Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

65 zoekresultaten voor:

22

AC ACE project

De AC Ace is een auto van het Britse merk AC. AC wilde onder leiding van Thames Ditton een nieuwe 2-liter auto. Hij liet deze ontwerpen door Joh Tojeiro en hij ontwierp een cabriolet. John Tojeiro haalde zijn inspiratie van de Ferrari Barchetta. De nieuwe Ace gaf AC na de Tweede Wereldoorlog weer een goede reputatie. De eerst gebouwde versie had een topsnelheid van 163 km/h en haalde een sprint van 0–100 km/h in 13 s In 1956 kwam AC met een nieuwe motor voor de Ace, genaamd de Bristol, deze had een topsnelheid van 186 km/h, 120 pk en een sprint van 0–100 km/h in 9 s De auto had door deze motor ook een veel beter weggedrag. De Ac Ace die wij hier presenteren is er een van het bouwjaar 1959, is voorzien van een 1991 cc 6 cilinder Ac motor, deze is volledig gereviseerd door de AC ACE specialist Rod Briggs. De Body is gerestaureerd door Maurice Labro en gespoten door Classic & Exclucieve. Wij hebben deze auto volledig technisch opbouwd, voorzien van alle elektra en hebben er een prachtig interieur in gemaakt. The AC Ace is a car from the British brand AC. AC, led by Thames Ditton, wanted a new 2-litre car. He had these designed by Joh Tojeiro and he designed a convertible. John Tojeiro got his inspiration from the Ferrari Barchetta. The new Ace gave AC a good reputation again after World War II. The first built version had a top speed of 163 km/h and a sprint from 0-100 km/h in 13 s. In 1956 AC introduced a new engine for the Ace, called the Bristol, which had a top speed of 186 km/h. h, 120 hp and a sprint from 0–100 km/h in 9 s. The car also had much better handling thanks to this engine. The Ac Ace that we present here is one of the year 1959, is equipped with a 1991 cc 6 cylinder Ac engine, which has been completely overhauled by the AC ACE specialist Rod Briggs. The Body has been restored by Maurice Labro and painted by Classic & Exclusive. We will build this car completely technically, equipped with all electricity and will make a beautiful interior.

23

Triumph TR3 A

Triumph TR3A (1961) De Triumph TR3A voldoet aan alle eisen die gesteld kunnen worden aan ‘de klassieke Britse roadster’. Met zijn sierlijke ronde vormen, chique chroomwerk en karakteristieke kikkeroogjes, is de auto een vriendelijke, maar ook zeer verleidelijke verschijning. Dit is niet alleen een ideale klassieker voor de liefhebber van sportief open rijplezier, maar óók voor de eigenaar die comfort en gemak op prijs stelt. De Triumph TR3A heeft een laag gewicht, biedt volop ruimte aan twee inzittenden, hij wordt aangedreven door een koppelrijke motor en staat op een onderstel dat een soepele vering combineert met scherpe reacties. Een perfecte klassieke sportwagen voor regelmatig gebruik, zowel tijdens ontspannen toerritten als bij klassiekerrally’s. Peet Classics heeft het genoegen deze prachtige Triumph TR3A uit 1961 aan te bieden. De auto verkeert in een uitstekende technische en cosmetische conditie. De restauratie van de auto – waarbij alle onderdelen, van kop tot staart, zijn vernieuwd, gereviseerd of vervangen – is in 2007 afgerond. Daarbij werd de TR3A met een scherp oog voor detail en originaliteit opgebouwd, zonder uiterlijke modificaties. Na voltooiing van de restauratie is de TR3A regelmatig gebruikt voor sportief klassiekerplezier, en werd veel zorg en tijd gestoken in het optimale onderhoud van de auto. In de zomer van 1961 is de Triumph TR3A afgeleverd aan zijn eerste eigenaar in België. Sinds mei 1969 staat de auto op Nederlands kenteken, maar sindsdien is er naar verluidt weinig gebruik meer gemaakt van de auto. Tijdens de restauratie werd ervoor gekozen om de standaard tweeliter viercilinder (95 pk) te verruilen voor de iets krachtigere 2138 cc motor uit de latere Triumph TR3B, voorzien van een aluminium kleppendeksel van TriumphTune. Deze krachtbron levert een vermogen van 105 pk. Met een kentekengewicht van slechts 944 kilo, is de Triumph tot zeer verrassende prestaties te verleiden. Tijdens de restauratie, zijn zowel de motor als de versnellingsbak grondig gereviseerd. Naar wens kan een elektrische overdrive aan de versnellingsbak worden gekoppeld. Ook al is deze Triumph TR3A inmiddels 60 jaar oud, het is nog altijd een heel gemakkelijk rijdbare en zeer bruikbare sportwagen. De auto is uitgevoerd in een tijdloze combinatie van rode lak, mooie verchroomde accessoires en een interieur dat in zwart is uitgevoerd. De kuipstoelen zijn bekleed met zwart leer en afgewerkt met witte biezen, en zitten zeer comfortabel. Door hun lichte kuipvorm, bieden ze in snelle bochten bovendien een aangename ondersteuning. Deze Triumph TR3A is een perfecte auto voor een liefhebber die direct wil rijden, maar zich liever geen zorgen wil maken over de technische conditie – of over de kwetsbaarheid van het kersverse lak- en chroomwerk, na een langdurige en kostbare restauratie. Peet Classics is graag bereid u meer over deze prachtige Triumph TR3A te vertellen. Triumph TR3A (1961)   The Triumph TR3A meets all the requirements that can be placed on ’the classic British roadster’. With its graceful rounded shapes, chic chrome and characteristic frog eyes, the car has a friendly, yet very seductive appearance. This is not only an ideal classic for enthusiasts of […]

