Maserati Sebring Serie 1
Deze Maserati Sebring van de eerste serie zijn wij volledig aan het restaureren.
Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:
Deze Maserati Sebring van de eerste serie zijn wij volledig aan het restaureren.
Sommige verhalen zijn er om verteld te worden. Zet je schrap voor het verhaal van een verloren zoon, die opgroeide in de schaduw van zijn grote broers. Zelden hoorde je zijn naam… laat staan zijn brullende uitlaat. Verwekt in zware tijden, getekend door het verleden en in de vergetelheid geraakt. Maar nu… ontwaakt, opgelapt en gebrand om te knallen. Deze Lamborghini Jalpa is niet zomaar een auto. Een vechter pûr sang is uit het stof herrezen. En hij is pittiger dan een jalapeño. De stier is los!!! Toen de gebroeders Mimran het merk Lamborghini opnieuw leven inbliezen na het faillissement van 1978, moest er iets radicaal anders. De collectie moest worden uitgebreid, het liefst met een nieuw instapmodel. Een auto die kon concurreren met de immens populaire Ferrari 308. Toegankelijker dan de Lamborghini Countach, één van de wildste en moeilijkst bestuurbare stieren op stal. Het begin van een ambitieus project was geboren, toen de eerste Lamborghini Jalpa tevoorschijn kwam uit de heilige hallen van de Lamborghini fabriek in Sant’Agata de Bolognese, Italie. Met een productie aantal van slechts 410 verkochte modellen (1981-1988) was de Jalpa een ware hit, die Lamborghini financieel nieuw leven in blies. Maar al snel raakte de Jalpa uit het oog. Overschaduwd door de luidere, extremere en meer extravagante opvolgers zoals de Diablo en de Murciélago. Een van deze (voormalig) vergeten parels, staat nu bij ons. Het is tijd om deze auto eens in de schijnwerpers te zetten! Voor je staat een unieke Jalpa. Bij uitstek één van de mooiste op de markt. De auto verkeert in perfecte staat en is bijna volledig gereviseerd en gerestaureerd. Extreem waardevol, gezien het al lage aantal gemaakte modellen. Ooit nieuw geleverd in Canada (dus met kilometerteller!), heeft deze auto maar 30.000km gereden. Waarom dan de restauraties? Deze auto heeft namelijk zolang stilgestaan dat niks het meer deed. Nu, met compleet gereviseerde motor, nieuw opgebouwde techniek en nieuwe vloerbedekking is hij zo goed als nieuw. Zelden kom je dit soort restauraties tegen, alles is beetgepakt. Het originele interieur is nog oogstrelend mooi. De handgeschakelde 5-bak, de 3.5L V8 motor en de felrode lak. Beter kan niet! Het is niet voor niets dat de Jalpa juist nu weer in de spotlight staat. De stijl van de 80’s komt niet alleen terug in alle fashion trends van dit jaar, maar maakt wereldwijd op meerdere vlakken een enorme comeback. In het oog springende kleuren, gewaagde hoekige vormen, excentrieke speelse elementen. De Jalpa heeft het allemaal. De opvallende combinatie van het beige leer met het rood van de auto geeft een retro look die tijdloos oogt. De speelse geometrische lijnen komen terug in het typische jaren 80 Targa-dak, de pop-up koplampen, de brede, lage carrosserie. De overvloed aan luchtinlaten en ventilatieopeningen dienen niet alleen een esthetisch doeleinde, maar helpen ook nog eens met het reguleren van de motortemperatuur en aerodynamica. Weloverwogen keuzes die leiden tot een visueel opvallende, en technisch geavanceerde supercar. De Jalpa is ready to rumble. Deze Lamborghini is een enorme zeldzaamheid. Een […]
De Jaguar XK150 is een sportwagen die tussen 1957 en 1961 door Jaguar werd geproduceerd als opvolger van de XK140. Aanvankelijk was hij alleen verkrijgbaar in versies met een fixed head coupé (FHC) en een drophead coupé (DHC). De roadster zonder full-weatheruitrusting waarmee de XK-lijn was begonnen, werd in 1958 gelanceerd als de XK150 OTS (open tweezitter). In de coupés werden minimale zitplaatsen achterin gemonteerd. De open tweezitter werd voor het eerst uitgerust met opklapbare ramen in hogere deuren met hoge dorpels, maar behield het zeer eenvoudige vouwdak van zijn voorgangers. Deze prachtige Jaguar XK 150 DHC hebben wij voorzien van een volledig nieuw interieur en cabrioletkap. The Jaguar XK150 is a sports car that was produced by Jaguar between 1957 and 1961 as the successor to the XK140. Initially it was only available in fixed head coupe (FHC) and drop head coupe (DHC) versions. The non-full-weather roadster that started the XK line was launched in 1958 as the XK150 OTS (open two-seater). Minimal rear seats were installed in the coupes. The open two-seater was equipped for the first time with folding windows in higher doors with high sills, but retained the very simple folding roof of its predecessors. We have provided this beautiful Jaguar XK 150 DHC with a completely new interior and convertible top.
