Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

65 zoekresultaten voor:

1

Jaguar E type 4.2 OTS

De Jaguar E-Type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar cars waarvan tussen 1961 en 1974 drie generaties gebouwd werden. De E-Type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. In veertien jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-Type staat op de eerste plaats in de top sportwagens jaren 60-lijst. De Series II, van 1969 tot 1971 geproduceerd, kreeg koplampen zonder glasbedekking (de lampen van de Series 1 hadden problemen met wasemen gekend), een rond de achterzijde geplooide achterbumper, verplaatste en grotere richtingaanwijzers, naar onder de bumper verplaatste achterlichten, verbeterde koeling met een groter radiatorrooster en verbeterde remmen. Ook het interieur werd hertekend. Er kwamen nieuwe bedieningshendels, comfortabelere stoelen en optioneel airco en stuurbekrachtiging. Ook de Series 2 was als FHC, OTS en 2+2 te verkrijgen.   (Bron Wikipedia)De E-type serie 2 die wij u hier laten zien hebben wij in opdracht van onze klant voorzien van een prachtig op maat gemaakt donker groen lederen interieur. De techniek hebben we een upgrade gegeven met betere remmen, verstelbare schokbrekers, een volledige restauratie van de voor- en achterwiel wielophanging en een volledige motorrevisie met diverse modificaties zoals een elektronische ontsteking, high-toque startmotor, betere waterpomp, enz.Indien u ook interesse heeft in het aanpassen en/of upgraden van uw auto laat het ons dan weten.

2

Audi R8 4.2 V8 | 2007 | 2 x Carbon | Youngtimer

Audi R8 4.2 V8 (2007)   Wat is de Audi R8 toch een tijdloze machine. Alsof hij zo vanuit de toekomst op aarde is geland. Op de vraag of wij zijn ware leeftijd in wilden schatten, zaten wij met ons antwoord er mijlenver naast. 2018? 2016, misschien? Maar nee: deze antraciet gelakte R8 4.2 quattro stamt uit … 2007. Inmiddels heeft Audi’s supercar met middenmotor de respectabele leeftijd van 15 jaar bereikt! De ware liefhebber zal waarschijnlijk de schouders ophalen bij het gegeven, dat deze R8 daarmee geschikt is om zakelijk van de fiscaal voordelige youngtimerregeling gebruik te maken. De Audi R8 als youngtimer. Een idee, waar wij nog even aan moeten wennen. De Audi R8 is nog steeds een unieke verschijning. Het lage, gestrekte silhouet is onmiskenbaar. De sideblades achter de portieren een karakteristiek designelement. In geval van deze R8 zijn ze orgineel uitgevoerd in carbon net als alle afwerkpanelen in de motorruimte. Destijds een zeer kostbare optie. Gelukkig hebben de drie eerdere eigenaren de verleiding kunnen weerstaan om deze R8 te ‘verfraaien’ met (te) grote wielen, extra carbon accessoires of een custom uitlaatsysteem. De auto is nog steeds zoals hij in 2007 de fabriek heeft verlaten. Nou ja, afgezien van de kilometerstand dan. Die is in vijftien jaar tijd van 0 naar 85.000 km gedraaid. Omgerekend nog geen 6000 kilomter op jaarbasis. Deze R8 heeft de geliefde 4,2-liter V8 FSI-motor uit de Audi-keuken tussen de kuipstoelen en de dubbelspaaks achterwielen liggen. Het atmosferische blok levert een vermogen van 420 pk, die via een handgeschakelde zesversnellingsbak (met dat prachtige open schakelschema) en de quattro-vierwielaandrijving op het wegdek wordt overgebracht. In 4,6 seconden accelereert de auto naar 100 km/h, de topsnelheid van de auto ligt boven de 300 km/h. Dankzij de magnetic ride-schokdemper heeft deze R8 twee duidelijk van elkaar onderscheidende rijkarakteristieken. Comfortabel, met een soepele vering voor dagelijks gebruik of lange ontspannen ritten over de snelweg, iets onderuit gezakt in de fijne met donkergrijs leer beklede kuipstoel. Of sportief, met stugge schokdempers en messcherpe reacties, waarmee je op hoge snelheden een geweldige dosis rijplezier uit de auto kunt putten en de kuipstoelen je stevig vast houden als je op zoek gaat naar de meest extreme dwarskrachten. De Audi R8 doet qua snelheid en wegligging en sportiviteit beslist niet onder voor een Porsche 911 of Ferrari V8 uit dezelfde periode. Sterker nog: waarschijnlijk is de R8 zijn exotische rivalen zelfs de baas. Dat de Audi R8 een klassieker in wording is, mag wel duidelijk zijn. De auto kan bogen op een enorme lijst van sportieve successen in de GT-racerij, wat op den duur natuurlijk bijdraagt aan zijn status als klassieker. Begin 2022 stond de teller op 16 overwinningen in 24-uursraces. Op de Nürburgring in de Eiffel, is de 24-uursrace op de Nordschleife maar liefst zes keer door een Audi R8 gewonnen. Voor Peet Classics genoeg argumenten, om dit stukje auto(sport)geschiedenis te verwelkomen in de showroom in Voorschoten.