24

Alfa Romeo Spider 1300 Junior

Alfa Romeo Duetto 1300 Junior (1969) De Alfa Romeo Duetto is het laatste model waarvoor Battista ‘Pinin’ Farina zijn ontwerppotloden ter hand heeft genomen. Vele Alfisti zijn ervan overtuigd, dat dit ook het beste ontwerp is dat de Italiaanse grootmeester ooit heeft getekend. In welke kleur je de Duetto ook ziet, het is een tijdloze verschijning, een beeldschoon ontwerp zoals alleen de Italianen kunnen creëren. Meestal is een Duetto rood, wit of groen, maar dit origineel Nederlandse exemplaar dat Peet Classics aanbiedt, gaat gehuld in een veel zeldzamere lakkleur: Grigio Grafite, oftewel grafietgrijs. Deze kleur geeft de Duetto een sobere, haast mysterieuze uitstraling, maar de subtiele details die in het plaatwerk zijn verwerkt, komen juist uitstekend tot hun recht. Ook het chroomwerk is uiterst subtiel gehouden. Deze auto straalt geen glamour uit, hij is gebouwd met een ander doel voor ogen: puur rijplezier. Want dat is wat deze Duetto zonder enige twijfel te bieden heeft. In het verleden is zijn originele 1300-motor vervangen door een 1600 cc viercilinder dubbelnokker, die de prestaties en de snelheidsbeleving van de roadster naar een hoger niveau heeft getild. Ook het onderstel werd gemodificeerd: de auto staat iets lager op zijn veren, waardoor de wegligging nog verder verbeterd is. Om de bronskleurige zesspaaks lichtmetalen wielen – een strak en rechtlijnig ontwerp, dat naar onze mening echter voortreffelijk bij de Duetto past – liggen klassieke Pirelli’s Cinturato in de maat 185/70 R 14, die de auto nog meer grip geven. Deze Duetto is een waar genot om mee op pad te gaan. Met het houten driespaaks sportstuur – dat prachtig contrasteert met de zwarte kunstleren bekleding, het donkergrijs gelakte dashboard en de zwarte Jaeger-klokken – laat de auto zich vol scherpte en gevoel van richting veranderen. Zoals het een Alfa Romeo betaamt, reageert de 1600 cc dubbelnokker vol enthousiasme op de bewegingen van het gaspedaal. Vanuit stationair toerental reageert hij een beetje onwillend en ietwat mopperend, maar zodra hij een teug vers brandstofmengsel naar binnen zuigt, klimt hij gretig in toeren en voelt hij zich als een Italiaan na een dubbele espresso. Voor de rijke voeding van de motor zorgen twee dubbele Weber-carburateurs. Ook het schakelen door de vijf versnellingen is een genoegen, waarbij je via de strak door het schakelpatroon bewegende versnellingspook heel goed voelt hoe de tandwielen in elkaar vallen. Wat deze donkergrijze Alfa Romeo Duetto extra bijzonder maakt, is dat het een origineel in Nederland geleverd exemplaar is. De auto heeft nog steeds zijn eerste historische kenteken. Sinds de auto in 1969 nieuw werd afgeleverd, heeft hij slechts drie eigenaren gehad. Vanzelfsprekend is de gehele onderhoudshistorie van de auto compleet en aantoonbaar. Neem contact op met Peet Classics voor meer informatie over deze verleidelijke Alfa Romeo Duetto.

