Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

40 zoekresultaten voor:

11

Fiat 500 L

Te koop, Ontzettend leuke klassieke Fiat 500 van bouwjaar 1972. Dit exemplaar is uitgevoerd in zeer chique donker blauwe lak, een prachtige combinatie met het zwarte interieur en de chromen bumpers, een lust voor het oog! De Fiat is goed rijdend. Onderkant verkeert in een solide en goede staat. Om optimaal te kunnen genieten kan het vouwdak open gedaan worden om zo heel te genieten van de zon op een mooie dag. Voor meer informatie kunt u altijd contact met ons opnemen. Geschiedenis: De Fiat 500 werd in 1957 geïntroduceerd door FIAT en is een van de kleinste auto’s die in massa is geproduceerd. Op 4 juli 1957 werden de eerste exemplaren van de Fiat 500 Nuova in Turijn aan het publiek getoond. Een stoet autootjes, elke Fiat 500 met een schoonheidskoningin aan boord, reed de fabriek uit. Tegelijkertijd reed in Rome een vergelijkbare stoet naar het Sint-Pieterplein. Hoewel de verkoop moeizaam op gang kwam, omdat de 500 heel kaal werd afgeleverd om het marktaandeel van de Fiat 600 te houden, bereikte het model een grote populariteit. Later is dit veranderd en zijn er bijna 3,5 miljoen exemplaren van gemaakt. De 500 Nuova werd tot 1975 geproduceerd. Exact 50 jaar na de lancering van de Fiat 500 Nuova kwam een retroversie van de Fiat 500 uit; zie Fiat 500 (2007). Bron: Wikipedia

12

Austin Healey 100-4 BN-1

Over de auto: In opdracht van de Nout Classic Cars hebben wij deze door hun gerestaureerde Austin Healey voorzien van een op maat gemaakt interieur en cabrioletkap. Geschiedenis: De eerste Austin Healey was het model 100. De type aanduiding 100 werd afgeleid van de topsnelheid, 100 mijl per uur (160 km). Opvallend detail bij deze vroege modellen is de neerklapbare voorruit en de kenmerkende Healey gril. De AH 100 had een 4 cylinder motor met 2660 cc en een drie versnellingsbak met Laycock de Normanville overdrive op de hoogste versnellingen. Voorafgaand aan de Earls Court Motor Show ontdekte Leonard Lord, de directeur van Austin, op de stand van Donald Healey de Donald Healey 100. Voordat de autosalon opende, kocht Leonard Lord de rechten van de Donald Healey 100. Op de autosalon presenteerde Austin en Donald Healey de Austin-Healey 100. De 100 was ontworpen door Gerry Coker en gebouwd door Donald Healey. Hij had een viercilinder-A90-motor van Austin en een carrosserie en chassis van Jensen. De 100 werd de concurrent van de Triumph TR en van vele MG’s. De auto werd in Warwick gebouwd, maar al snel werd de productie naar Longbridge in Birmingham verplaatst. De 100-4 BN-1 stopte na twee jaar, in 1955, de productie. De Austin-Healey 100-4 BN-1 werd opgevolgd door de Austin-Healey 100-4 BN-2 oftewel de tweede generatie. In 1956 kwamen er twee specials van de 100, namelijk de 100M en de 100S, waarvan de 100S alleen voor de racerij was bedoeld. Ook kwam er in 1956 de Austin-Healey 100-6 BN-4 op de markt. De BN-4 kreeg een nieuwe motor, namelijk een 2,6 liter-zescilinder uit de Austin Westminster. Ook kreeg de auto vier in plaats van twee zitplaatsen. In april 1958 kwam er de Austin-Healey 100-6 BN-6 met twee zitplaatsen, omdat de 100-6 BN-4 niet populair werd. Bron: Wikipedia

