Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

76 zoekresultaten voor:

11

Bentley Derby 3.5 litre special

Bentley 3.5-Litre Special (1935) Zelfs Walter Owen Bentley was overtuigd van het kwaliteitsniveau dat Rolls-Royce had weten te bereiken met de nieuwe Bentley 3,5-Litre die sinds 1933 in Derby werd gebouwd. ‘Ik zou liever deze Bentley bezitten dan elke andere auto met dezelfde naam’. En dat terwijl de modellen die W.O. Bentley onder eigen hoede had ontwikkeld, toch een geweldige reputatie hadden opgebouwd op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid. Tussen 1924 en 1930 werd de 24 Uren van Le Mans maar liefst vijf keer gewonnen door een Bentley. De Bentley 3,5-Litre uit 1933 was het eerste model dat door Rolls-Royce ontwikkeld werd. Daarbij pasten de ontwerpers van Rolls-Royce het adagium ‘best car in the world’ ook toe de nieuwe model van Bentley. De techniek van de eerste ‘Derby Bentley’ was voor een belangrijk deel gebaseerd op dat van de Rolls-Royce 20/25, echter opgewaardeerd om het sportieve imago van Bentley waar te kunnen maken. Zo had de zescilinder lijnmotor van de Bentley 3,5-Litre een ‘cross-flow’-cilinderkop met een hogere compressieverhouding, een nokkenas met een scherper profiel en twee S.U.-carburateurs. De Derby Bentleys werden standaard geleverd als rollend chassis, voorzien van de assen, het onderstel, de aandrijflijn, het schutbord en de karakteristieke Bentley-grille. Destijds een zeer gebruikelijke methode in het luxesegment; kopers konden vervolgens zelf de keuze maken, bij welke carrosseriespecialist zij een op maat gemaakte body lieten bouwen. Zodoende werd vrijwel elke auto een uniek product; op basis van de Bentley 3,5-Litre, zijn vele verschillende varianten ontstaan, gebouwd door tal van coachbuilders. Het bleef echter een zeldzame model, bedoeld voor de high society: tussen 1933 en 1936 zijn in Derby niet meer dan 1177 Bentleys 3,5-Litre als rollend chassis gebouwd. Eén van deze exemplaren is nu te bewonderen in de showroom van Peet Classics. Het betreft een auto uit 1935, waarvan de eerste eigenaar de keuze had laten vallen op een sportief gelijnde Saloon-carrosserie met een luxueuze aankleding van het interieur. In 2012 werd het besluit genomen om van deze ‘matching numbers’ Bentley om te bouwen tot ‘special’ voor historische rally’s en klassiekerevenementen. Het project werd uitbesteed aan de Brit Elliott Dale, recordhouder oceaanroeien en een bekende naam in de wereld van de historische rally’s. Onder leiding van Elliott Dale, werd op het originele chassis van deze Bentley 3,5-Litre een nieuw ontworpen koetswerk gezet. De kwaliteit van de nieuwe tweezits roadster-carrosserie is van zeer hoog niveau, de afwerking is met een scherp oog voor detail uitgevoerd. Met zijn diepe donkergroene (bijna zwarte) lak, is de Bentley Special een charismatische verschijning, met prachtige proporties. De sportieve insteek van de ombouw wordt onderstreept door de zwart gelakte spaakwielen, waar slanke cycle wings overheen zijn geplaatst. Ook het interieur van de Derby Bentley is het toonbeeld van vakmanschap. Het lichtgroene leer vormt een stijlvol contrast met het donkere lakwerk van de carrosserie, en het donkergroene tapijt zorgt voor een extra knusse sfeer. De instrumenten zijn in een prachtig gepolitoerd houten paneel gevat, terwijl het met touw omwikkelde stuurwiel voor een extra sportieve noot zorgt. […]

12

Jaguar E-type 4.2 OTS

Voor vele is de Jaguar E-type de mooiste auto ooit gemaakt. Wij hebben dit exemplaar in opdracht van onze klant gedemonteerd, laten plaatwerken en spuiten, volledig opgebouwd en voorzien van een nieuw interieur.

