Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

87 zoekresultaten voor:

1

Porsche 911 (type 997) 3.8 Carrera 4S

Porsche 911 Carrera 4S 3.8 Coupé – Tijdloze klasse, compromisloze prestaties Bij Peet Classics presenteren wij u met trots deze Porsche 911 Carrera 4S uit 2008 – een auto die zijn legendarische status meer dan waarmaakt. Een coupé met karakter, gebouwd voor de liefhebber die meer zoekt dan enkel vervoer: puur rijplezier, verfijning en vakmanschap. Deze 911 is uitgevoerd in stijlvol diepzwart, met een krachtige 3.8-liter zescilinder boxermotor die goed is voor 385 pk. Dankzij vierwielaandrijving (Carrera 4S) en een zeventraps automatische transmissie accelereert deze sportwagen in slechts 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u – met een indrukwekkende topsnelheid van 295 km/u. Sinds 2013 op Nederlands kenteken en sindsdien zorgvuldig onderhouden. Deze Porsche combineert de kenmerkende sportiviteit met een ingetogen, doch krachtige uitstraling – precies wat u van een auto in dit segment mag verwachten. Bent u geïnteresseerd in deze bijzondere Porsche 911 Carrera 4S? Wij ontvangen u graag in onze showroom voor een persoonlijke bezichtiging. Neem contact met ons op voor meer informatie of om een afspraak te maken.

2

Porsche 911 Cabrio

Porsche 911 Cabrio 3.8 Carrera S De wind in je haren. De brul van 400 pk achter je. Dit is vrijheid – dit is Porsche. Maak kennis met een droom op vier wielen: de Porsche 911 Cabrio uit 2012. Niet zomaar een auto, maar een ervaring die elke rit verandert in pure sensatie. Zodra je instapt, voel je het: dit is geen vervoer. Dit is passie, perfectie en puur rijplezier in zijn meest verfijnde vorm. Onder de motorkap ligt een brullende 3.8-liter zescilinder boxermotor met 400 pk, die je in 4,5 seconden naar de 100 km/u katapulteert. En de topsnelheid van 299 km/u? Die bewijst dat deze Porsche niet alleen mooi is, maar ook bloedserieus presteert. Met één druk op de knop opent het cabriodak zich en voel je de wereld om je heen tot leven komen. Zon op je gezicht, wind in je haren, de weg die zich als een lint voor je uitstrekt – dit is rijden in zijn puurste vorm. Sinds 2014 rijdt hij in Nederland rond, met trots en zorg behandeld. Hij is krachtig, maar beheerst; snel, maar stijlvol. En ondanks zijn prestaties, blijft hij met een gemiddeld verbruik van 8,9 l/100 km verrassend beheersbaar. 🔹 400 pk puur rijplezier 🔹 0-100 in 4,5 seconden – voel je hart sneller slaan 🔹 APK geldig tot 11-04-2026 🔹 Een icoon dat nooit uit de mode raakt Ben je op zoek naar meer dan een auto? Zoek je een ervaring, een gevoel, iets dat je elke dag opnieuw kippenvel bezorgt? Dan staat deze Porsche 911 Cabrio op jou te wachten. Laat je hart spreken. Bel ons. Stap in. En laat de rest van de wereld even verdwijnen.