3

Alfa Romeo Giulia Sprint GT

Een originele Alfa Romeo Giulia Sprint GTA (Gran Turismo Alleggerita) wie wil dat nu niet! De perfect balans van de toch al perfect GT en dan nog lichter. De versie die we hier zien, is een mooi voorbeeld die in de buurt komt van het origineel met een klein beetje eigen inzicht van de eigenaar. Qua uitstraling is er gekozen om de auto zoveel mogelijk de GTA looks te geven met de kleine deurgriepjes en de mooie grill. Voor het interieur hebben wij ons best gedaan om deze weer helemaal in stijl te maken zoals Alfa Romeo het destijds ook voor ogen had. Echter met wat kleine verbeteringen qua afwerking.  Wij hebben het dashboard met Alcantara bekleed met prachtige lichtere stiksels die de vormen beter laten spreken. De stoelen, panelen en vloerbedekking zijn gemaakt van hetzelfde grijze vinyl dat destijds ook gebruikt werd in de GT-a’s. De stoelen zijn replica’s van de originele GT-a stoelen, waarbij de bijrijder stoel bredere wanden heeft dan de bestuurders stoel. Dit om de bijrijder meer stabiliteit te geven tijdens de wilde ritten. Voor de kofferbak hebben we een mooie grijze velours tapijt gebruikt, dat geeft een hele luxe uitstraling. Wij zijn trots op het resultaat en kijken uit naar een volgende.

