Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

65 zoekresultaten voor:

1

Aston Martin Rapide 5.9 V12 AUT 2014 Zwart

Eens in de zoveel tijd heb je zo’n moment, waarin je gegrepen wordt door iets speciaals. Dat je zo verwonderd bent over de schoonheid, de complexiteit en de uitstraling van een bepaald object, dat je maar blijft kijken! Precies die ervaring bieden we je aan. Wij presenteren de… Aston Martin Rapide 6.0 V12. Een fenomenale samenkomst van factoren, vernieuwend en nog steeds perfect passend binnen de rijke historie aan producten van de Aston Martin fabriek. Relaxed, luxe en sportief. Een uitzonderlijk model dat niet voor niets nu al tot ‘future classic’ wordt gekroond.  In onze garage staat niet zomaar een Aston Martin Rapide. Deze feilloze uitvoering uit 2014 is werkelijk een brute verschijning, die opvalt door zijn ‘all-black’ uiterlijk. De lak is metallic zwart en gaat prachtig samen met het zwart leren interieur. Het 6.0 V12 motorblok is goed voor een vermogen van 476 pk en een topsnelheid van 303 km/u. De auto is een automaat, maar kan handmatig worden geschakeld met de aanwezige stuurschakeling. Hij verkeert in perfecte staat, met slechts 59.000 km op de teller. En niet te missen, zijn signature trademark: de auto heeft vier deuren! Het fascineert… en hier is waarom: De Aston Martin Rapide V12 heeft diepgang, in de vorm van twee persoonlijkheden. Het ene moment vind je jezelf cruisend door de weilanden. De auto glijdt moeiteloos door het landschap, als een mes door zachte boter. Terwijl elk deeltje van je rug wordt ondersteund, ben je verzonken in jouw eigen wereld van zwart leer. De auto ademt luxe. Hij is verfijnd in design en technologie. Perfect afgestemd, prachtig in balans. Maar diep van binnen borrelt het! Verscholen in deze grand tourer vind je een zekere felheid. Een ongelooflijk krachtige V12 motor, een brullende uitlaat, het sportieve Aston Martin karakter. Een ware storm aan kracht en vermogen. Als je de schakelpaddles aan het stuur gebruikt, ervaar je de ongeëvenaarde kwaliteit van de Rapide om te presteren op de piek van zijn kunnen. In de luxe coupé is het brutale Aston Martin karakter verborgen, dat je prikkelt en uitdaagt om ook het beste uit jezelf te halen. Het is die diepgang van de Rapide die je grijpt en die je voelt tijdens het rijden. De auto is sportief, snel en toch ontspannen op de limieten. De aluminium constructie zorgt voor wendbaarheid, het adaptieve dempingssysteem zorgt voor comfort en het elektronisch gestuurde differentieel verbetert de tractie en stabiliteit, vooral bij sportief rijgedrag, door de aandrijfkracht naar het wiel met de meeste grip te sturen. Een bewonderenswaardige combinatie van factoren die perfect samenkomen tot één geheel. Het levende bewijs van uitstekend handwerk en vakmanschap. Precies waar Aston Martin zo bekend om staat. Deze Rapide voelt vertrouwd en prettig aan. Ben je op zoek naar een nieuwe beste vriend, die jou van bergen comfort en plezier voorziet? Een gedenkwaardig model in de geschiedenis van een van de meest prestigieuze automerken die ooit heeft bestaan, wiens waarde ook in de toekomst nog zal worden uitbetaald? Neem dan contact op met onze […]