3

Jaguar MKII 3.8

Jaguar Mk 2 3.8 Automatic (1963) Bij Peet Classics weet de Jaguar Mk 2 altijd weer een gevoelige snaar te raken. Zijn klassieke schoonheid, mooie zescilinder lijnmotor, klassieke interieur en vakkundige bouwkwaliteit maken de Mk 2 wat ons betreft tot een van de begerenswaardige auto’s die ooit in Groot-Brittannië zijn gemaakt. Deze Mk 2 3.8 Automatic, die we onlangs aan onze collectie hebben kunnen toevoegen, is precies 60 jaar oud. Dat klinkt als een hoge leeftijd, maar dankzij zijn krachtige motor en uitstekende rijkwaliteiten is de Mk 2 zelfs voor sportauto’s van recenter bouwjaar een uiterst lastige auto om op achterstand te rijden. Met de krachtige klanken die op de achtergrond uit de uitlaat komen, zit je als bestuurder volop te genieten van het gemak waarmee de 3,8-liter zes-in-lijn zijn vermogen op de achterwielen afgeeft, en de achtervolging inzet op de verbaasde bestuurders van vlugge youngtimers en hedendaagse roadsters. Dit exemplaar biedt je de ondersteuning van een elektrische stuurbekrachtiging, die qua sterkte nauwkeurig op je eigen smaak en behoeften kan worden afgesteld. Een lichte besturing om makkelijk te kunnen manoeuvreren, of een wat zwaardere besturing als het contactgevoel je meer waard is. Het interieur van de donkerblauwe Mk 2 is wat je mag verwachten van een van de beste Engelse sportsaloons ooit gebouwd. Jaguar heeft uitsluitend gebruik gemaakt van de beste natuurlijke materialen: heel veel leer, heel veel hout en heel veel wol. Een uiterst sfeervol interieur, met een gloedvolle combinatie van warme kleuren, dat nog altijd in een voortreffelijke conditie verkeert. Deze Jaguar is al sinds 1994 in Nederland. Een van de eerste eigenaren in Nederland was een prominent politicus en lid van de Tweede Kamer – een ware liefhebber. Sindsdien is de auto grondig gerestaureerd en altijd in topconditie gehouden. Onlangs zijn bij een omvangrijke onderhoudsbeurt de schokdempers, de lagerbussen en alle rubbers van de wielophanging rondom vervangen, zodat optimaal genoten kan worden van de beroemde rijkwaliteiten van de Mk 2. Uiteraard wordt de auto geleverd met alle documentatie van de restauratie en tussentijds onderhoud. Dat maakt deze Mk 2 3.8 Automatic misschien wel een van de meest begerenswaardige exemplaren die er op de markt zijn. Vanzelfsprekend zijn wij graag bereid u alles over deze prachtige Jaguar te vertellen. Stuur ons een mailtje voor een afspraak in onze showroom in Voorschoten! Jaguar Mk2 3.8 Automatic (1963) At Peet Classics, the Jaguar Mk 2 always strikes a chord. In our opinion, its beautiful design, excellent six-cylinder in-line engine, classic interior and expert build quality make the Mk 2 one of the most desirable cars ever made in the UK. This Mk 2 3.8 Automatic, which we have recently added to our collection, is exactly 60 years old. That sounds like a great age, but thanks to its powerful engine and excellent driving qualities, the Mk 2 still excels with its great ride and sporty road manners. With a powerful sounds in the backgroudn, coming from the exhaust, as a driver you can fully enjoy the ease of the 3.8-liter […]