4

Alfa Romeo Giulia Super 1.6 Lusso

Alfa Romeo Giulia Super Lusso (1970) Bij Peet Classics zien we jaarlijks talloze prachtige klassiekers voorbijkomen. Het komt echter maar zelden voor, dat een auto ons weet te verbijsteren. Maar dat is precies wat deze Alfa Romeo Giulia uit 1970 wel is gelukt. Hij heeft ’t dan ook helemaal. Een uiterst smaakvolle kleurstelling, met zijn zachtblauwe lak en kastanjebruine interieur. De juiste motor, namelijk een 98 pk sterke 1,6-liter dubbelnokker met twee dubbele Weber-carburateurs en een geluid dat vanaf je oren, dwars door je ruggengraat naar je hart vloeit. Uiteraard die ‘getrapte’ kofferklep, die de Giulia zo’n karaktervol uiterlijk geeft. Het prachtige dashboard, met de grote snelheidsmeter en toerenteller, en het rijtje extra metertjes in de middenconsole. En dankzij de complete Lusso-uitrusting precies de juiste aankleding. Zodra je plaats hebt genomen in de auto en het grote stuur beetpakt, lijkt het houtwerk wel met je handen te vergroeien. Je zit meteen goed, en begrijpt direct wat deze auto van je wil. Heel simpel: zo gauw mogelijk de olie opwarmen en dan samen veel sportief rijplezier gaan beleven. Door zijn grote formaat kun je de toerenteller beschouwen als een uitnodiging: Alfa’s beroemde dubbelnokker vindt het geen enkel bezwaar om je het volledige toerenbereik te laten ervaren. Maar zoals gezegd: wel eerst even de smeermiddelen op bedrijfstemperatuur brengen. Je hoeft je rechterhand maar heel even los te laten van het stuur om de lange pook van de vijfversnellingsbak in het volgende verzet te leggen. Dat gaat gepaard met een duidelijke beweging, die vol mechanisch gevoel is. Zelfs zestig jaar na de lancering van de Giulia, hoef je je in deze Italiaanse klassieker niet te schamen om zijn dadendrang en sprintkracht. Dit is een auto die niet alleen ontwikkeld is voor de linkerbaan op de Autostrada (zijn dubbele koplampen en krachtige claxon zijn daarvan het bewijs), maar ook voor snelle rondentijden op Monza of de Nordschleife. De 1.6-motor zit vol energie, en maakt van zijn afkomst geen enkel geheim. Wat ons eveneens versteld deed staan bij de eerste kennismaking met deze Giulia, is de kwaliteit van zijn restauratie. Die is werkelijk top. Hoewel de auto al sinds 2006 op Nederlands kenteken staat, en de vorige eigenaar elke gelegenheid heeft gegrepen om ten volle te genieten van de sportieve prestaties en rijeigenschappen van de lichtblauwe Giulia, oogt elk plaatdeel nog steeds als nieuw. Ook aan de onderzijde verkeert de Alfa in een ongelofelijk goede conditie. En een blik onder de motorkap is alsof je een oude fabrieksfoto in handen krijgt, die gemaakt is toen de Giulia in 1962 voor het eerst aan het grote publiek werd getoond. Een grondige revisie van de motor, de versnellingsbak en de achteras, heeft de kwaliteit van de aandrijflijn alleen maar verder verheven. Wat valt er nog meer over deze Alfa Romeo Giulia te vertellen? Nou ja, eigenlijk moet je de auto met eigen ogen komen bekijken in onze showroom in Voorschoten. Pas dan begrijp je waar ons enthousiasme voor de auto vandaan komt. In het jaar dat de […]

6

Facel Vega Excellence EX2 interior

Deze prachtige Facel Vega excellence (EX2) hebben wij in opdracht van Amicale Facel Holland voorzien van een volledig nieuw op maat gemaakt interieur. Hiervoor hebben wij alle originele details in acht genomen en de beste materialen gebruikt. Het EX2- type is veruit het zeldzaamste met 8 vervaardigde exemplaren. Voor de bekleding hebben we gebruikt gemaakt van een volnerf nappaleder met een semi-aniline afwerking. Hierdoor krijgt het interieur een natuurlijke en rijke uitstraling. In het interieur is de auto voorzien van lederen stoelen, een make-up kit achter in de middenarmsteun en een dashboard van wortelnotenhout. Wij hebben al meerdere project in samen werking afgerond en zijn inmiddels meer dan bekend met de hoge standaard wat betreft afwerking die Facel in de jaren hanteerde en de technieken die hierbij komen kijken.

7

Jaguar E-type 4.2 OTS

Voor vele is de Jaguar E-type de mooiste auto ooit gemaakt. Wij hebben dit exemplaar in opdracht van onze klant gedemonteerd, laten plaatwerken en spuiten, volledig opgebouwd en voorzien van een nieuw interieur.