2

Jaguar Mk2

Droom even mee… je loopt een rokerige kroeg in de Jaren ‘60 binnen, zet Chuck Berry aan op de jukebox en vraagt een groep gangsters naar hun stoutste dromen. Je hoort de verhalen. Gedurfde overvallen, zenuwslopende ontsnappingen… Maar één ding blijft steeds terugkomen, de Jaguar MK2. De onbetwiste koningin van de vluchtauto’s. Je beeldt je in hoe je zou ontsnappen aan de klauwen van de wet, met je kostbare buit verborgen in de kofferbak. Vliegend door de straten, de krachtige motor brullend als een symfonie van vrijheid. Weg uit die bar. Ineens ben je lichtjaren verder. Het is 2023. Voor je staat een MK2, maar hij lijkt anders? Een nieuwe bumper, Torino wielen, gave louvres… Prachtig leer, zwart-houten dashboard, elektrische open dak bediening. Modern én klassiek??? Kijkend naar de gestroomlijnde carrosserie vervaagt de grens tussen droom en werkelijkheid. Hij staat er echt, in levenden lijve! Deze Jaguar MK2 is een one of a kind. Hier is waarom: het is een volledig gemoderniseerde en gereviseerde Mk2. En er is niet zomaar wat gedaan. Deze auto is van voor tot achter, onder tot boven tot in de kleinste details door specialisten verbouwd naar het design idee van Ian Callum. Je zou misschien op het eerste gezicht denken dat deze klassieke schoonheid geen verdere opsmuk nodig heeft. Toch vond niemand minder dan de gerenommeerde designdirecteur van Jaguar, Ian Callum, dat er nog ruimte was voor verbetering. Callum, die bekendstaat om zijn ontwerpen zoals de Aston Martin DB7, Vanquish, DB9 en verschillende Jaguars, had al sinds zijn 15e de droom om de Mk2 te moderniseren. En dit unieke Callum design is nu tot in de perfectie nagebouwd. Toen de Mark 2 op de markt kwam in 1959 werd hij beschouwd als de eerste echte ‘sports saloon’. Nu, een halve eeuw later, zie je in deze auto nog steeds diezelfde MK2. Maar sneller, vergevingsgezinder, stuur- en rembekrachtigd. Nog steeds een echte 6-cilinder motor, maar lichter en volledig gereviseerd. Alles voelt op maat gemaakt, aangepast, maar op een sympathieke manier. Neem bijvoorbeeld het dashboard: nog steeds dezelfde architectuur, maar nu vervaardigd uit prachtig dik donker eikenhout. Een nieuwe automatische versnellingsbak, elektrisch verstelbare stoelen met stoelverwarming en een modern multimediasysteem. Zelfs de bodem en achteras van de auto zijn volledig opgeknapt en afgewerkt met anti-steenslag en nieuwe lak. Alles dat beweegt, afdicht, of vloeistoffen doorlaat is vernieuwd. De lijst aan professionele aanpassingen lijkt geen eind te kennen. Dit alles resulteert in een auto zoals je nog nooit gezien hebt. Het voelt en rijdt werkelijk waar fenomenaal. Een perfect gesynchroniseerd geheel. De belichaming van snelheid, elegantie en durf. De jaren ‘60 mogen dan wel achter ons liggen, maar de spirit van avontuur en vrijheid leeft voort in deze moderne interpretatie van de legendarische MK2. Zie jij jezelf rijden in een auto die het verleden omhelst en naar de toekomst reikt? De MK2 staat klaar om je te laten ontsnappen aan de sleur van het dagelijks leven en de grenzen van de verbeelding te overstijgen. In deze nieuwe realiteit […]

