Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

40 zoekresultaten voor:

21

Maserati 3500 GT

PROJECT INFORMATIE: Deze Prachtige Maseratie hebben wij voorzien van een volledig nieuw interieur, hierbij hebben wij de originaliteit als uitgangspunt genomen. Het donkergroene leder is speciaal gemaakt voor de auto. GESCHIEDENIS: Het merk Maserati is opgericht in 1914 in Bologna door de zes gebroeders Maserati: Carlo, Bindo, Alfieri, Mario, Ettore en Ernesto. Het maakte in eerste instantie bougies en bobines. In 1926werd de eerste zelf gebouwde raceauto (Tipo 26) gepresenteerd in de Targa Florio, bestuurd door Alfieri Maserati, die prompt won. Ook daarna heeft hij talloze races op zijn naam geschreven. Vanaf dat moment tot de jaren vijftig heeft men zich beziggehouden met het bouwen van raceauto’s waarbij de 250 F en de “Birdcage” de beroemdste types zijn geweest die buitengewoon succesvol waren.Aan het einde van de jaren vijftig zag men in dat de fabriek van de racerij niet kon leven, en werd besloten om ook straatauto’s te gaan bouwen. Het eerste type dat in een behoorlijk grote serie werd gemaakt (bijna 2000 stuks), was de 3500 GTS uit 1957. Tijdens de jaren zestig en zeventig bouwde het merk een reputatie op als producent van exclusieve GT’s met klinkende namen als de Mexico, Ghibli, Indy, Bora, Merak, Khamsin, Kyalami en Quattroporte, stuk voor stuk snelle reiswagens die in kleine aantallen werden gefabriceerd. In 1968 nam Citroën Maserati over, wat leidde tot de auto’s waarin de hydraulische techniek van Citroën te vinden was.Aan het einde van de jaren zeventig stond de fabriek aan de rand van de afgrond toen Citroën de stekker uit de verliesgevende zaak wilde trekken. De Tomaso nam de zaak toen voor een symbolisch bedrag over. Hij besloot dat de enige manier om te overleven was, om een auto te ontwikkelen die voor een groter publiek bereikbaar was. Zodoende werd in 1982 de Biturbo gepresenteerd, die insloeg als een bom.

22

Jaguar E-type Serie 1 4.2

Geschiedenis: De Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden. De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. In 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-type staat op de eerste plaats in de Top sportwagens van de jaren 60-lijst. De E-type Series I werd in Europa geïntroduceerd op 15 maart 1961 op de Autosalon van Genève en in de Verenigde Staten in april datzelfde jaar op de autosalon van New York. De auto was ontworpen als een 2-zitter GT coupé (FHC) en een 2-zitter cabriolet (OTS). De Series 1 kreeg een 3,8 liter 6-in-lijnmotor die van de XK150S kwam. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en uitwendige motorkapsloten. Deze eerste exemplaren zijn daardoor zeldzamer en dus waardevoller dan de latere. In 1964 werd de cilinderinhoud opgetrokken tot 4,2 liter. De Series 1 kreeg een topsnelheid van 241 km/u. Alle E-types kregen onafhankelijke wielophanging en bekrachtigde schijfremmen op de 4 wielen, twee ongewone voorzieningen voor die tijd. De 3,8 l-versies hadden met leer beklede kuipstoelen, een centraal geplaatst instrumentenpaneel van aluminium, dat vanaf 1963 in vinyl en leder werd uitgevoerd, en een manuele 4-versnellingsbak zonder synchromesh in de eerste versnelling. De 4,2 l-versies hadden comfortabelere stoelen, verbeterde remmen en elektronica en Synchromesh op de eerste versnelling. Verder voerde de 4,2 Jaguar 4.2 Litre E-type op het kofferembleem terwijl de 3,8 simpelweg Jaguar vermeldde. Over deze auto: De huidige eigenaar heeft deze auto in 2008 gekocht en inmiddels al vele kilometers gemaakt. Na meerder gesprekken en liter koffie is het er toch van gekomen, tijd voor een deel restauratie. Wij zijn het volledige interieur onder handen aan het nemen, deze wordt vervaardigd in donker grijs leer en een mooie bijpassende vloerbedekking en gaan we een paar persoonlijke touches toevoegen. Aan de techniek gaan we diverse aanpassingen doen. De eigenaar is nou betrokken bij het project, dit omdat hij zelf mee sleutelt.  

