrome-plated frames.

25

Lagonda LG 45

Voor het rijden van historische rally’s zijn er soms aanpassingen nodig die het de berijder en navigator makkelijker maken. Wij hebben wij deze auto een overzichtelijk dashboard gebouwd naar wensen van de klant. Voor het tanken makkelijker te maken hebben we een tankdop aan de buiten zijde gemaakt i.p.v. in de kofferbak. Voor de opslag van de spullen die mee moeten hebben we het passagiers vak achter de rijder omgebouwd naar een opberg vak met 2 handige luiken die vanaf bijdeze zijdes toegankelijk zijn. Driving historic rallies sometimes requires adjustments that make it easier for the driver and navigator. We have built this car a clear dashboard according to the customer’s wishes. To make refueling easier, we have made a fuel cap on the outside instead of in the trunk. For the storage of the things that have to be carried, we have converted the passenger compartment behind the rider into a storage compartment with 2 handy hatches that are accessible from both sides.

26

Range Rover Classic Interior

Het interieur van de prachtige Range Rover classic was origineel van velours, maar de eigenaar wilde deze graag in leer hebben. Wij hebben ons best gedaan om deze volledig qua model origineel te maken zoals het origineel ook gemaakt werd als optie. The interior of the beautiful Range Rover classic was originally in velour, but the owner wanted it in leather. We have done our best to make this completely original in terms of model, as the original was also made as an option.

27

Jaguar XJS custom interior

Het interieur van de Jaguar XJS hebben wij volledig op maat gemaakt naar wensen van e klant. Deze wilde een wat minder saai interieur dan de standaard XJS. Het patroon van de stiksels is afgekeken van een Bugatti Chiron enhet hout set is opnieuw gefineerd in een donkerdere kleur dan standaard. We have completely customized the interior of the Jaguar XJS to the wishes of the customer. This one wanted a less boring interior than the standard XJS. The stitching pattern is taken from a Bugatti Chiron and the wood set has been re-veneered in a darker color than standard.

28

Jaguar XK 120 OTS Interior project

Voor onze partner Nout Classic cars hebben wij dit interieur volledig naar wensen van de klant mogen bekleden met een hele mooie oude stijl donkerbruin leer. De cabrioletkap en zijruiten zijn bekleed met zwart mohair stof. Het volledige interieur is op maat gemaakt bij ons in het atelier. For our partner Nout Classic cars we have been able to cover this interior completely according to the customer’s wishes with a very beautiful old style dark brown leather. The convertible top and side windows are covered with black mohair fabric. The entire interior is custom made in our studio.

29

Volvo Amazon

Volvo Amazon (1969) Bij Peet Classics hebben we iets met de Volvo Amazon. Een liefde met een lang verleden. En zeg nou zelf: de Amazon heeft zo’n beetje alles wat je van een klassieke auto uit de jaren zestig mag verwachten. Hij ziet er aantrekkelijk uit, heeft prima rijeigenschappen en de bouwkwaliteit is bovengemiddeld goed. Uiteraard heeft Volvo destijds ook veel aandacht geschonken aan de veiligheid van de inzittenden. Vandaar dat de Amazon zo stevig gebouwd is. Maar de Volvo Amazon laat zich ook lenen voor eenvoudige aanpassingen. Modificaties die de prestaties naar een veel hoger niveau tillen, zodat je ook in het hedendaagse verkeer prima uit de voeten kunt. Ook de rijeigenschappen zijn met eenvoudige hulpmiddelen eenvoudig te verbeteren. Niet voor niets is de Amazon nog steeds erg populair voor klassieke rally’s en historische toerritten. De auto rijdt uitstekend – en gaat niet kapot. Peet Classics voegt een heel speciale Volvo Amazon toe aan de collectie. Dit exemplaar stamt uit 1969, en heeft enige jarengeleden een ingrijpende restauratie ondergaan – waarbij Peter van Egmond nauw betrokken was. Bij de restauratie lag de focus op dagelijks gebruik. De carrosserie werd geheel gestraald, geplaatwerkt en uitgebreid doorgelast, zoals ook bij rallyauto’s gebruikelijk is. Dit alles om nog meer stevigheid in de carrosserie te krijgen, wat de rijeigenschappen verbetert. De carrosserie van de Amazon werd daarna grondig voorbewerkt en gelakt in de aantrekkelijke lichtblauwe lakkleur Steel Blue Metallic. De lichtmetalen ‘Minilites’ van Panasport Racing met moderne Vredestein radiaalbanden dragen eveneens hun steentje bij aan de zeer bruikbaren en verrassend goede rijeigenschappen van de Amazon. Bij de auto worden twee reservewielen geleverd. Een Volvo Amazon uit 1969 is standaard niet het toonbeeld van luxe en comfort. Daar is tijdens de restauratie van de auto iets aan gedaan: een dikke geluidswerende isolatiemat brengt het geluidsniveau al naar beneden, en dankzij de gerieflijke Recaro-stoelen (met verwarming!) zit je haast letterlijk als een vorst. Tijdens de opbouw van het interieur werd gekozen voor een smaakvolle combinatie van donkerbruin leer en alcantara, wat een prachtig contrast vormt met de lichtblauwe lak van de carrosserie en het dashboard. Ook het Moto-Lita sportstuur is bekleed met donkerbruin leer, de vloer van de auto is bekleed met tapijt van donkerbruine velours. Ook onderhuids heeft de Amazon een aantal modificaties ondergaan, om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. De B20-motor wordt gevoed door een Weber-carburateurs. Een betrouwbare keuze, in combinatie met de moderne LPG-installatie waarvan de Amazon is voorzien. Eveneens betrouwbaar is het opgewaardeerde remsysteem, met een gescheiden circuit en schijven rondom (afkomstig van de Volvo P1800). Stuurbekrachtiging vereenvoudigt het leven in druk stadsverkeer en op parkeerplaatsen. De schokbrekers zijn van het merk Proflex en volledig instelbaar qua demping. Na voltooiing van de ingrijpende professionele restauratie, heeft de eigenaar geen euro beknibbeld op het onderhoud van de techniek en de conditie van de carrosserie. De staat van de auto onderstreept de kwaliteit van de restauratie. Het is Peet Classics een voorrecht om deze Volvo Amazon aan te mogen bieden. Een auto waarmee u […]