3

Mercedes-Benz 280 SL Pagode

Mercedes-Benz 280 SL Pagode  De Roger Federer van de Mercedes stal. Een van de meest atletische auto’s van zijn tijd. Een ware pionier. De perfecte belichaming van luxe verfijning: snel, behendig en oogstrelend mooi. Gebouwd om harten te veroveren en beschikkend over de eeuwige jeugd. Deze Mercedes ‘Pagode’ 280 SL uit 1968 laat je niet zomaar passeren. Toen niet. Nu niet. Nooit niet. ****Om een blik te werpen op het ontwikkelproces van de 280 SL moeten we terug naar het jaar 1963. Als opvolger van de iconische Mercedes 300 SL ‘Gullwing’ kwam Mercedes met een innovatief nieuw model. De perfecte opvolger moest idealiter een eigen karakter hebben én de elegante lijn van de 300 SL uit de jaren ‘50 doorzetten. Een onderscheidend model produceren binnen de Mercedes familie, dat was het doel. Het werd een gestroomlijnde roadster met een verwijderbare hard-top. Voor de ‘Pagode’ 280 SL was het de combinatie van sportieve elegantie en duurzaamheid, dat tot zijn enorme aantrekkingskracht leidde. Het productieproces, dat bestond uit een combinatie van handmatige en machinale processen, was zeer geavanceerd voor zijn tijd. De carrosserie werd met de hand gemaakt van staal en aluminium. Vervolgens werd een speciale lak aangebracht die bestand was tegen corrosie en veroudering. Ook het interieur was innovatief en gedetailleerd. Strak en modern, uitgerust met een breed scala aan geavanceerde functies en technologieën. De 280 SL was gebouwd om te blijven. Een echte Mercedes, luxe, snel en betrouwbaar. Het is daarom niet voor niets, dat onze Mercedes nog in zo’n goede staat verkeert. Ondanks dat de Mercedes hier en daar een deukje, krasje, of bultje heeft, is het een uitermate verzorgd en hard exemplaar. Zowel technisch, als qua plaatwerk is de auto sterk. Ook het interieur ziet er nog goed uit. Maar het blijft niet bij looks! De 280 SL heeft ook inhoud. Onder de motorkap werd standaard een zescilinder-lijnmotor geplaatst. Een speciale door Mercedes ontworpen motor met een indrukwekkend vermogen en koppel. Zo ook bij onze Mercedes. Met een cilinderinhoud van 2,8 liter (2,746 cc) en een vermogen van 185 pk geplaatst is hij snel op weg. En beschikt hij over een motor die bekend staat om zijn kracht en betrouwbaarheid, door kenners beschouwd als onverwoestbaar. Verder is de motor is voorzien van een mechanische brandstofinjectie, waarmee het brandstofverbruik en de emissies worden verbeterd. Het geraffineerde injectiesysteem zorgt ook voor een nauwkeurige en gelijkmatige brandstoftoevoer, wat resulteert in een soepel en responsief rijgedrag van de auto. Het vermogen van de motor wordt overgedragen op de achterwielen via een (door de specialist Van Dijk in Lisse gemodificeerde) handgeschakelde 6-bak. De originele versnellingsbak komt met de auto. Een van de belangrijkste kenmerken van de Pagode is zijn uitstekende wegligging. Dit is mede te danken aan de bijkomende Vredestein Sprint en Quatrax wielen. De auto is gebouwd op een solide chassis en heeft een onafhankelijke wielophanging aan de voor- en achterkant, wat zorgt voor een zeer stabiele en responsieve rit. Ook op bochtige wegen. Het goed uitgebalanceerde gewicht zorgt voor goede wendbaarheid […]