13

Porsche 356B 1600 S90

Over deze auto: In opdracht van onze opdrachtgever hebben wij het volledige interieur en cabrioletkap op maat gaan maken in en op deze fantastische Porsche 356B  met de originaliteit als uitgangspunt. Er is gekozen voor een mooie donker blauwe Nappa leder voor de stoelen en panelen, het originele Haargarn-Boucle tapijt in het licht grijs en een blauwe cabrioletkap van Sonneland materiaal. Geschiedenis: De 356 was goed geboren, in die zin, dat de formule waarop hij gebaseerd was, zoals zijn vorm, nagenoeg onveranderd bleef gedurende de periode 1947-1965. Natuurlijk lieten Ferry Porsche en zijn medewerkers deze 18 jaar niet ongemerkt voorbij gaan: de wagen werd volgens typisch Duitse aanpak gemoderniseerd, waardoor het basisontwerp continu verfijnd werd. Het opsommen van alle modificaties welke over de gehele levenscyclus van de 356 doorgevoerd zijn zou te ver voeren, maar de belangrijkste aanpassingen kunnen samengevat worden. Het robuuste stalen platform maakte het vanaf het begin van de 356 mogelijk zowel een coupé als een cabriolet te bouwen, met een hele reeks succesvolle varianten op dezelfde basis (Speedster, Convertible D, Roadster, Hardtop Coupé, etc.). De eerste 356 deelde veel onderdelen met de VW-produktiewagens, van de motor (de cilinderinhoud was echter gereduceerd van de originele 1131 cc tot 1086 cc met als doel in bepaalde klasses in de racerij uit te kunnen komen) tot de niet gesynchroniseerde versnellingsbak, het stuurmechanisme en een flink aantal onderdelen voor het interieur. Het meest karakteristieke aspect van de handgeklopte aluminium carrosserie was ongetwijfeld de voorruit, gesplitst in twee kleine vlakken, welke in een V-hoek bijeen kwamen, hetgeen voortvloeide uit de problemen destijds bij het produceren van een gebogen voorruit. Andere details welke herinnerden aan de penibele situatie in het na-oorlogse Duitsland waren de armschokdempers achter, de met een stang bediende benzinekraan, de vaste achterzijramen en het ontbreken van een ventilator en de achterbank. Sommige van de Gmünd-wagens werden in werkelijkheid vervaardigd door carrosseriebouwers Tatra, Kastenhofer en Keibl in Wenen; andere werden als kaal chassis verstuurd naar de Zwitserse dealer Von Senger, die ze door Beutler van een carrosserie liet voorzien. Maar de originele Porsches werden voorzien van lichte aluminium carrosseriedelen en bleken aldus uitstekende sportieve prestaties te kunnen leveren – hun officiële gewicht bedroeg slechts iets meer dan 600 kilo. Begin 1950 startte de produktie van de 356 in Stuttgart, met de stalen carrosserieën van Reutter, die vanaf 1949 contractspartner van Porsche was geworden. Aluminium plaatdelen werden te kostbaar wegens gebrek aan grondstoffen. In 1951 werd de 500e 356 geproduceerd en de 44 pk 1,3 liter motor verscheen, terwijl de remtrommels koelribben kregen en aan de voorzijde dubbele remcylinders gemonteerd werden, de olietemperatuurmeter zijn opwachting maakte en vanaf april de eerste telescopische dempers achter gemonteerd werden (ter vervanging van de frictiedempers). Modeljaar 1953 was (dankzij technische noviteiten uit 1952) een heel belangrijke periode voor de evolutie van de 356, met de introduktie (na zijn presentatie in 1952) van de American Roadster, de 60 pk 1,5 liter motor en nieuwe instrumenten. De 356 was aanzienlijk verbeterd met de introduktie van een serie […]

14

Alfa Romeo Giulia 1.6 Super

Over deze auto: De opdracht van de eigenaar was een balans vinden tussen originaliteit en exclusiviteit, wij hebben gekozen voor een speciaal voor ons gemaakte classic look aniline leder. Hiermee hebben wij volgens het originele patroon de stoelen en de deurpanelen bekleed en de randen van de op maat gemaakte vloerbedekking mee afgewerkt. Het dashboard hebben we met zwart leer bekleed en het hout hebben we behandeld. De originele stalen delen hebben we opnieuw in de speciale rimpel lak gezet en het nieuwe Nardi stuur maakt het geheel compleet. Geschiedenis: De Alfa Romeo Giulia is een reeks sportieve sedans van het Italiaanse automerk Alfa Romeo die werden gebouwd tussen 1962 en 1978. Eind jaren 50 werd het duidelijk dat de Giulietta moest worden vervangen. De Giulietta was met 1290 cc de kleinere versie van de ondertussen meer dan tien jaar oude 1900. Op 27 juni 1962 werd de Giulia TI voorgesteld op het circuit van Monza. De Giulia leek minder op de Giulietta dan verwacht en was heel hoekig met rechte lijnen. Het ontwerp kwam opnieuw van Orazio Satta Puliga. Ondanks zijn “vierkant” voorkomen was de luchtweerstand van de Giulia dankzij de zogeheten Kamm-tail toch lager dan dat van bijvoorbeeld een Porsche 911 uit die tijd. De Giulia TI zou vijf jaar in productie blijven. De structuur van de motor was niet gewijzigd ten opzichte van de Giulietta. Door het vergroten van de boring en de slag en het gebruik van grotere kleppen – onder een gunstiger hoek – werd het vermogen wel verder opgedreven. De Giulia kreeg een dubbele valstroom Weber carburateur en het maximale vermogen kwam op 92 pk te liggen, de topsnelheid op 166 km/u. De grootste verbetering ten opzichte van de Giulietta was echter de wegligging. De Giulia werd een economisch succes voor Alfa Romeo en al snel volgden andere varianten van het model. In april 1963 stelde Alfa de sportievere Giulia TI Super voor, waarvan uiteindelijk slechts 501 exemplaren werden gemaakt. De TI Super had dankzij twee dubbele horizontale Weber 45 DCOE carburateurs een maximaal vermogen van 112 pk, een topsnelheid van 184 km/u en was de eerste Giulia met schijfremmen in plaats van trommelremmen. In 1965 werd op het autosalon van Genève de Giulia Super voorgesteld. Bron Wikipedia.  