30

Alvis 3.5 Special

Alvis 3.5-Litre Special (1936)   Een robuust rollend chassis met een grote, krachtige motor. Zo werden in de jaren dertig de meeste auto’s aan de upper class verkocht, die vervolgens een gespecialiseerde plaatwerkerij in de arm nam om de chassis van stijlvolle, op maat gemaakte koetswerken te laten voorzien. Vaak had de klant keuze uit tal van carrosserievormen: van een zakelijke vierdeurs Saloon tot een chique Drophead Coupé met open kap, of van een Sedanca de Ville tot sportieve Roadster. Veelal werden tal van elementen in het ontwerp verwerkt die de persoonlijkheid van de eigenaar belichaamden; in de jaren dertig waren vele automobielen one-of-a-kind.   Naarmate deze auto’s op leeftijd raakten en hun oorspronkelijke glans verloren, vielen ze als goedkope tweedehandsjes vaak in handen van mensen uit de lagere maatschappelijke klassen, die doorreden totdat de auto letterlijk door zijn assen zakte. Maar er waren ook kenners, die in deze handgebouwde auto’s van voor de Tweede Wereldoorlog een perfecte basis zagen voor een sportieve ‘special’. Deze auto’s werden ontdaan van hun oorspronkelijke carrosserie, totdat er weer een kaal, rollend chassis zonder overbodige tierelantijnen stond – precies zoals ze de fabriek ooit hadden verlaten. De nieuwe eigenaar begon vervolgens met de creatie van een gedroomde sportwagen – opnieuw one-of-a-kind.   De modellen van Alvis hadden een uitstekende reputatie. Het waren auto’s voor de (vooral) Britse high society, die hoge eisen stelde aan de bouwkwaliteit, de luxe van het interieur en de prestaties. Alvis was bovendien zeer succesvol in de autosport, en werd door kenners in één adem genoemd met de belangrijkste Britse sportieve vertegenwoordigers, Bentley en Sunbeam. Alvis bouwde auto’s met innovatieve techniek; al in 1925 schreef het merk een voertuig met voorwielaandrijving in voor deelname aan een heuvelklim. Ook op Brooklands en Le Mans deed de Alvis 12/50 FWD van zich spreken, met klinkende overwinningen in zijn klasse.   In 1935 kwam Alvis met een 3,5-liter zescilinder lijnmotor. Deze krachtbron werd geprezen om zijn uitzonderlijke souplesse en fluweelzachte loop, wat mede te danken was aan de gesmede, zevenvoudig gelagerde krukas. Voorzien van drie S.U.-carburateurs, was deze motor goed voor een vermogen van meer dan 100 pk. Daarmee deed de Alvis 3.5-Litre niet onder voor de SS Jaguar 100 uit dezelfde periode. De motor was gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak, met volledige synchronisatie – destijds een unicum. Een volledig onafhankelijk geveerde voorwielophanging was in deze tijd evenmin gemeengoed.   Doordat Alvis zijn modellen voortdurend bleef doorontwikkelen, bleef de 3.5-Litre bleef maar korte tijd in productie. Nadat het model – als opvolger van de Speed 20 – in oktober 1935 werd onthuld, kondigde zich in augustus 1936 alweer het volgende nieuwe model aan: de Speed 25 met 4,3-liter zescilinder. In totaal zijn van de Alvis 3.5-Litre slechts 61 exemplaren gebouwd, waarvan veruit de meeste als rollend chassis.   De Alvis 3.5-Litre werd gebouwd op een chassis met een wielbasis van 3,326 meter. Voor een ruime, luxe limousine een ideaal uitgangspunt. Door de vaak zware constructie van de op maat gemaakte carrosserie, kwamen de […]