4

Jaguar XK150 3.4S OTS

Jaguar XK150 3.4S OTS   Elegant, geraffineerd, en katachtig snel. Als je oog in oog komt te staan met deze Jaguar XK 150 3.4S OTS-cabriolet wordt je de adem ontnomen. Het fenomenale gestroomlijnde design, de krachtige motor en de glimmende spaakwielen… alles is tot in de details verzorgd. Deze auto is een icoon op het gebied van stijl én prestaties. Volledig gerestaureerd, gereviseerd en met matching numbers. Als je het ons vraagt, niet voor niets een beschermde diersoort. Voor de geboorte van deze Jaguar gaan we terug naar december 1958 waar de XK 150 werd geproduceerd in het Engelse stadje Coventry. Sir William Lyons, Jaguars legendarische en perfectionistische hoofdontwerper, had met dit model een parel geproduceerd die klaar stond om de XK 140 op te volgen. Vergeleken met zijn voorgangers, was de XK 150 een ware evolutie. Er waren enkele belangrijke verbeteringen; de wielbasis werd verlengd en het interieur opgefrist, met nog meer luxe details en mooiere afwerking. Ook kreeg de motor de ”S” variant, zoals deze Jaguar XK 150, met een derde carburateur, een hogere compressie en een verbeterde aluminium cilinderkop, waardoor het vermogen steeg tot 253 pk. Dit maakte de auto een stuk sneller dan zijn voorgangers. En niet alleen zijn voorgangers… de auto werd beschouwd als een van de snelste productie auto’s van zijn tijd. Het model van Sir Lions was verkrijgbaar in drie verschillende carrosserievarianten: de coupé (fixed head coupé), de cabriolet (de 2 +2 drophead copé) en de open two seater ofwel OTS). De XK 150 werd geweldig ontvangen. In totaal werden er 9.382 Jaguar XK 150’s geproduceerd, waarvan er 1.466 van het OTS-type waren. De meeste OTS-exemplaren werden geëxporteerd naar de Verenigde Staten, waar ze erg populair waren onder de jetset van de jaren ’60. Zo ook de Britse ‘King of Cool’ en menig lievelings-Bond acteur Roger Moore, die zweerde bij zijn XK 150. Hollywood was nooit meer veilig… Terug naar het heden. Na een uitgebreid restauratie proces van enkele jaren te hebben doorgaan is deze Jaguar fitter dan ooit. Dankzij een aantal revolutionaire technische innovaties is de XK 150 3.4S-motor van oudsher een van de meest gewaardeerde motoren van zijn tijd, bekend om zijn betrouwbaarheid, souplesse en prestaties. Dát, in combinatie met het feit dat deze 3.4 liter motor is volledig gereviseerd door de specialisten van Van Giersbergen, maakt de Jag ready to rumble! En dat mag letterlijk genomen worden. Met dank aan het unieke uitlaatsysteem dat speciaal is ontworpen om een diepe en krachtige ‘Jaguar-grom’ te produceren, is hij van verre herkenbaar. Niet alleen de motor is gereviseerd. De Jaguar straalt van binnen én van buiten, van onder en van boven. De nieuwe Maroon Red lak gaat perfect samen met het Dark Tan lederen interieur en het vernieuwde chroomwerk. Het dashboard, de originele en in ere herstelde items in het interieur, de originele leuningen en de donkerrode cabrioletkap… alles klopt. Zelfs als je langs de glimmende spaken en Michelin Pilot X banden langs onder de auto kruipt en kijkt naar de gereviseerde […]