4

Porsche 356

Porsche 356 De auto waar het voor Porsche allemaal echt mee begon, is de 356. Op 8 juni 1948 kreeg de allereerste 356/1 Roadster, gebouwd in Oostenrijk, zijn officiële typegoedkeuring Deze bijgenaamd ‘Gmünd Roadster’, naar het plaatsje in de regio Karinthië waar de productie plaatsvond, werd aangedreven door een slechts 1,1-liter grote luchtgekoelde 4-cilinder boxermotor, afkomstig van Volkswagen. Voor gebruik in de 356 was het vermogen aangepast naar in totaal 35 pk. Mede vanwege het opmerkelijk lage gewicht van 585 kg, haalde deze eerste 356 toch een topsnelheid van ca. 135 km/h. De oorspronkelijke 356, bij kenners ook wel bekend als ‘pre-A’, is eenvoudig te herkennen aan de gedeelde voorruit. Vanaf medio 1952 werd deze vervangen door een gebogen voorruit, gemaakt uit 1 stuk. Nadat Porsche een 50-tal 356’s gebouwd had in Gmünd, werd de productie verplaatst naar het Duitse Zuffenhausen. Niet alleen de fabriek verhuisde, ook werd de carrosserie van de 356 vanaf het moment dat deze in Duitsland gebouwd werd niet langer van aluminium vervaardigd, maar van staal. De geestelijk vader van de 356 was Ferdinand, bijgenaamd ‘Ferry’, Porsche. Ferry was de zoon van Ferdinand Porsche, de daadwerkelijke oprichter van het later zo beroemd geworden sportwagenmerk. Volgens de overlevering haalde Ferry Porsche zijn inspiratie uit zijn toenmalige Volkswagen Cabriolet, welke voorzien was van een mechanisch aangedreven supercharger. Hij kwam tot de ontdekking dat een relatief kleine auto, mits voorzien van voldoende vermogen, meer rijplezier bood dan een grote(re) auto voorzien van een motor met een overvloed aan vermogen. In het kort zou de 356 in 4 verschillende series geproduceerd worden. Dit zijn achtereenvolgens de ‘pre-A’, de 356 A, 356 B en vanaf midden jaren zestig, de 356 C. Van alle series zijn er naast uiteraard de gesloten versie ook open modellen geweest, in Cabriolet, Roadster en Speedster variant. Vanaf de 356 A, welke geleverd werd vanaf eind 1955, bestond de mogelijkheid de nieuwe Carrera motor te bestellen, herkenbaar aan 4 bovenliggende nokkenassen die met een vermogen van 100 pk beduidend krachtiger was dan reguliere krachtbron. In het najaar van 1959 volgde de 356 B, herkenbaar aan een voorbumper met grotere bumperrozetten en koplampen die hoger geplaatst werden in de carrosserie. Ook de claxonroosters waren anders dan voorheen, evenals de handgreep van de voorklep, die nu breder was aan aan de onderkant. De laatste verschijningsvorm van de 356, 356 C geheten was los van de montage van schijfremmen rondom en een sterkere motor verregaand identiek aan de 356 B. Met een totaal van ruim 76.000 geproduceerde 356’s, kwam in 1965 een einde aan de productie, mede om vrij baan te geven aan de 911. Deze zeer fraai uitziende Porsche 356 B ‘T5’ Cabriolet dateert van 24 oktober 1960, en is nieuw in Nordrhein, gelegen bij Dusseldorf in Duitsland geleverd. De oorspronkelijke kleurcombinatie was ‘Elfenbein’, een typische crèmekleur, voorzien van een rood lederen interieur. Na tientallen jaren gebruikt te zijn, werd besloten in Duitsland een zeer omvangrijke restauratie te laten uitvoeren, door een bedrijf met veel aanzien in de klassiekerwereld. […]