23

Jaguar MK2 met XJR techniek

Deze origineel in Nederland geleverde Jaguar is extreem verbouwd. De auto heeft is op een zeer professionele Wijze voorzien van heel veel 1996 XJR techniek, waaronder de motor met ruim 350 PK, de volledige achteras ophanging, ABS rem systeem, br. systeem, handgeschakelde 6 bak, elektronisch verstelbare stoelen, en nog veel meer. De auto is op dit moment in een technische rijdende binnenkort gaan we beginnen met het afmaken van dit waanzinnige restauratie project. Onze plannen zijn om deze te spuiten in de kleur Opalescent Dark Blau, te voorzien van een bordeaux rood lederen interieur en op te bouwen met de hoogst haalbare standaard van afwerking. Als de auto klaar is komt deze in de verkoop, of u kunt nu instappen en de auto een persoonlijk touch geven. Geschiedenis: De Mark II was een vierdeurs sportlimousine, die Jaguar in 1959 uitbracht als opvolger van de Mark I, met 2,4 en 3,4 liter-motor. De carrosserie werd op enkele details verbeterd en gewijzigd. Vanaf dan waren schijfremmen op alle vier wielen standaard. De Mark II 2.4 met een cilinderinhoud van 2483 cm³ had nu 120 pk, de 3.4 leverde 210 pk, en de nieuw bijgekomen 3.8 van 3781 cm³ leverde 220 pk. Via een vierversnellingsbak (optioneel met overdrive of drieversnellingsautomaat) werden de achterwielen aangedreven. De topsnelheid lag bij respectievelijk 155 en 195 km/h. Tot 1967 werden 25.173 exemplaren van de 2,4 liter, 28.663 van de 3,4 liter en 30.140 van de 3,8 liter gebouwd. Tot 1969 kwamen daar nog bij 4446 stuks van de 240, 2788 stuks van de 340 (met 210 pk) en 12 met de 3,8 liter-motor (met 220 pk).

25

Facel Vega FV3-B interieur project

Deze prachtige Facel Vega hebben wij in opdracht van Amicale Facel Holland voorzien van een volledig nieuw op maat gemaakt interieur. Hiervoor hebben wij alle originele details in acht genomen en de beste materialen gebruikt. Wij hebben al meerdere project in samen werking afgerond en zijn inmiddels meer dan bekend met de hoge standaard wat betreft afwerking die Facel in de jaren hanteerde en de technieken die hierbij komen kijken. Geschiedenis: Verschillende oorzaken hadden de vooroorlogse Franse luxeautomerken begin jaren vijftig kreupel gemaakt. De oorzaken daarvan waren de Duitse bezetting, materiaaltekorten, een te kleine afzetmarkt en hoge belastingen op krachtige luxeauto’s. Uiteindelijk werden in Frankrijk geen luxeauto’s meer gemaakt. In 1953 kreeg Daninos het idee om zelf een nieuwe luxewagen te gaan bouwen. Dat was het begin van het automerk Facel Vega, waarbij de naam Vega een idee was van zijn broer, de veelgelezen auteur Pierre Daninos (1913-2005). Allereerst werd naar een geschikte motor gezocht. In Frankrijk werd op dat moment niet het gezochte type gemaakt. Ook in Italië werd hij niet gevonden. Eerst wilde Daninos speciaal een nieuwe motor laten ontwerpen, maar dacht toen aan zijn dagen in de VS waar hij tijdens de Tweede Wereldoorlog verbleef. Hij nam contact op met Chrysler en kwam met die fabriek overeen dat hij de V8 van DeSoto kon gebruiken. Deze 4,5 liter Hemi leverde 170 pk. Een probleem hierbij was dat Daninos alleen een importvergunning kreeg op voorwaarde dat voor elke franc aan geïmporteerde motoren een waarde van vijf franc moest worden geëxporteerd. Over deze auto:

26

Ferrari 308 GTS Quattrovalvole

Ferrari 308 GTS QV – Quattrovalvole Met de 308 die ontworpen werd door Pininfarina en geleverd van ’75 tot ’85 is dit uitzonderlijke exemplaar in diepzwart een van de laatst geleverde en betreft het de 4-kleps versie de beste uitvoering van deze midden motor Ferrari. 37.820 km gereden slechts, Handgeschakeld en incl. originele map, Serviceboek en gereedschapsset. Temidden van het veel voorkomend bekende rood maken hier de zwarte lak, interieur in zwart leer en een rode bies dit Italiaanse raspaard tot een geweldige verschijning. Deze QV werd in september ’85 door Ferrari dealer Lake Forest in Illinois nieuw geleverd aan de eerste eigenaar, en na sinds ’98 wederom in langdurig bezit te zijn geweest van de tweede, door ons overgenomen en voorzien van een Nederlandse registratie. Recent nog in groot onderhoud bij gerespecteerd Ferrari specialist ‘Jeff McCormick waarbij o.a. nieuwe Distributie- en brandstof systemen werden gemonteerd. Een ware 2-zits, met de V8 sound direct achter de stoelen en met het targa-dak geopend, beleef je als bestuurder van deze spider echt het ultíeme Ferrari gevoel. Het 240 pk 32-kleps 2.9 liter kloppend hart (welk destijds ook als basis diende voor de felbegeerde 288 GTO (!), en als ’n graag geziene gast in vele bekende films en tv series maken dit de 308 GTS QV tot een waar icoon uit de ’80’s, en daarmee natuurlijk ook een waardevaste bezitting voor de volgende geluksvogel! Interesse bel en neem contact met ons op voor een afspraak!