13

Porsche 911 Targa 1974 rijkspolitie

Porsche 911 Targa Rijkspolitie (1974)   ‘STOP POLITIE’! De Porsche-brigade van de Algemene Verkeersdienst, die werd aangestuurd vanuit Driebergen, was in de jaren 70 en 80 beroemd én berucht op de Nederlandse snelwegen. De Rijkspolitie had deze speciale brigade in het leven geroepen om snelle assistentie te kunnen verlenen, (snelheids)controles uit te voeren of eerste hulp bij een ongeval te bieden. Wie in deze tijd zelf het Nederlandse wegennet bestormde, was altijd bedacht op de wit-oranje 911’s – die vanuit het niets op je achterbumper zaten, met de dwingende boodschap op de lichtbalk in je achteruitkijkspiegel. ‘Maak als de bliksem dat je op de vluchtstrook stopt!’   Hoeveel Porsches de Algemene Verkeersdienst door de jaren heen heeft betrokken, is niet precies bekend. Maar het staat vast dat er tussen 1962 en 1997 zomaar enkele honderden 356’s, 912’s en 911’s zijn gebruikt om de verkeersveiligheid op de snelweg te waarborgen – en om haastige snelheidsovertreders met de neus op de gevaren te drukken. Originele Porsches van de Rijkspolitie zijn tegenwoordig ware collector’s items. Exclusief, vanwege hun speciale kleurstelling en uitrusting. En vol nostalgie, want wie wilde er als klein kind – dat in de jaren 70 of 80 opgroeide – nou niet bij de Porsche-brigade, als je later groot zou zijn?   Originele Rijkspolitie-Porsches komen sporadisch op de markt – maar bij Peet Classics hebben we toch een exemplaar kunnen bemachtigen. Het gaat om ‘Alex 12.85’, zoals deze 911 Targa uit 1974 werd genoemd. De auto gaat gehuld in de originele witte kleurstelling met oranje bestickering, en is voorzien van de volledige AVD-uitrusting die destijds in de AVD-911’s werd ingebouwd. Naast de blauwe zwaailampen, de megafoon, de verstralers, lichtbalken en sirenes, heeft de auto nog altijd zijn originele zendapparatuur. Ook de wisser op de achterruit is kenmerkend voor de AVD-Targa’s.   De kilometerteller van de 911 Targa staat op 76.000 km. Uiteraard is deze auto na zijn diensttijd bij de AVD in handen terecht gekomen van een liefhebber, die niet heeft bezuinigd op het onderhoud van de techniek en de cosmetische presentatie. In 2015 is de auto geheel naar authentieke AVD-specificatie gerestaureerd. Het plaatwerk is nog altijd smetteloos en heeft een diepe glans, de sierdelen van roestvast staal en de verchroomde lijsten glimmen als nieuw. Ook het interieur vertoont geen enkele gebruikssporen. De kuipstoelen zijn deels bekleed met velours, dat vrij is van vlekken en beschadigingen. Op de plek van het achterbankje, is een houten frame geïnstalleerd waar destijds allerlei hulpmiddelen werden meegenomen.   Rijden doet deze politie-Porsche zoals het een 911 Targa uit 1974 betaamt. De luchtgekoelde zescilinder boxer haalt uit zijn cilinderinhoud van 2,7 liter een gezond vermogen van 150 pk. Ook onder de motorkap is alles in showroomconditie; het resultaat van een ingrijpende revisie van de techniek. Dikkere stabilisatorstangen maken deel uit van de AVD-specificatie, en verbeteren de wegligging van de auto. De 911 staat op fraaie tweekleurige Porsche ATS-wielen, waar in goede staat verkerende Goodyear Eagle-banden omheen liggen.   Nostalgie en fascinatie vieren hoogtij bij deze zeldzame […]