5

Maserati Spyder Handgeschakeld

Maserati Spyder De Maserati Spyder en Coupé werden respectievelijk in 2001 en 2002 aan het grote publiek voorgesteld, en zijn een doorontwikkeling van de in 1998 geïntroduceerde 3200 GT. Met een zeer fraai, door Giorgetto Giugiaro ontworpen koetswerk en een prachtig interieur bekleed met het mooiste van Poltrona Frau afkomstige leer, deed Maserati met deze twee nieuwe modellen haar naam eer aan als luxemerk van Ferrari. Ten opzichte van de voorgaande 3200 GT, kregen de Coupé en Spyder een geheel nieuwe krachtbron. Dit betrof een direct van Ferrari afkomstige 4.2 liter grote V8, die in tegenstelling tot de uitgaande 3.2 liter V8 nu atmosferisch was. Met een vermogen van 390 pk en een koppel van 450 Nm, waren de prestaties niet minder dan zeer indrukwekkend. De acceleratie van 0-100 km/h nam slechts 4,9 seconden in beslag en de topsnelheid bedroeg een indrukwekkende 285 km/h. Naast het niet minder dan zeer indrukwekkende CV, beschikte de nieuwe 4.2 V8 ook over een dry-sump smering en door de toepassing van aluminium en andere lichtgewicht materialen, lag het gewicht lager dan van de uitgaande 3.2 V8. Medio 2004 kregen de Spyder en Coupé modellen een kleine facelift. De grille werd iets groter dan voorheen en de Spyder kreeg een volledig glazen achteruit in plaats van een exemplaar van kunststof. Het uit de zestiger jaren afkomstige Maserati-logo werd bij de Coupé op de C-stijl geplaatst en ook de achterbumper werd licht geretoucheerd. Een belangrijke toevoeging van het programma was de tevens in 2004 geïntroduceerde GranSport. Dit nieuwe topmodel beschikte over een volledig herzien onderstel, aangepaste motor- en transmissie en een sportiever uitziend interieur. Ook het exterieur werd aangepast, wat de GranSport een ander voorkomen gaf dan de reguliere modellen. Met diverse uitloopmodellen viel in 2007 het doek voor de Maserati Spyder en Coupé die een opvolging zouden vinden in de GranTurismo en GranCabrio. Vanuit ons netwerk krijgen wij met enige regelmaat fraaie en zeer bijzondere Maserati’s aangeboden, en deze Spyder, uitgevoerd in het zeer attractieve ‘Giallo’ voldoet zonder meer aan deze criteria. Dat komt niet alleen door de kleur, maar ook door de handgeschakelde zesversnellingsbak. Van de in totaal 3.889 ooit geproduceerde Spyders, werden 3.134 stuks verkocht als ‘Cambiocorsa’ wat in een totaal van slechts 574 stuks resulteert welke als handbak verkocht werden. Onze Spyder is in februari 2003 nieuw geleverd in Dubai conform de Europese specificaties uit die tijd. In Dubai is de Maserati lang in eigendom geweest van een uit Duitsland afkomstige liefhebber, die er medio 2020 afscheid van nam vanwege andere verplichtingen. Kosten noch moeite werden vervolgens gespaard door de nieuwe Nederlandse eigenaar, die de Spyder besloot tot in detail terug te brengen naar nieuwstaat inclusief diverse verbeteringen. Niet alleen werd de carrosserie volledig opnieuw gespoten in het oorspronkelijke ‘Giallo’, ook het cabriodak werd vernieuwd en nu voorzien van een glazen achterruit. Ook het onderstel werd volledig vernieuwd. Voor dit laatste werd gekozen voor veren van ‘Formula Dynamics’, welke het weggedrag in belangrijke maten verbeterd hebben. De auto ligt veel vlakker op […]

6

BMW 503

BMW 503 De in 1955 in Frankfurt gehouden IAA-tentoonstelling was het podium waarop BMW twee zeer bijzondere auto’s aan het publiek voorstelde. Dit waren respectievelijk de BMW 503 en 507. Deze adembenemend mooie modellen waren beiden ontworpen door de vermaarde Graaf Albrecht Goertz, die na het opzetten van zijn eigen ontwerpbureau in 1953 kennis maakte met de Amerikaanse BMW-importeur, Max Hoffman. De plannen van BMW om een sportwagen op de markt te brengen waren bij Hoffman bekend, en hij stelde als zodanig voor dat Graaf Goertz als ontwerper aangesteld zou moeten worden. Aldus geschiedde. Waar de 507 als rank ogende roadster door het leven ging, was de 503 een grote en zeer fraai gelijnde GT. De techniek van beide modellen was afkomstig van de 502 3.2 Super, een auto die nu vooral bekend staat als ‘Barockengel’. Ten opzichte van de 502 zou de 503 een moderner ontwerp krijgen, waarbij het zeer zeldzame cabriolet model zelfs voorzien was van een hydraulisch bedienbaar dak en zijruiten. Voor het rollende chassis was ingenieur Fritz Fiedler verantwoordelijk, die op basis van de 502 twee nieuwe ontwerpen maakte. Van deze varianten werd de versie met lange wielbasis gebruikt voor de nieuwe 503. Na zo’n twee jaar in productie geweest te zijn, volgde in het najaar van 1957 de tweede serie van de 503. Los van slechts beperkte uiterlijke wijzigingen in de vorm van gewijzigde chroomstrips en een anders geplaatste asbak, waren de wijzigingen vooral van technische aard. Zo werd de versnellingsbak nu direct vastgemaakt aan het motorblok en werd de stuurschakeling vervangen door vloerschakeling. Hoewel de Amerikaanse importeur Max Hoffman bedacht had om de nieuwe BMW-modellen tussen de sportauto’s van Triumph en de Mercedes 190 SL in te positioneren en voornemens was om veel auto’s te gaan bestellen, bleek BMW zelf hier toch geheel anders over te denken. De BMW fabriek stelde zich ten doel alleen de rijken der aarde te willen bedienen, en was als zodanig dan ook niet geïnteresseerd om hun auto’s aanzienlijk lager geprijsd in de markt te zetten. Door de enorm hoge prijsstelling kwam het zelfs zover dat Hoffman besloot af te zien van zijn importactiviteiten, en er hierdoor geen verkoop- of servicepunt meer was voor zowel de 503 alsmede de 507. Terwijl de 503 nog enigszins tot de verbeelding sprak bij beroemde welgestelden zoals Curd Jürgens en Tito, zou de 507 de geschiedenisboeken in gaan als een veel te duur en niet krachtig genoeg alternatief voor sportwagens van gevestigde merken. Toen de productie in maart 1959 tot een einde kwam, waren er in totaliteit maar 413 stuks van de 503 geproduceerd maar slechts 253 exemplaren van de 507. Deze zeer vakkundig en volledig gerestaureerde BMW 503 werd aan het einde van 1958 nieuw geleverd in België. Het is hiermee een 503 van de tweede serie, gemakkelijk te herkennen aan de vloerschakeling. De kleurcombinatie van blauw metallic met een in lichtbruin uitgevoerd lederen interieur is uiterst fraai, waarbij het extra bijzonder is dat de bekleding nog verregaand origineel is en in […]