6

Volvo P1800es | 1973

Volvo P1800es (1973) Een waar stijlobject op wielen, deze waanzinnige Volvo P1800es uit 1973 is een feest voor het oog en het hart. Met zijn body-off restauratie is deze auto een uniek pareltje uit het verleden. Het glanzende metallic rood, compleet met Panna Sport velgen en moderne brede banden, maakt dit exemplaar een iconische blikvanger die u uitnodigt om te ervaren wat echt rijplezier is. Met zijn roots in de hippe jaren ’70, is deze Volvo bij uitstek kenmerkend voor zijn tijd. Inspelend op de vraag naar auto’s die niet alleen stijlvol maar ook sportief waren, produceerde Volvo gedurende twee jaar (1972-73) een oplage van 8077 P1800es exemplaren. Met dit speelse, kleurrijke en futuristische design, had Volvo een directe hit die perfect paste in de tijdgeest. Niet alleen was de P1800es gewild onder de liefhebber van de betrouwbare en stijlvolle auto, ook was het design vooruitstrevend op het gebied van techniek. De jaren ’70 markeerde het beginpunt van een tijdperk waarin technische innovaties een steeds grotere rol gingen spelen. En Volvo heeft daar met dit model haarfijn op ingespeeld! Voor deze P1800es zijn het niet alleen de kenmerkende lijnen maar ook de moderne technologie, zoals de goed werkende airconditioning en het geavanceerde (schijf)remmensysteem die de rijervaring nog comfortabeler en veiliger maakten. Dit maakt de P1800es tot een favoriet onder verzamelaars. Een mooiere P1800es is zo goed als onvindbaar. Dit heeft deze Volvo te danken aan zijn levensloop en de huidige eigenaar. Bij deze Volvo hoort het verhaal over zijn body-off restauratie. In samenwerking met een gerenommeerd Volvo specialist heeft de huidige eigenaar de Volvo van top tot teen weten te reviseren. Van de nieuwe remmen tot het uitlaatsysteem. Van de volledig gereviseerde motor en de achteras, tot het originele zwart leren interieur en het prachtig nieuw gefineerde houten dashboard met Moto Lita stuur. Elk detail klopt. Zelfs de kenmerkende ramen en het chroom/rvs van dit model zijn gedaan, wat het gehele plaatje zijn mooie extra aanzicht geeft. En alles origineel! De Volvo is tot in de puntjes verzorgt en het complete restauratieproces is bijgehouden aan de hand van een uitgebreid fotoverslag waarin de transformatie zorgvuldig is vastgelegd. Met deze Volvo haal je een zonnetje in huis, en zo rijdt hij ook. De (volledig gereviseerde) B20e motor is voorzien van het originele Volvo injectiesysteem, wat resulteert in een soepele rijervaring. De motor loopt perfect stationair, iets wat met recht een zeldzaamheid genoemd mag worden. Ten slotte, heeft de auto een top werkend gescheiden remsysteem, wat zorgt voor extra controle en veiligheid tijdens het rijden. Een uniek verzamelobject en een plezier om in te rijden. Ben je enthousiast geworden of wil je de auto komen bekijken? Neem dan contact met ons op voor een afspraak. English A true style object on wheels, this excitingly beautiful 1973 Volvo P1800es is a feast for the eyes and heart. With its body-off restoration this car is a unique gem from the past. Its shiny metallic red, complete with Panna Sport wheels and modern wide tires, […]

7

Riley Imp 1935 chassis #6027680

English 1935 Riley Imp, chassis #6027680 This original Riley Imp is very special because of its Dutch roots. Quite extraordinarily we have returned the car to Holland after 55 years in Denmark where a dedicated owner has fortunately preserved its originality and history. Chassis # 6027680 was most likely delivered new to Holland before WWII with metric speedometer. Pre-war registration was G-13821 – since late 1956: VG-34-78 First known owner was the Dutch importer of Atlas Tires who also owned a vulcanising plant. In 1947/48 acquired by amateur race- and rally driver Willy Oosten from Amsterdam, who also acted racing mechanic for racing drivers, Eddy Herzberger and Hans Herkuleijns. Race- and rally history Willie Oosten kept the car for 20 years. From 1948 to the ´60´ies he was a well known competitor at Zandvoort and major Dutch events. The competition history includes 5 x Tulip rallies, 5 x Scheveningen Luxembourg Scheveningen Rally (SLS), 4 x Alpine Rallies (Coupes des Alpes), 3 x Rallye Evian Mont-Blanc, and more. Against stiff opposition Willie Oosten worked tirelessly to keep the car competitive. A 1.500 cc. Riley Sprite engine from his Kestrel saloon car substituted the original 1.100 cc. Riley engine. This meant more power – and more torque – thereby gaining him 2nd in class twice at the Alpine rallies! Eventually Mr. Oosten sold the car in 1966 to celebrated Scandinavian furniture designer, Poul Kjaerholm from Denmark who kept the Imp for a further 20 years – before the current owner acquired it – 40 years ago! Only 4 owners appear to have owned the Imp. During the restoration 20 years ago, particular attention was concentrated on preserving originality. The original bodywork/woodwork, windscreens and chrome fittings were in excellent order – so was the entire chassis, axles etc. It was chosen to retain the Sprite engine fitted by Mr. Oosten in 1952, as an important part of the car´s competition history. This engine fits straight in the car with no mods and of course ensures relaxed cruising. The Imp model The Riley Imp is one of the best looking British sportscars of the 30ies. It was available only in 1934 -´35 – approximately 100 were built. They could be ordered with either ENV75 preselector gearbox or manual silent 3rd a la Brooklands – which this has. It is the last but about 5 Imps built by the factory. This Imp, chassis # 6027680, represents the ideal “package” for the enthusiast who values originality and history. Extensive documentation includes Willie Oostern´s original private photo album with press photos, as well as 80 photos, and 30 minutes of films showing Mr. Oosten´s hard driving style at Zandvoort, driving tests, and Alp rallies. All photos are reproduced in 2 booklets totaling over 85 pages. Despite its older restoration the Imp is still immaculate and starts on the button. Driving it will put a smile on your face. With its beautifully proportioned body and quick reliable engine as well as exceptional history, this Imp needs an enthusiastic […]