25

Alvis 3.5 MC Special

Wij zijn gaan zoeken naar een passende donor voor een special, na talloze bezoeken aan de UK en even veel teleurstellingen vonden we het antwoord uiteindelijk in Nederland. Binnen ons eigen netwerk zijn wij deze auto op het spoor gekomen. Deze Alvis 3.5 liter werd in 1936 afgeleverd bij Mayfair Carriage Company en was voorzien van een saloon-carrosserie, in 1973 kocht Brian Chant de auto en bouwde deze om tot een enkel zits racer. Nadat de auto aangeschaft is zijn we eerst met de auto gaan rijden om te kijken wat voor een vlees we in de kuip hadden. Na een zomer rijden bleek het te passen in het wensen cartoon qua rijgedrag, nu het uiterlijk nog. We zijn samen met onze carrosserie bouwen Labro om de tafel gaan zitten en hebben een carrosserie bedacht, daarna hebben we deze laten spuiten in celulose lak en volledig naar wens van de klant opgebouwd. GESCHIEDENIS VAN HET MERK: Alvis bouwde voertuigen van goede kwaliteit, maar in kleine aantallen. In 1927 kwam de productie voor het eerst boven de 1.000 exemplaren uit, maar zakte daarna in en pas in 1939 kon het verkooprecord worden verbeterd. In 1925 werd een wagen met voorwielaandrijving geïntroduceerd. Voorwielaandrijving was wel bekend in Engeland, maar werd niet eerder op een productiewagen toegepast. De financiële crisis van 1929 leidde tot een daling van de verkopen. Geld voor experimenten ontbrak en de auto’s met voorwielaandrijving werden alleen nog op bestelling gemaakt. In 1931 werd de Speed 20 geïntroduceerd. Dit werd het meest succesvolle model. De motor telde zes cilinders en een vermogen van 87 pk. Zes jaar later kwam de opvolger, de Speed 25. De motor had een cilinderinhoud van 3.571 cc en had een vermogen van 110 pk. Dit leverde een topsnelheid op van 150 km/u. De 4.3 Litre was een van de laatste vooroorlogse modellen. Het had een zescilinder benzinemotor met een inhoud van 4.387 cc. Alec Issigonis (bekend van de Mini) heeft in het begin van de jaren vijftig enkele jaren voor Alvis gewerkt en een interessant ontwerp afgeleverd voor een motor die zowel op 4 als 8 cilinders kon werken. Bekende types waren de TG uit de jaren dertig, de Firefly, de TC (in de jaren vijftig, op basis waarvan onder meer Graber in Zwitserland carrosserieën bouwde) en de TD uit de jaren zestig. De autodivisie van Alvis heeft vrijwel altijd met verlies gedraaid. Deze divisie werd in 1965 verkocht aan Rover, vlak voor Rover opging in British Leyland. Rover heeft nog een keer een prototype van een sportwagen ontwikkeld die als Alvis op de markt gebracht zou kunnen worden, maar het bleef bij een prototype.

26

Jaguar XK 140 DHC Interior

Na meerdere jaren zelf aan de auto gewerkt te hebben mochten wij van Peet Classics de laatste hand leggen aan deze fantastische Jaguar XK 140. Wij hebben het interieur en de cabrioletkap volledig op maat gemaakt naar wensen van de klant en de auto voorzien van een handgeschakelde 5 bak.

28

Porsche 356 Roadster BT5

Voor deze Porsche 356 Roadster hebben wij voor onze klant van een op maak gemaakt lederen interieur voorzien en stoffen cabrioletkap gemonteerd. Geschiedenis: De Porsche 356 werd ontworpen in Gmünd, waarnaartoe Ferdinand Porsche in de Tweede Wereldoorlog was verhuisd. De Porsche 356 werd ontworpen door Ferry Porsche, de zoon van Ferdinand Porsche. Porsche gebruikte voor de productie veel onderdelen van de Volkswagen, zoals de luchtgekoelde boxermotor. Dit omdat hij in de jaren 30 was betrokken bij de ontwikkeling van deze auto. De carrosserie werd ontworpen door Porsche-medewerker Erwin Komenda. De mechanische onderdelen, inclusief de motor, de schokdemper en het chassis, werden gebouwd door Volkswagen. De eerste Porsche 356 werd gecertificeerd op 8 juni 1948 in de Oostenrijkse plaats Gmünd. De Porsche 356 die in Gmünd werd gebouwd, was van aluminium, totdat de productie in 1950 verhuisde naar het Duitse Stuttgart. Daarna werd tot 1965 staal gebruikt. Aanvankelijk hadden de ontwerpers een efficiënte coupé op het oog, maar er werden ook enkele open auto’s gepland. De Porsche 356 was een vierzitter, maar achterin werden alleen twee noodzittingen aangebracht. In 1950 verhuisde de productie van de Porsche 356 van het Oostenrijkse Gmünd naar het Duitse Stuttgart-Zuffenhausen. In de loop der jaren werd het model een paar keer aangepast. Zo werd de motorinhoud vergroot naar 1286 cc en later naar 1582 cc. In 1955 kwam de Carrera uit. De Porsche 356 was tot 1965 in productie. In totaal werden er tussen 1948 en 1965 76.313 exemplaren van de Porsche 356 gebouwd. De 356 werd opgevolgd door de Porsche 911. (bron Wikipedia) Foto’s gemaakt door www.rauwworks.nl