De DB 2/4 Mark III (normaal gesproken simpelweg DB Mark III genoemd, zelfs ten tijde van de introductie) is een grand tourer die van 1957 tot 1959 door Aston Martin werd verkocht. Het was een evolutie van het DB2/4 Mark II-model dat het verving, gebruikmakend van een evolutie van de W.O. Door Bentley ontworpen 2,9 liter (2922 cc / 178 in³) Lagonda 6-cilinder lijnmotor, opnieuw ontworpen door Tadek Marek. Wij hebben van deze Aston Martin het volledige interieur gerestaureerd, hierbij hebben wij niet alleen alle originele details weer in ere hersteld maar ook alle originele materialen gebruikt. Zo is voor het leer Connolly Vaumol gekozen en het originele Wilton tapijt. Alle panelen zijn op maat gemaakt in de auto om een perfect passing te waarborgen. The DB 2/4 Mark III (normally referred to simply as DB Mark III even at the time of its introduction) is a grand tourer sold by Aston Martin from 1957 to 1959. It was an evolution of the DB2/4 Mark II model it replaced, using an evolution of the W.O. Bentley-designed 2.9 liter (2922 cc / 178 in³) Lagonda inline 6-cylinder engine, redesigned by Tadek Marek. We have restored the entire interior of this Aston Martin. We have not only restored all the original details, but also used all the original materials. For example, the Connolly Vaumol leather was chosen and the original Wilton carpet. All panels are custom made in the car to ensure a perfect fit. W
Eenvoud is de ultieme verfijning. Tenminste, als we Leonardo Da Vinci mogen geloven. Ultieme schoonheid kan worden gevonden door dicht te blijven bij de functie der dingen. Luxe door eenvoud. Dat komt binnen… en hoe. In onze showroom staat het levende bewijs. Een machine die al generaties lang harten veroverd. Beschikkend over een ongeëvenaarde vastberadenheid. Een rechtlijnige elegantie. De Range Rover Classic, Suffix B. Da Vinci zou het wel weten… Zelden kom je zó een Range Rover Classic tegen. Deze in Nederland geleverde Suffix B uit 1973 is van een ongelofelijke kwaliteit. Bijna volledig (origineel) gerestaureerd en dankzij enkele modificaties nu nóg beter. Onder de motorkap vinden we een krachtige 3.5-liter V8 motor, gekoppeld aan een vijf-bak handgeschakelde versnelling. En er is meer… Tijdens de restauratie is het oude vinyl interieur van de auto in onze garage vervangen met een prachtig nieuw beige leren interieur, in de originele kleurensamenstelling. Een ware toevoeging! Evenals de nieuwe Edelbrock-carburateur, die resulteert in een aangepaste en verbeterde mengselverhouding en daarmee de prestaties en het vermogen van de Range Rover naar nieuwe hoogten tilt. Daarbij is er een elektrische stuurbekrachtiging ingebouwd, die zorgt voor een verdacht soepele en moeiteloze rit. Schoonheid in functionaliteit. Deze Range is klaar voor concours. Rijden in de Range Rover Classic Suffix B is een ervaring an sich. Toen Spen King in 1970 het eerste Classic model ontwierp, had hij een duidelijk doel voor ogen. Hij wilde een auto ontwikkelen die zowel stijlvol en comfortabel was voor dagelijks gebruik als capabel genoeg was om moeilijk terrein aan te kunnen. Een droom die resulteerde in een uiterst doordacht ontwerp. King concentreerde zich op het creëren van een chassis en ophangingssysteem dat zowel soepel op de weg als robuust off-road presteerde. Een nadrukkelijk krachtige motor, gecombineerd met een geavanceerd vierwielaandrijvingssysteem zorgde ervoor dat de Range Rover met gemak in staat was om moeilijk terrein te bedwingen. Maar