8

Jaguar E type 4.2 OTS

De Jaguar E-Type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar cars waarvan tussen 1961 en 1974 drie generaties gebouwd werden. De E-Type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. In veertien jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-Type staat op de eerste plaats in de top sportwagens jaren 60-lijst. De Series II, van 1969 tot 1971 geproduceerd, kreeg koplampen zonder glasbedekking (de lampen van de Series 1 hadden problemen met wasemen gekend), een rond de achterzijde geplooide achterbumper, verplaatste en grotere richtingaanwijzers, naar onder de bumper verplaatste achterlichten, verbeterde koeling met een groter radiatorrooster en verbeterde remmen. Ook het interieur werd hertekend. Er kwamen nieuwe bedieningshendels, comfortabelere stoelen en optioneel airco en stuurbekrachtiging. Ook de Series 2 was als FHC, OTS en 2+2 te verkrijgen.   (Bron Wikipedia)De E-type serie 2 die wij u hier laten zien hebben wij in opdracht van onze klant voorzien van een prachtig op maat gemaakt donker groen lederen interieur. De techniek hebben we een upgrade gegeven met betere remmen, verstelbare schokbrekers, een volledige restauratie van de voor- en achterwiel wielophanging en een volledige motorrevisie met diverse modificaties zoals een elektronische ontsteking, high-toque startmotor, betere waterpomp, enz.Indien u ook interesse heeft in het aanpassen en/of upgraden van uw auto laat het ons dan weten.