14

Mini cooper

Mini Cooper (2000)   Een originele Mini Cooper met zo’n lage kilometerstand, die zo mooi verzorgd is als het exemplaar dat Peet Classics nu aan de collectie heeft toegevoegd, kan zonder twijfel een zeldzame vondst worden genoemd. Dit Coopertje uit 2000, gespoten in de nostalgische groene lakkleur Almond Green, heeft slechts één enkele eigenaar gehad. Op de kilometerteller van de legendarische Britse klassieker staat slechts 30.000 kilometer. De conditie van de Mini doet vermoeden dat de auto voor een grondige restauratie tot het laatste schroefje uit elkaar is gehaald; nergens in het plaatwerk zit een deukje, nergens is ook maar een spatje roest te vinden. Maar niets is minder waar: deze Mini Cooper verkeert nog altijd in dezelfde showroomconditie als 22 jaar geleden, toen hij voor het eerst op Nederlands kenteken werd gezet.   Dat de guitige Mini Cooper na zoveel tijd nog steeds in zo’n wonderbaarlijk mooie conditie verkeert, is te danken aan een eigenaar die helemaal niets aan het toeval overliet. Een grondige Dinitrol antiroestbehandeling heeft zowel het plaatwerk als de kokerbalken en alle holle ruimten behoed voor roestvorming. Bovendien werd de auto uitsluitend uit zijn stalling gehaald, als er geen enkel risico bestond dat de gekoesterde Cooper vuil zou vangen. Pekel? Dat heeft de Cooper in zijn 22-jarig bestaan nog nooit gezien!   Wat overigens niet betekent dat de eigenaar niet van deze Mini Cooper heeft genoten. Als Mini-liefhebber in hart en nieren, haalde deze persoon de auto regelmatig van stal voor een enerverende toerrally of voor een Mini-meeting in het buitenland. Op het onderhoud van de viercilinder 1275 cc-motor is nooit een euro bespaard, en sturen doet het Coopertje zoals een Mini in topconditie hoort te sturen: alsof hij het klassement van de Rallye van Monte Carlo aanvoert.   Om het rijplezier nog verder te vergroten, is de Mini Cooper voorzien van een rolbeugel achterin. Deze slokt weliswaar de ruimte op de achterbank op, maar de Mini was toch al nooit bedoeld als ruime gezinsauto … De beugel biedt niet alleen extra veiligheid, maar geeft de carrosserie bovendien extra stijfheid. Op die manier worden de toch al zeer vermakelijke rijeigenschappen van de Cooper naar een nog hoger niveau worden getild.   De rolbeugel is zo’n beetje de enige zijsprong die de eigenaar heeft gemaakt op het gebied van originaliteit. De fraai verzorgde lichtgroene (Porcelain Green) lederen stoelbekleding met donkergroene biezen is origineel, het glanzende walnotenhouten dashboard met sfeervolle crèmekleurige klokken zijn eveneens af-fabriek geleverd – zelfs de originele 12-inch lichtmetalen Minilites zijn nooit vervangen door wielen met een grotere diameter! Nou goed, nog een zijsprong dan: de Mini Cooper gromt ronduit indrukwekkend. Dat is te danken aan een op maat gemaakte rvs-uitlaat.   Hoewel de oer-Mini al meer dan zestig jaar geleden in productie ging, is het ontwerp van Sir Alec Issigonis nog altijd geniaal. Er zijn sindsdien maar heel weinig auto’s met zo’n bescheiden herkomst, die net zo’n groot icoon werden als de Mini. Bedoeld als goedkoop alternatief voor de dwergauto’s uit het begin van […]

15

Audi R8 Spyder 5.2 V10 525 PK B&O Keramic brakes

Audi R8 Spyder V10 (2010) Hopelijk bent u niet verlegen van aard. Want wees gewaarschuwd: met deze Audi R8 Spyder V10 zult u heel veel aandacht trekken. Niet alleen vanwege het extreem opvallende en nog altijd hypermodern ogende design van de ultralage tweezitter. Maar vooral vanwege het oorstrelende geluid dat de V10-middenmotor ten gehore brengt. Wanneer hij wordt gestart, geeft hij een oorverdovende brul. Wanneer hij stationair loopt, dreunt hij in het ritme van een kerngezond hart. Wanneer hij bij deellast in het middelste toerengebied draait, galmt hij door je hersenpan. En wanneer hij naar Code Rood op de toerenteller wordt gejaagd, biggelt er spontaan een traan over je wang. Zulke emoties roept de exotische V10-motor van de Audi R8 nou eenmaal op. In zijn hart is dit een Lamborghini-motor. En wat voor eentje: zonder kunstmatige beademing van een turbo, haalt de 5,2-liter tiencilinder een vermogen van 525 pk. De R8 Spyder V8 accelereert binnen 4,1 seconden naar de honderd, en wat daarna volgt is des te indrukwekkender. Aan de V10 is een automatisch schakelende zestraps transmissie gekoppeld, die alle motorische krachten keurig gedoseerd naar zowel de voor- als de achterwielen stuurt. Met de nadruk op de achterwielen, want niet elke Audi met quattro-aandrijving is tot in absolute perfectie afgericht op gelijkheid. De Audi R8 wuift ook het herenakkoord in de wind dat de Duitse autofabrikanten hebben gesloten om de maximum snelheid op de ongelimiteerde Autobahn nog enigszins in het gareel te houden. In plaats van een elektronisch afgeregelde topsnelheid van 250 km/h, duikt deze Audi R8 Spyder V10 in het kielzog van extreme supercars zoals de Ferrari 458 Spider en de Lamborghini Gallardo Spyder, met een topsnelheid van maar liefst 313 km/h! Op het circuit kan de Audi R8 Spyder V10 zich dankzij zijn heetgebakerde V10-motor en sublieme quattro-aandrijving uitstekend meten met de Premier League van de sportwagenmarkt. Maar de R8 heeft nog een andere goede eigenschap: hij weet zich in het normale verkeer keurig te gedragen. Een beetje à la Porsche 911, maar dan van de buitencategorie. De R8 legt zijn inzittenden dan ook in de watten, met een uitermate luxueuze aankleding van het interieur en alle belangrijke features die een moderne supercar moet hebben om het de veeleisende koper naar de zin te maken. De Audi R8 Spyder V10 is een toekomstige klassieker. En daarom past dit zwarte exemplaar zo goed in de collectie van Peet Classics. Wij houden van auto die passie aanwakkeren – en reken maar dat dit sportieve vlaggenschip van Audi daartoe in staat is! Er valt veel over deze auto te vertellen, maar laten we beginnen bij het begin. Hij werd in 2010 besteld voor een Duitse koper, die de auto onder meer laten voorzien van een carbonpakket voor het interieur, een uitgebreide high-end audio-installatie met luidsprekers van Bang & Olufsen en carbonkeramische remschijven. Deze auto biedt bovendien het gemak van een achteruitrijcamera. Een bijzonder collector’s item is de (complete) Audi R8 Set ‘Kaleidoscopic Vision of a Car’ door Karl Lagerfeld, waarin de […]