27

Alvis 3.5 MC Special

Over deze auto: Wij zijn gaan zoeken naar een passende donor voor een special, na talloze bezoeken aan de UK en even veel teleurstellingen vonden we het antwoord uiteindelijk in Nederland. Binnen ons eigen netwerk zijn wij deze auto op het spoor gekomen. Deze Alvis 3.5 liter werd in 1936 afgeleverd bij Mayfair Carriage Company en was voorzien van een saloon-carrosserie, in 1973 kocht Brian Chant de auto en bouwde deze om tot een enkel zits racer. Nadat de auto aangeschaft is zijn we eerst met de auto gaan rijden om te kijken wat voor een vlees we in de kuip hadden. Na een zomer rijden bleek het te passen in het wensen cartoon qua rijgedrag, nu het uiterlijk nog. We zijn samen met onze carrosserie bouwen Labro om de tafel gaan zitten en hebben een carrosserie bedacht, daarna hebben we deze laten spuiten in celulose lak en volledig naar wens van de klant opgebouwd. GESCHIEDENIS VAN HET MERK: Alvis bouwde voertuigen van goede kwaliteit, maar in kleine aantallen. In 1927 kwam de productie voor het eerst boven de 1.000 exemplaren uit, maar zakte daarna in en pas in 1939 kon het verkooprecord worden verbeterd. In 1925 werd een wagen met voorwielaandrijving geïntroduceerd. Voorwielaandrijving was wel bekend in Engeland, maar werd niet eerder op een productiewagen toegepast. De financiële crisis van 1929 leidde tot een daling van de verkopen. Geld voor experimenten ontbrak en de auto’s met voorwielaandrijving werden alleen nog op bestelling gemaakt. In 1931 werd de Speed 20 geïntroduceerd. Dit werd het meest succesvolle model. De motor telde zes cilinders en een vermogen van 87 pk. Zes jaar later kwam de opvolger, de Speed 25. De motor had een cilinderinhoud van 3.571 cc en had een vermogen van 110 pk. Dit leverde een topsnelheid op van 150 km/u. De 4.3 Litre was een van de laatste vooroorlogse modellen. Het had een zescilinder benzinemotor met een inhoud van 4.387 cc. Alec Issigonis (bekend van de Mini) heeft in het begin van de jaren vijftig enkele jaren voor Alvis gewerkt en een interessant ontwerp afgeleverd voor een motor die zowel op 4 als 8 cilinders kon werken. Bekende types waren de TG uit de jaren dertig, de Firefly, de TC (in de jaren vijftig, op basis waarvan onder meer Graber in Zwitserland carrosserieën bouwde) en de TD uit de jaren zestig. De autodivisie van Alvis heeft vrijwel altijd met verlies gedraaid. Deze divisie werd in 1965 verkocht aan Rover, vlak voor Rover opging in British Leyland. Rover heeft nog een keer een prototype van een sportwagen ontwikkeld die als Alvis op de markt gebracht zou kunnen worden, maar het bleef bij een prototype.  

28

Jaguar XK 140 FHC

Deze prachtige Jaguar XK 140 is vanaf het moment van import in 1997 van dezelfde eigenaar geweest die met veel liefde de auto is gaan restaureren, wij hebben de laatste hand mogen leggen aan deze fantastische XK en hebben het genoegen om deze ook te verkopen. De auto is de afgelopen jaren volledig gerestaureerd. Hierbij is de chassis gestraald en gecoat, de body is volledig geplaatwerk en gespoten, technische is alles vervangen, nieuwe draadboom, nieuw interieur, nieuwe wielen, enz. Bij de auto is diverse documentatie aanwezig. Mocht u vragen hebben, neem dan contact met ons op. Geschiedenis: De XK140 werd geïntroduceerd eind 1954 en werd vanaf 1955 verkocht. Technisch gezien leek hij erg veel op zijn voorganger, de XK120. Het grootste verschil tussen de twee auto’s was het comfort en het rijgemak. Waar bij zijn voorganger vooral gelet was op snelheid, werd bij de XK140 vooral gelet op comfort. Hierdoor werd de auto geschikter voor de Amerikaanse markt. De motor zit in de XK140 10cm verder naar voren, waardoor er in het interieur van de auto meer beenruimte kwam en ook langere mensen in de auto konden zitten. Ook werd de afwerking van het interieur luxueuzer. Om het rijgemak nog meer te verbeteren werd de vering verbeterd en kwamen er modernere schokdempers in de auto. Op motorisch gebied veranderde er niet heel veel: Jaguar bleef gebruikmaken van dezelfde motor als in de XK120 alleen was nu het vermogen gestegen naar 193 PK voor de standaard versie en 213 PK voor de snellere uitvoering (de SE).