15

Jaguar E-type Serie 1 3.8 rally

Over deze auto: De huidige eigenaar heeft de auto in 2011 aangeschaft en heeft deze bij een gerenomeerd restauratie bedrijf helemaal naar wens om laten bouwen tot een volwaardige rally auto. Deze heeft in de tussentijd al probleemloos meegedaan aan meerdere rally’s zoals de Winter trial en rally of the tests. Deze Jaguar E-type in van alle luxe voorzien voor de fanatieke rally rijder, of het nu gaat op een endusance rally van meerdere dagen of een eendag rally. Hier een kleine samen vatting van alle modificaties: 4 mistlampen in de neus Rolkooi Kuipstoelen 80 litertank Brandblusser Professionele aluminium garage krik Gescheiden remsysteem Geventileerde remschijven voor Verstelbare schokbrekers rondom Sperr-diff Competitie gespaakte wielen Extra set Dunlop aluminium centre lock velgen Hoofdstroom schakelaar Stuurbekrachtiging Stuurbediening voor grootlicht en ruitenwissers Getunede motor Op maat gemaakte r.v.s. uitlaat incl. spruitstukken Elektronische ontsteking Hightorque startmotor K&N luchtfilters Terratrip tripmaster diverse 12 volt aansluitingen Handige opbergvakken in het interieur Handgeschakelde 5-bak van het merk Tremac Aanpassing voor lange mensen (als je 2-meter bent pas je in deze auto) Grijze striping (dit is een sticker en kan makkelijk verwijdert worden) Extra dak ventilatie Extra ventilatie op achter remmen Volledig foto verslag van de restauratie aanwezig incl. rekeningen.   Als u vragen heeft neem dan contact met ons op via info@peetclassics.nl   Geschiedenis: De Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden. De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. In 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-type staat op de eerste plaats in de Top sportwagens van de jaren 60-lijst. De E-type Series I werd in Europa geïntroduceerd op 15 maart 1961 op de Autosalon van Genève en in de Verenigde Staten in april datzelfde jaar op de autosalon van New York. De autowas ontworpen als een 2-zitter GT coupé (FHC) en een 2-zitter cabriolet (OTS). De Series 1 kreeg een 3,8 liter 6-in-lijnmotor die van de XK150S kwam. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en uitwendige motorkapsloten. Deze eerste exemplaren zijn daardoor zeldzamer en dus waardevoller dan de latere. In 1964 werd de cilinderinhoud opgetrokken tot 4,2 liter. De Series 1 kreeg een topsnelheid van 241 km/u. Alle E-types kregen onafhankelijke wielophanging en bekrachtigde schijfremmen op de 4 wielen, twee ongewone voorzieningen voor die tijd. De 3,8 l-versies hadden met leer beklede kuipstoelen, een centraal geplaatst instrumentenpaneel van aluminium, dat vanaf 1963 in vinyl en leder werd uitgevoerd, en een manuele 4-versnellingsbak zonder synchromesh in de eerste versnelling. Bron: Wikipedia

16

Jaguar E-type Serie 1 3.8

Dit is een zeldzame Jaguar  E-type serie 1 3.8 van de eerste serie en is matching numbers, er is een Jaguar Heritage certificaat aanwezig wat dit onderbouwd. De originele kleur van het exterieur is  Golden Sand en het interieur is Tan, de auto is gebouwd in 1962 en afgeleverd in 1963 in New York. Het project is op dit moment vol in gang, de carrosserie is gestraald en wordt nu volledig door de plaatwerker  onderhanden genomen. Daarna gaan wij deze weer in de originele kleur laten spuiten. Nadat de auto gespoten is gaan we deze weer opbouwen volgens originele specificaties en ,zullen we alle originele technische delen zoals motor versnellingsbak en achteras laten reviseren en een paar kleine modificaties uitvoeren om de auto beter en betrouwbaarder te maken, denk hierbij aan: Elektronische ontsteking Hightork startmotor Wisselstroom dynamo Coopercraft remmen Heeft u vragen over dit project neem dan contact met ons op via info@peetclassics.nl  