16

Jaguar XK 120 DHC Interior

Deze door de eigenaar zelf gerestaureerde Jaguar XK 120 hebben wij voorzien van een volledig nieuw interieur in de prachtige kleur donker groen, de cabrioletkap en hoes hebben wij gemaakt van groen mohair stof. Na het afronden van het interieur hebben wij de auto nagekeken en voor de eigenaar voorzien van een Nederlands kenteken. We have provided this Jaguar XK 120, which was restored by the owner himself, with a completely new interior in the beautiful color dark green. We made the convertible top and cover from green mohair fabric. After finishing the interior, we checked the car and provided the car with a Dutch registration.

17

Rolls Royce Phantom II Gurney Nutting Interior

Wij hebben van deze bijzondere auto het volledige interieur nieuw gemaakt in de auto naar wensen van de klant met daarbij de afwerking die in de jaren 30 werk gebruikt in acht te nemen. Er is gekozen voor een hele mooie ouderwets lijkende legersoort en origineel Wilton tapijt. De cabrioletkap hebben wij ook op maat gemaakt, hiervoor hebben we een tijd correcte canvas gebruikt en afgewerkt met verchroomde lijsten. We have made the entire interior of this special car new in the car according to the customer’s wishes, taking into account the finish that was used in the 1930s. A very nice old-fashioned-looking leather type and original Wilton carpet have been chosen. We also custom-made the convertible top, for this we used a time-correct canvas and finished it with chrome-plated frames.

18

Lagonda LG 45

Voor het rijden van historische rally’s zijn er soms aanpassingen nodig die het de berijder en navigator makkelijker maken. Wij hebben wij deze auto een overzichtelijk dashboard gebouwd naar wensen van de klant. Voor het tanken makkelijker te maken hebben we een tankdop aan de buiten zijde gemaakt i.p.v. in de kofferbak. Voor de opslag van de spullen die mee moeten hebben we het passagiers vak achter de rijder omgebouwd naar een opberg vak met 2 handige luiken die vanaf bijdeze zijdes toegankelijk zijn. Driving historic rallies sometimes requires adjustments that make it easier for the driver and navigator. We have built this car a clear dashboard according to the customer’s wishes. To make refueling easier, we have made a fuel cap on the outside instead of in the trunk. For the storage of the things that have to be carried, we have converted the passenger compartment behind the rider into a storage compartment with 2 handy hatches that are accessible from both sides.

19

Range Rover Classic Interior

Het interieur van de prachtige Range Rover classic was origineel van velours, maar de eigenaar wilde deze graag in leer hebben. Wij hebben ons best gedaan om deze volledig qua model origineel te maken zoals het origineel ook gemaakt werd als optie. The interior of the beautiful Range Rover classic was originally in velour, but the owner wanted it in leather. We have done our best to make this completely original in terms of model, as the original was also made as an option.

20

Jaguar XJS custom interior

Het interieur van de Jaguar XJS hebben wij volledig op maat gemaakt naar wensen van e klant. Deze wilde een wat minder saai interieur dan de standaard XJS. Het patroon van de stiksels is afgekeken van een Bugatti Chiron enhet hout set is opnieuw gefineerd in een donkerdere kleur dan standaard. We have completely customized the interior of the Jaguar XJS to the wishes of the customer. This one wanted a less boring interior than the standard XJS. The stitching pattern is taken from a Bugatti Chiron and the wood set has been re-veneered in a darker color than standard.