29

Aston Martin V8 Volante

De Aston Martin V8 Volante, na de introductie was deze zo populair dat de coupe versie alleen nog maar op speciale bestelling werd geleverd. De huidige eigenaar wilde na jaren van gebruik de auto weer een wel verdiende update geven. Zo is het remsysteem aangepast en heeft de auto een veel beter schakelend 4 bak gekregen, wat het rijgenot enorm ten goed komt. Wij hebben het volledige interieur, dat erg uitgeleefd was volledig vervangen en geen enkel detail verloren laten gaan. We hebben gebruik gemaakt van de beste materialen om dit te bewerkstelligen. Elk zichtbare sierstiksel is met grote zorg gemaakt. De houten delen heeft onze vaste houtbewerker opnieuw gefineerd en gelakt op de originele wijze. Van het cabrioletkap frame hebben we de houten delen die slecht waren vervangen. De hemel, isolatie set, cabrioletkap zijn op maat gemaakt. De nieuwe lijsten zijn op maat gemaakt om alles af te werken.  Ook dit is weer een enorme uitdaging geweest met een (vinden wij) perfect eindresultaat. Geschiedenis van dit model: De V8 is een model van het automerk Aston Martin. Dit type werd (uiterlijk zo goed als ongewijzigd) een kleine 20 jaar continu geproduceerd, van 1970 tot en met 1989. Er werd ook zowel een Vantage– als een Volante-versie gemaakt, en er was ook een bepaalde serie die aangepast was aan de wensen van de Britse Prins Charles. Deze serie werd de AMV8 PoW (Prince of Wales) specification genoemd. De wagen werd ontworpen door William Towns. De motor van deze wagen wordt evenals de V8 als geheel als legende beschouwd en hield het zelfs nog langer uit dan de wagen. Het was een V8-motor met twee kleppen per cilinder, ontworpen door Tadek Marek, die zeer betrouwbaar en krachtig bleek te zijn. De laatste (aangepaste) versie rolde op 20 oktober 2000 van de band in een speciale Aston Martin V8 Vantage Volante. In de eerste modellen werd er gebruikgemaakt van een brandstofinjectiesysteem van Bosch, maar door hoge prijzen, slechte kwaliteit en de lange tijd die ervoor nodig was om dit systeem in de motor te installeren, werd er vanaf het tweede V8-model van afgezien. Ook de oude Aston Martin DBS benutte deze motor met hetzelfde systeem. Vervolgens werden er in 1973 carburators van de fabrikant Weber gebruikt en die bleken de V8 een toentertijd ongekende acceleratie te geven van 0 tot 100 in 5,7 seconden, twee tienden sneller dan de motoren met brandstofinjectie. Zoals echter met de meeste Astons gebeurde in die tijden, werden de wagens steeds zwaarder en luxueuzer en verloren zo aan topsnelheid en acceleratie. De meeste AMV8’s werden geleverd met een automatische transmissie van Chrysler (Torqueflite). (bron Wikipedia) Foto’s zijn gemaakt door www.rauwworks.nl

30

Jaguar E-type 3.8 OBL 1961

The Jaguar E-type does not need an introduction, but we would like to tell you more about this fantastic version. The first 500 copies had a flat floor and external hood locks, this one has construction number 077. This car is a very special one because of its color combination. The Opalescent Dark Blue exterior can be found on E-Types with several trim colors as beige, light blue and red for example but the White interior is very rare an made on special request. Only 18 3.8 liter cars were made with a color on special request. We have had the pleasure of perfecting this car after purchase to the wishes of the customer. De Jaguar E-type behoeft geen introductie, maar we vertellen u graag meer over deze fantastische uitvoering. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en externe motorkapvergrendelingen, deze heeft bouwnummer 077. Door zijn kleurencombinatie is deze auto extra bijzonder. Het Opalescent Dark Blue exterieur is te vinden op E-Types met verschillende trimkleuren zoals beige, lichtblauw en rood bijvoorbeeld, maar het witte interieur is zeer zeldzaam en werd op speciaal verzoek gemaakt in de fabriek. Op speciaal verzoek werden slechts 18 3.8 liter auto’s met een afwijkende kleur gemaakt. Wij hebben het genoegen gehad deze auto na aankoop te perfectioneren naar de wensen van de klant.