er is één bijzondere eigenschap aan dit ontwerp van King, die dieper reikt dan alleen de fysieke verschijning van de auto en daarbij haast op een poëtische manier verantwoordelijk is voor het overgrote deel van de rijervaring. De enorme voorruit en slanke pilaren creëren een hemelsbreed panorama dat doet denken aan een schilderachtige ansichtkaart, waar elke bocht van de weg een nieuw hoofdstuk onthult. Het weerspiegelt niet alleen het panoramische uitzicht op de wereld buiten, maar ook de onbegrensde visie op vrijheid en ontdekking die de Range Rover Classic vertegenwoordigt. Het is niet zomaar een stuk glas; het is een horizon verbredend venster. In een wereld waar eenvoud al te vaak ondergeschikt lijkt te raken aan moderne technologieën, staat de Range Rover Classic Suffix B als een onwrikbare rots in de branding. Zoals veel zaken die vorm hebben gekregen door functie, bezit de Range Rover Classic een allesomvattende helderheid. Zowel in uitstraling, als in bezieling. Een waar symbool van klasse. Robuust. Vastberaden. Een voertuig dat niet bang is voor uitdagingen en gedijt in ongebaande landschappen. Iconisch. Als je het ons vraagt, niet voor niets een ‘living […]
Volvo P1800es (1973) Een waar stijlobject op wielen, deze waanzinnige Volvo P1800es uit 1973 is een feest voor het oog en het hart. Met zijn body-off restauratie is deze auto een uniek pareltje uit het verleden. Het glanzende metallic rood, compleet met Panna Sport velgen en moderne brede banden, maakt dit exemplaar een iconische blikvanger die u uitnodigt om te ervaren wat echt rijplezier is. Met zijn roots in de hippe jaren ’70, is deze Volvo bij uitstek kenmerkend voor zijn tijd. Inspelend op de vraag naar auto’s die niet alleen stijlvol maar ook sportief waren, produceerde Volvo gedurende twee jaar (1972-73) een oplage van 8077 P1800es exemplaren. Met dit speelse, kleurrijke en futuristische design, had Volvo een directe hit die perfect paste in de tijdgeest. Niet alleen was de P1800es gewild onder de liefhebber van de betrouwbare en stijlvolle auto, ook was het design vooruitstrevend op het gebied van techniek. De jaren ’70 markeerde het beginpunt van een tijdperk waarin technische innovaties een steeds grotere rol gingen spelen. En Volvo heeft daar met dit model haarfijn op ingespeeld! Voor deze P1800es zijn het niet alleen de kenmerkende lijnen maar ook de moderne technologie, zoals de goed werkende airconditioning en het geavanceerde (schijf)remmensysteem die de rijervaring nog comfortabeler en veiliger maakten. Dit maakt de P1800es tot een favoriet onder verzamelaars. Een mooiere P1800es is zo goed als onvindbaar. Dit heeft deze Volvo te danken aan zijn levensloop en de huidige eigenaar. Bij deze Volvo hoort het verhaal over zijn body-off restauratie. In samenwerking met een gerenommeerd Volvo specialist heeft de huidige eigenaar de Volvo van top tot teen weten te reviseren. Van de nieuwe remmen tot het uitlaatsysteem. Van de volledig gereviseerde motor en de achteras, tot het originele zwart leren interieur en het prachtig nieuw gefineerde houten dashboard met Moto Lita stuur. Elk detail klopt. Zelfs de kenmerkende ramen en het chroom/rvs van dit model zijn gedaan, wat het gehele plaatje zijn mooie extra aanzicht geeft. En alles origineel! De Volvo is tot in de puntjes verzorgt en het complete restauratieproces is bijgehouden aan de hand van een uitgebreid fotoverslag waarin de transformatie zorgvuldig is vastgelegd. Met deze Volvo haal je een zonnetje