9

Audi R8 4.2 V8 | 2007 | 2 x Carbon | Youngtimer

Audi R8 4.2 V8 (2007)   Wat is de Audi R8 toch een tijdloze machine. Alsof hij zo vanuit de toekomst op aarde is geland. Op de vraag of wij zijn ware leeftijd in wilden schatten, zaten wij met ons antwoord er mijlenver naast. 2018? 2016, misschien? Maar nee: deze antraciet gelakte R8 4.2 quattro stamt uit … 2007. Inmiddels heeft Audi’s supercar met middenmotor de respectabele leeftijd van 15 jaar bereikt! De ware liefhebber zal waarschijnlijk de schouders ophalen bij het gegeven, dat deze R8 daarmee geschikt is om zakelijk van de fiscaal voordelige youngtimerregeling gebruik te maken. De Audi R8 als youngtimer. Een idee, waar wij nog even aan moeten wennen. De Audi R8 is nog steeds een unieke verschijning. Het lage, gestrekte silhouet is onmiskenbaar. De sideblades achter de portieren een karakteristiek designelement. In geval van deze R8 zijn ze orgineel uitgevoerd in carbon net als alle afwerkpanelen in de motorruimte. Destijds een zeer kostbare optie. Gelukkig hebben de drie eerdere eigenaren de verleiding kunnen weerstaan om deze R8 te ‘verfraaien’ met (te) grote wielen, extra carbon accessoires of een custom uitlaatsysteem. De auto is nog steeds zoals hij in 2007 de fabriek heeft verlaten. Nou ja, afgezien van de kilometerstand dan. Die is in vijftien jaar tijd van 0 naar 85.000 km gedraaid. Omgerekend nog geen 6000 kilomter op jaarbasis. Deze R8 heeft de geliefde 4,2-liter V8 FSI-motor uit de Audi-keuken tussen de kuipstoelen en de dubbelspaaks achterwielen liggen. Het atmosferische blok levert een vermogen van 420 pk, die via een handgeschakelde zesversnellingsbak (met dat prachtige open schakelschema) en de quattro-vierwielaandrijving op het wegdek wordt overgebracht. In 4,6 seconden accelereert de auto naar 100 km/h, de topsnelheid van de auto ligt boven de 300 km/h. Dankzij de magnetic ride-schokdemper heeft deze R8 twee duidelijk van elkaar onderscheidende rijkarakteristieken. Comfortabel, met een soepele vering voor dagelijks gebruik of lange ontspannen ritten over de snelweg, iets onderuit gezakt in de fijne met donkergrijs leer beklede kuipstoel. Of sportief, met stugge schokdempers en messcherpe reacties, waarmee je op hoge snelheden een geweldige dosis rijplezier uit de auto kunt putten en de kuipstoelen je stevig vast houden als je op zoek gaat naar de meest extreme dwarskrachten. De Audi R8 doet qua snelheid en wegligging en sportiviteit beslist niet onder voor een Porsche 911 of Ferrari V8 uit dezelfde periode. Sterker nog: waarschijnlijk is de R8 zijn exotische rivalen zelfs de baas. Dat de Audi R8 een klassieker in wording is, mag wel duidelijk zijn. De auto kan bogen op een enorme lijst van sportieve successen in de GT-racerij, wat op den duur natuurlijk bijdraagt aan zijn status als klassieker. Begin 2022 stond de teller op 16 overwinningen in 24-uursraces. Op de Nürburgring in de Eiffel, is de 24-uursrace op de Nordschleife maar liefst zes keer door een Audi R8 gewonnen. Voor Peet Classics genoeg argumenten, om dit stukje auto(sport)geschiedenis te verwelkomen in de showroom in Voorschoten. Audi R8 4.2 V8 (2007) What a timeless machine it is. As if […]

10

Alfa Romeo Giulia Sprint GT

Een originele Alfa Romeo Giulia Sprint GTA (Gran Turismo Alleggerita) wie wil dat nu niet! De perfect balans van de toch al perfect GT en dan nog lichter. De versie die we hier zien, is een mooi voorbeeld die in de buurt komt van het origineel met een klein beetje eigen inzicht van de eigenaar. Qua uitstraling is er gekozen om de auto zoveel mogelijk de GTA looks te geven met de kleine deurgriepjes en de mooie grill. Voor het interieur hebben wij ons best gedaan om deze weer helemaal in stijl te maken zoals Alfa Romeo het destijds ook voor ogen had. Echter met wat kleine verbeteringen qua afwerking.  Wij hebben het dashboard met Alcantara bekleed met prachtige lichtere stiksels die de vormen beter laten spreken. De stoelen, panelen en vloerbedekking zijn gemaakt van hetzelfde grijze vinyl dat destijds ook gebruikt werd in de GT-a’s. De stoelen zijn replica’s van de originele GT-a stoelen, waarbij de bijrijder stoel bredere wanden heeft dan de bestuurders stoel. Dit om de bijrijder meer stabiliteit te geven tijdens de wilde ritten. Voor de kofferbak hebben we een mooie grijze velours tapijt gebruikt, dat geeft een hele luxe uitstraling. Wij zijn trots op het resultaat en kijken uit naar een volgende.