7

Jaguar XK-120 DHC

Jaguar XK-120 DHC Met de ontberingen van de Tweede Wereldoorlog nog vers in het geheugen, introduceerde Jaguar in 1948 een van haar belangrijkste modellen ooit: de XK120. Niet alleen opvallend door diens prachtige, van aluminium vervaardigde carrosserie, maar evenzo door de in de oorlog ontworpen, 3.4 liter zescilinder ‘XK ’krachtbron. Met een vermogen van 160 pk, was de XK120 in staat een topsnelheid te behalen van 124,6 mijl per uur, wat gelijk staat aan precies 200 kilometer per uur. Een enorme prestatie voor het eind van de jaren ‘40! Tot 1950 zou de carrosserie van de XK120 van aluminium gemaakt worden, waarna de fabriek overstapte naar meer conventioneel staal. In 1951 kreeg de zogeheten Open Two Seater (afgekort OTS) gezelschap van de prachtige Fixed Head Coupé, waarvan het beeldschone ontwerp zelfs werd vergeleken met ontwerpen van Bugatti. In datzelfde jaar was er nog een belangrijke toevoeging aan het programma met de komst van de XK120 SE (Special Equipment). Door middel van diverse mechanische aanpassingen, zoals dubbele bovenliggende nokkenassen, een lichter vliegwiel en een dubbele uitlaat steeg het vermogen tot 180 pk. Door stijvere veren voor de achteras en de montage van spaakwielen werd ook het weggedrag verder verbeterd. Met de in 1953 geïntroduceerde Drophead Coupé was de XK-reeks compleet. Deze afgekort ‘DHC’ geheten en open XK, was ten opzichte van de OTS voorzien van deuren met ingebouwde zijruiten en leverde dankzij een andere dakconstructie het comfort van de FHC met de extra dimensie van open kunnen rijden. In 1954 werd de XK120 opgevolgd door de XK140, die makkelijk te herkennen is aan de andere grille en bumpers. Ook kreeg de 140-reeks standaard de beschikking over de 180 pk sterke zescilinder, bekend uit de XK120 SE-modellen. Door middel van een mechanische overdrive voor handgeschakelde modellen en de vanaf 1956 leverbare automatische versnellingsbak, werd de XK-reeks steeds volwassener. Dit thema werd doorgezet met de in 1957 geïntroduceerde XK150, welke door een langere motorkap, gebogen voorruit uit 1 stuk en een ruimer interieur weer een verdere stap voorwaarts was. Ook de OTS kreeg nu voor het eerst echte zijruiten en in het interieur was het fraaie houtwerk voorgoed verdwenen. Met de zogeheten ’S’ modellen steeg het vermogen van aanvankelijk alleen de 3.4 liter al aanzienlijk tot maar liefst 250 pk. De in 1959 geïntroduceerde 3.8 liter ’S’ deed daar nog een schepje bovenop, en kwam in totaal tot zelfs 265 pk. Na ruim 12 jaar in verschillende modellen in productie geweest te zijn, viel in 1961 dan toch het doek voor de illustere XK-reeks. Maar niet getreurd, ook diens opvolger, de E-Type, hebben wij in ons aanbod opgenomen… Deze schitterende Jaguar XK120 Drophead Coupé werd door de eerste eigenaar besteld in SE-specificatie, uitgevoerd in de fraaie kleurcombinatie van Birch Grey met een rood lederen interieur. In deze samenstelling werd de auto als zodanig op 17 april 1953 geproduceerd, en verscheept naar toenmalig distributeur Hoffman in New York. De eerste eigenaar moet ruim 70 jaar geleden een trots man geweest zijn! Na lange tijd […]