in huis, en zo rijdt hij ook. De (volledig gereviseerde) B20e motor is voorzien van het originele Volvo injectiesysteem, wat resulteert in een soepele rijervaring. De motor loopt perfect stationair, iets wat met recht een zeldzaamheid genoemd mag worden. Ten slotte, heeft de auto een top werkend gescheiden remsysteem, wat zorgt voor extra controle en veiligheid tijdens het rijden. Een uniek verzamelobject en een plezier om in te rijden. Ben je enthousiast geworden of wil je de auto komen bekijken? Neem dan contact met ons op voor een afspraak. English A true style object on wheels, this excitingly beautiful 1973 Volvo P1800es is a feast for the eyes and heart. With its body-off restoration this car is a unique gem from the past. Its shiny metallic red, complete with Panna Sport wheels and modern wide tires, […]
De Jaguar E-Type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar cars waarvan tussen 1961 en 1974 drie generaties gebouwd werden. De E-Type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. In veertien jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-Type staat op de eerste plaats in de top sportwagens jaren 60-lijst. De Series II, van 1969 tot 1971 geproduceerd, kreeg koplampen zonder glasbedekking (de lampen van de Series 1 hadden problemen met wasemen gekend), een rond de achterzijde geplooide achterbumper, verplaatste en grotere richtingaanwijzers, naar onder de bumper verplaatste achterlichten, verbeterde koeling met een groter radiatorrooster en verbeterde remmen. Ook het interieur werd hertekend. Er kwamen nieuwe bedieningshendels, comfortabelere stoelen en optioneel airco en stuurbekrachtiging. Ook de Series 2 was als FHC, OTS en 2+2 te verkrijgen. (Bron Wikipedia)De E-type serie 2 die wij u hier laten zien hebben wij in opdracht van onze klant voorzien van een prachtig op maat gemaakt donker groen lederen interieur. De techniek hebben we een upgrade gegeven met betere remmen, verstelbare schokbrekers, een volledige restauratie van de voor- en achterwiel wielophanging en een volledige motorrevisie met diverse modificaties zoals een elektronische ontsteking, high-toque startmotor, betere waterpomp, enz.Indien u ook interesse heeft in het aanpassen en/of upgraden van uw auto laat het ons dan weten.
Een originele Alfa Romeo Giulia Sprint GTA (Gran Turismo Alleggerita) wie wil dat nu niet! De perfect balans van de toch al perfect GT en dan nog lichter. De versie die we hier zien, is een mooi voorbeeld die in de buurt komt van het origineel met een klein beetje eigen inzicht van de eigenaar. Qua uitstraling is er gekozen om de auto zoveel mogelijk de GTA looks te geven met de kleine deurgriepjes en de mooie grill. Voor het interieur hebben wij ons best gedaan om deze weer helemaal in stijl te maken zoals Alfa Romeo het destijds ook voor ogen had. Echter met wat kleine verbeteringen qua afwerking. Wij hebben het dashboard met Alcantara bekleed met prachtige lichtere stiksels die de vormen beter laten spreken. De stoelen, panelen en vloerbedekking zijn gemaakt van hetzelfde grijze vinyl dat destijds ook gebruikt werd in de GT-a’s. De stoelen zijn replica’s van de originele GT-a stoelen, waarbij de bijrijder stoel bredere wanden heeft dan de bestuurders stoel. Dit om de bijrijder meer stabiliteit te geven tijdens de wilde ritten. Voor de kofferbak hebben we een mooie grijze velours tapijt gebruikt, dat geeft een hele luxe uitstraling. Wij zijn trots op het resultaat en kijken uit naar een volgende.