17

Bentley 3.5l Derby Thrupp Maberly

Project informatie: Wij hebben deze auto voorzien van een nieuw dashboard, bodemplaat delen, nieuwe stoelvullingen op gemaakt, stoelframes gerepareerd en technische klaar gemaakt voor de Parijs Peking Rally. Geschiedenis: De Bentley 3½ liter werd in september 1933, kort na het overlijden van Henry Royce, aan het publiek gepresenteerd en was het eerste nieuwe Bentley-model dat volgde op de overname door Rolls-Royce van het merk Bentley in 1931. Bentley verkocht alleen het verrijdbare kale rollende chassis met motor en versnellingsbak, kiepbak en radiator, klaar voor carrosseriebouwers om er een carrosserie op te bouwen volgens de eisen van de koper. Veel distributeurs bestelden hun voorkeurslichamen als showroomvoorraad om hen in staat te stellen voltooide auto’s gereed te maken voor onmiddellijke verkoop. Bentleys van dit tijdperk staan bekend als Derby Bentleys omdat ze zijn gebouwd in de Rolls-Royce-fabriek in Derby, Engeland. Die van Bentley’s vorige onafhankelijke tijdperk zijn Cricklewood Bentleys. Bron: Wikipedia

20

Aston Martin DB2

Geschiedenis: Ingenieur Robert Bamford en Lionel Martin begonnen in 1914 met de bouw van auto’s nadat beide heren een jaar eerder samen besloten hadden om auto’s van het merk Singer te gaan verkopen. De eerste auto was een op een Isotta Fraschinichassis gebouwde 1400 cc-racer. De naam Aston Martin ontstond door een overwinning van Lionel Martin op de “Aston Clinton Hillclimb” bij het plaatsje Aston Clinton.[1] In de werkplaats aan Abingdon Road in Kensington werd in 1915 de eerste geregistreerde auto gebouwd. Tijdens de Eerste Wereldoorlog lag de productie bij Aston Martin stil. Na de oorlog werd Aston Martin nieuw leven ingeblazen door graaf Louis Zborowski. In 1920 stapte Bamford echter op, waarna Aston Martin in 1922 racewagens maakte voor deelname aan de Grote prijs van Frankrijk. Daarnaast werden in Brooklands wereldsnelheids- en -duurrecords verbroken, maar productiemodellen zouden nog een paar jaar op zich laten wachten. In 1924 vertrok Lionel Martin en ging het merk failliet, waarna een aantal rijke investeerders onder de naam Renwick en Bertelli het merk overnamen. Onder leiding van Lord Charnwood werd Aston Martin Motors verhuisd naar Feltham. In 1927 werd een 10HP gepresenteerd. Het merk kende in deze tijd enkele successen in onder andere Le Mans en de Ultster. In 1931 werd het merk, na liquiditeitsproblemen, overgenomen door Lance Prideaux-Brune en R. Gordon Sutherland. Deze nieuwe eigenaren besloten om zich in 1936 te gaan concentreren op de productie van auto’s die bedoeld waren voor de normale weg. Na tijdens de Tweede Wereldoorlog een sluimerend bestaan te hebben gehad werd Aston Martin in 1947 overgenomen door Sir David Brown, een tractorfabrikant (David Brown Limited). Een jaar na de overname nam Brown het merk Lagonda over, en voegde dit merk juridisch en fysiek bij Aston Martin. In 1954 kocht Brown een locatie aan de Tickford Street in Newport Pagnell en dat luidde met de DB1 uit het begin in van de inmiddels klassiek geworden serie auto’s met de naam DB (de initialen van David Brown). Na de DB1 en DB2 werd in 1957 de raceauto DB3 geïntroduceerd. Project informatie: Deze Aston Martin heeft al een lange intensieve restauratie achter de rug. Wij zijn nu de laatste hand aan het leggen aan de fantastische auto. De Grote uitdaging bij deze auto was het zoeken naar alle ontbrekende onderdelen, gezien het feit dat deze auto in het verre verleden gedemonteerd is en meerdere eigenaren heeft gekend tijdens deze weg. De huidige eigenaar heeft eigenlijk een carrosserie gekocht met een paar dozen onderdelen, gelukkig waren de carrosserie-motor-versnellingsbak wel matching numbers. Voor deze auto hebben wij het volledige interieur op maat gemaakt, denk hierbij ook aan het maken van het dahboard, stoelen, alle houten delen in de deur stijlen e.d., de ramen en diverse ontbrekende chroom delen hebben wij nieuw gemaakt en laten verchromen.