8

Alfa Romeo Spider 2000 Touring

Alfa Romeo 2000 Spider (1961)   ‘Alfa Romeo – Made in Italy’, staat er trots op het typeplaatje in de deursponning van deze 2000 Spider. Alsof je daar aan zou kunnen twijfelen, wanneer je deze fraaie tweezits cabriolet uit 1961 bewondert. Carrozzeria Touring in Milaan bouwde de Spider, op de ingekorte bodempartij van de Alfa Romeo 2000 Berlina. Tussen 1957 en 1961 werden nog geen 3500 exemplaren van de Alfa Romeo 2000 Spider gebouwd.   Het exemplaar dat door Peet Classics wordt aangeboden, werd enige jaren geleden vanuit de Verenigde Staten in Nederland ingevoerd. De Amerikaanse versie van de 2000 Spider is herkenbaar aan de twee vlak tegen elkaar liggende luchtsleuven in de motorkap, die van elkaar worden gescheiden door een verchroomde sierlijst. Ook heeft de Amerikaanse versie slechts een enkele chroomlijst op de flanken. Deze 2000 Spider is nog een echte tweezitter, dus zonder het noodzitje dat vanaf juli 1961 tot de standaarduitrusting behoorde.   Sinds de 2000 Spider in Nederland is, werd flink geïnvesteerd in de technische conditie van de auto. De tweeliter viercilinder motor met dubbele nokkenas is gereviseerd bij Sam van Lingen in Houten, een gerenommeerde naam in de wereld van Alfa Romeo. De transmissie, de aandrijflijn en het onderstel zijn in topconditie gebracht door Caresance Classic Cars in Voorschoten, specialist in de restauratie en techniek van Italiaanse en Britse klassiekers.   De tweeliter viercilinder van de Alfa Romeo 2000 is direct afgeleid van de 1900 dubbelnokker uit de jaren vijftig. Deze motor werd ontwikkeld onder leiding van de beroemde Italiaanse ingenieur Orazio Satta Puliga – die later ook aan de wieg stond van onder meer de Alfa Romeo Giulietta, de Giulia, de Montreal en de Alfetta. De motor van de Alfa Romeo 2000 Spider wordt gevoed door dubbele Solex-carburateurs. Momenteel zijn hier semi-open luchtfilters op geschroefd, het originele filter met huis is echter bij de auto aanwezig.   De carrosserie van de Alfa Romeo 2000 Spider is nog nooit gerestaureerd; het plaatwerk is overal keihard en de rode lak geeft de auto een authentieke uitstraling. Bij de auto hoort een zwart gelakte hardtop. De rode carrosserie vormt een zeer geslaagde combinatie met de beige leren bekleding van het interieur, het lichtbruine tapijt en het zwart gelakte dashboard. Ook vanbinnen is de Alfa Romeo 2000 Spider een klassieke schoonheid. De lange, perfect onder handbereik gepositioneerde vloerpook staat in verbinding met een volledig gesynchroniseerde vijfversnellingsbak, wat beslist bijdraagt aan het rijplezier dat deze Italiaanse roadster te bieden heeft.   Deze kerngezonde Alfa Romeo 2000 Spider is dankzij de ruime kofferbak ideaal voor lange zomerse ritten door Europa. De auto stuurt fantastisch, waardoor hij zich op bergwegen uitstekend thuis voelt. Maar door het comfortabel afgestemde onderstel en de vijfde versnelling, leent de auto zich ook uitstekend voor snelle etappes over de Autobahn en Autostrada.   De Alfa Romeo 2000 Spider is inmiddels een zeldzame klassieker. Reden te meer om dit exemplaar te komen bekijken bij Peet Classics in Voorschoten.