8

Mini cooper

Mini Cooper (2000)   Een originele Mini Cooper met zo’n lage kilometerstand, die zo mooi verzorgd is als het exemplaar dat Peet Classics nu aan de collectie heeft toegevoegd, kan zonder twijfel een zeldzame vondst worden genoemd. Dit Coopertje uit 2000, gespoten in de nostalgische groene lakkleur Almond Green, heeft slechts één enkele eigenaar gehad. Op de kilometerteller van de legendarische Britse klassieker staat slechts 30.000 kilometer. De conditie van de Mini doet vermoeden dat de auto voor een grondige restauratie tot het laatste schroefje uit elkaar is gehaald; nergens in het plaatwerk zit een deukje, nergens is ook maar een spatje roest te vinden. Maar niets is minder waar: deze Mini Cooper verkeert nog altijd in dezelfde showroomconditie als 22 jaar geleden, toen hij voor het eerst op Nederlands kenteken werd gezet.   Dat de guitige Mini Cooper na zoveel tijd nog steeds in zo’n wonderbaarlijk mooie conditie verkeert, is te danken aan een eigenaar die helemaal niets aan het toeval overliet. Een grondige Dinitrol antiroestbehandeling heeft zowel het plaatwerk als de kokerbalken en alle holle ruimten behoed voor roestvorming. Bovendien werd de auto uitsluitend uit zijn stalling gehaald, als er geen enkel risico bestond dat de gekoesterde Cooper vuil zou vangen. Pekel? Dat heeft de Cooper in zijn 22-jarig bestaan nog nooit gezien!   Wat overigens niet betekent dat de eigenaar niet van deze Mini Cooper heeft genoten. Als Mini-liefhebber in hart en nieren, haalde deze persoon de auto regelmatig van stal voor een enerverende toerrally of voor een Mini-meeting in het buitenland. Op het onderhoud van de viercilinder 1275 cc-motor is nooit een euro bespaard, en sturen doet het Coopertje zoals een Mini in topconditie hoort te sturen: alsof hij het klassement van de Rallye van Monte Carlo aanvoert.   Om het rijplezier nog verder te vergroten, is de Mini Cooper voorzien van een rolbeugel achterin. Deze slokt weliswaar de ruimte op de achterbank op, maar de Mini was toch al nooit bedoeld als ruime gezinsauto … De beugel biedt niet alleen extra veiligheid, maar geeft de carrosserie bovendien extra stijfheid. Op die manier worden de toch al zeer vermakelijke rijeigenschappen van de Cooper naar een nog hoger niveau worden getild.   De rolbeugel is zo’n beetje de enige zijsprong die de eigenaar heeft gemaakt op het gebied van originaliteit. De fraai verzorgde lichtgroene (Porcelain Green) lederen stoelbekleding met donkergroene biezen is origineel, het glanzende walnotenhouten dashboard met sfeervolle crèmekleurige klokken zijn eveneens af-fabriek geleverd – zelfs de originele 12-inch lichtmetalen Minilites zijn nooit vervangen door wielen met een grotere diameter! Nou goed, nog een zijsprong dan: de Mini Cooper gromt ronduit indrukwekkend. Dat is te danken aan een op maat gemaakte rvs-uitlaat.   Hoewel de oer-Mini al meer dan zestig jaar geleden in productie ging, is het ontwerp van Sir Alec Issigonis nog altijd geniaal. Er zijn sindsdien maar heel weinig auto’s met zo’n bescheiden herkomst, die net zo’n groot icoon werden als de Mini. Bedoeld als goedkoop alternatief voor de dwergauto’s uit het begin van […]

9

Jaguar XK 120 DHC Interior

Deze door de eigenaar zelf gerestaureerde Jaguar XK 120 hebben wij voorzien van een volledig nieuw interieur in de prachtige kleur donker groen, de cabrioletkap en hoes hebben wij gemaakt van groen mohair stof. Na het afronden van het interieur hebben wij de auto nagekeken en voor de eigenaar voorzien van een Nederlands kenteken. We have provided this Jaguar XK 120, which was restored by the owner himself, with a completely new interior in the beautiful color dark green. We made the convertible top and cover from green mohair fabric. After finishing the interior, we checked the car and provided the car with a Dutch registration.

10

Rolls Royce Phantom II Gurney Nutting Interior

Wij hebben van deze bijzondere auto het volledige interieur nieuw gemaakt in de auto naar wensen van de klant met daarbij de afwerking die in de jaren 30 werk gebruikt in acht te nemen. Er is gekozen voor een hele mooie ouderwets lijkende legersoort en origineel Wilton tapijt. De cabrioletkap hebben wij ook op maat gemaakt, hiervoor hebben we een tijd correcte canvas gebruikt en afgewerkt met verchroomde lijsten. We have made the entire interior of this special car new in the car according to the customer’s wishes, taking into account the finish that was used in the 1930s. A very nice old-fashioned-looking leather type and original Wilton carpet have been chosen. We also custom-made the convertible top, for this we used a time-correct canvas and finished it with chrome-plated frames.