9

Land Rover Defender 110 Heritage

Land Rover Defender 110 Heritage Deze zo klassiek uitgevoerde Land Rover Defender 110 Heritage is een verregaand unieke auto, afkomstig uit het laatste productiejaar, 2016. Uitgevoerd in de prachtige en zo karakteristieke kleur ‘Grasmere Green’ met een wit dak en dito stalen wielen, ademt deze Defender een en al historie. Om het naderend afscheid van de iconische Defender aan te kondigen, introduceerde Land Rover in 2015 drie speciale uitvoeringen van het model waar het in 1948 allemaal mee begon. Met namen als Adventure Edition, Autobiography en Heritage eerde Land Rover een auto die op dat moment bijna 70 jaar in diverse verschijningsvormen in productie geweest was. De hier door Peet Classics aangeboden 110 Heritage is misschien wel de meest fraaie uitvoering en is daarbij extra speciaal door de unieke kilometerstand. Slechts 6.600 kilometer maken dit tot een welhaast nieuwe Defender! Los van het exterieur, waarop tal van verwijzingen naar het verleden zijn aangebracht, is ook het interieur zeer speciaal. De Almond-kleurige bekleding is voorzien van donkergroen ‘Heritage’ logo en de middenconsole is net als het exterieur uitgevoerd in ‘Grasmere Green’. Met opties als airconditioning, elektrische ramen, stoelverwarming en een handbediend glazen kanteldak, heeft deze Defender alle moderniteiten aan boord die er destijds leverbaar waren. De destijds optionele derde zitrij, maken de Defender nog unieker dan deze al is. Dankzij een moderne 2.2 4-cilinder dieselmotor met 122 pk en 360 Nm gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, laat deze Defender zich vlot rijden, zowel on- alsmede off-road. Land Rover Defender 110 Heritage This timeless looking Land Rover Defender 110 Heritage is in a class of its own. Built in 2016, the final year of production, this Defender is finished in beautiful ‘Grasmere Green’ finished with a contrast white roof and white painted heavy duty wheels. To celebrate nearly 70 years of the Defender, back in 2015 Land Rover introduced the so called ‘Celebration Series’. With three different models, being the Adventure Edition, Autobiography and Heritage as shown here, Land Rover honored the car with which it all started back in 1948. This specific Defender 110 Heritage is possibly one of the best examples in existence. With just 6.600 kilometres on the clock, this must be one of the few Defender’s 110 Heritage with such low miles. Apart from the exterior, which features all kinds of special elements, the interior is rather special too. Finished in Almond cloth with dark green contrasting Heritage logo fitted to all the seats, this truly feels like stepping back in time. Even the center console was painted in the car’s exterior colour, Grasmere Green. Being one of last Defender’s ever produced, every then available feature is available. Airconditioning, electric front windows, heated seats and a glass roof, but also items like Bluetooth telephone connection, ABS and a heated windscreen. The optional third row are making this Defender even more special. Powered by a 2.2 4-cylinder diesel engine developing 122 BHP, this Defender is easily capable of keeping up with modern traffic all around Europe.

10

Contact Copy

Peet Classics Rouwkooplaan 31