Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

73 zoekresultaten voor:

31

Alvis 3.5 Special

Alvis 3.5-Litre Special (1936)   Een robuust rollend chassis met een grote, krachtige motor. Zo werden in de jaren dertig de meeste auto’s aan de upper class verkocht, die vervolgens een gespecialiseerde plaatwerkerij in de arm nam om de chassis van stijlvolle, op maat gemaakte koetswerken te laten voorzien. Vaak had de klant keuze uit tal van carrosserievormen: van een zakelijke vierdeurs Saloon tot een chique Drophead Coupé met open kap, of van een Sedanca de Ville tot sportieve Roadster. Veelal werden tal van elementen in het ontwerp verwerkt die de persoonlijkheid van de eigenaar belichaamden; in de jaren dertig waren vele automobielen one-of-a-kind.   Naarmate deze auto’s op leeftijd raakten en hun oorspronkelijke glans verloren, vielen ze als goedkope tweedehandsjes vaak in handen van mensen uit de lagere maatschappelijke klassen, die doorreden totdat de auto letterlijk door zijn assen zakte. Maar er waren ook kenners, die in deze handgebouwde auto’s van voor de Tweede Wereldoorlog een perfecte basis zagen voor een sportieve ‘special’. Deze auto’s werden ontdaan van hun oorspronkelijke carrosserie, totdat er weer een kaal, rollend chassis zonder overbodige tierelantijnen stond – precies zoals ze de fabriek ooit hadden verlaten. De nieuwe eigenaar begon vervolgens met de creatie van een gedroomde sportwagen – opnieuw one-of-a-kind.   De modellen van Alvis hadden een uitstekende reputatie. Het waren auto’s voor de (vooral) Britse high society, die hoge eisen stelde aan de bouwkwaliteit, de luxe van het interieur en de prestaties. Alvis was bovendien zeer succesvol in de autosport, en werd door kenners in één adem genoemd met de belangrijkste Britse sportieve vertegenwoordigers, Bentley en Sunbeam. Alvis bouwde auto’s met innovatieve techniek; al in 1925 schreef het merk een voertuig met voorwielaandrijving in voor deelname aan een heuvelklim. Ook op Brooklands en Le Mans deed de Alvis 12/50 FWD van zich spreken, met klinkende overwinningen in zijn klasse.   In 1935 kwam Alvis met een 3,5-liter zescilinder lijnmotor. Deze krachtbron werd geprezen om zijn uitzonderlijke souplesse en fluweelzachte loop, wat mede te danken was aan de gesmede, zevenvoudig gelagerde krukas. Voorzien van drie S.U.-carburateurs, was deze motor goed voor een vermogen van meer dan 100 pk. Daarmee deed de Alvis 3.5-Litre niet onder voor de SS Jaguar 100 uit dezelfde periode. De motor was gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak, met volledige synchronisatie – destijds een unicum. Een volledig onafhankelijk geveerde voorwielophanging was in deze tijd evenmin gemeengoed.   Doordat Alvis zijn modellen voortdurend bleef doorontwikkelen, bleef de 3.5-Litre bleef maar korte tijd in productie. Nadat het model – als opvolger van de Speed 20 – in oktober 1935 werd onthuld, kondigde zich in augustus 1936 alweer het volgende nieuwe model aan: de Speed 25 met 4,3-liter zescilinder. In totaal zijn van de Alvis 3.5-Litre slechts 61 exemplaren gebouwd, waarvan veruit de meeste als rollend chassis.   De Alvis 3.5-Litre werd gebouwd op een chassis met een wielbasis van 3,326 meter. Voor een ruime, luxe limousine een ideaal uitgangspunt. Door de vaak zware constructie van de op maat gemaakte carrosserie, kwamen de […]

32

Alvis Speed 25

Alvis Speed 25 4.3 Litre special, jaar 1936. Eerste registratie mei 1937. Deze fantastische Alvis special werd ongeveer vijftien jaar geleden gerestaureerd, gereviseerd en opgebouwd met de kennis en kunde van drie Nederlandse specialisten. De indrukwekkende 4.3 liter zes-in-lijn motor werd gereviseerd door de firma Nuyts, de motor levert circa 175 pk. De aluminium carrosserie werd handgebouwd door Maurice Labroo in Velp. Na vele jaren zo rond gereden te hebben vond de eigenaar het tijd voor een upgrade, samen met onze klant zijn we gaan zoeken naar een passende kleur voor de auto, het is deze fantastische kleur blauw geworden en we hebben de daarbij horende kleur leer voor het interieur ook uitgezocht. Wij hebben de auto gedemonteerd, laten spuiten en weer opgebouwd en voorzien van een interieur op maat met een hele mooie klassiek ogende leder soort met matching kleur riemen.

34

AC ACE project

De AC Ace is een auto van het Britse merk AC. AC wilde onder leiding van Thames Ditton een nieuwe 2-liter auto. Hij liet deze ontwerpen door Joh Tojeiro en hij ontwierp een cabriolet. John Tojeiro haalde zijn inspiratie van de Ferrari Barchetta. De nieuwe Ace gaf AC na de Tweede Wereldoorlog weer een goede reputatie. De eerst gebouwde versie had een topsnelheid van 163 km/h en haalde een sprint van 0–100 km/h in 13 s In 1956 kwam AC met een nieuwe motor voor de Ace, genaamd de Bristol, deze had een topsnelheid van 186 km/h, 120 pk en een sprint van 0–100 km/h in 9 s De auto had door deze motor ook een veel beter weggedrag. De Ac Ace die wij hier presenteren is er een van het bouwjaar 1959, is voorzien van een 1991 cc 6 cilinder Ac motor, deze is volledig gereviseerd door de AC ACE specialist Rod Briggs. De Body is gerestaureerd door Maurice Labro en gespoten door Classic & Exclucieve. Wij hebben deze auto volledig technisch opbouwd, voorzien van alle elektra en hebben er een prachtig interieur in gemaakt. The AC Ace is a car from the British brand AC. AC, led by Thames Ditton, wanted a new 2-litre car. He had these designed by Joh Tojeiro and he designed a convertible. John Tojeiro got his inspiration from the Ferrari Barchetta. The new Ace gave AC a good reputation again after World War II. The first built version had a top speed of 163 km/h and a sprint from 0-100 km/h in 13 s. In 1956 AC introduced a new engine for the Ace, called the Bristol, which had a top speed of 186 km/h. h, 120 hp and a sprint from 0–100 km/h in 9 s. The car also had much better handling thanks to this engine. The Ac Ace that we present here is one of the year 1959, is equipped with a 1991 cc 6 cylinder Ac engine, which has been completely overhauled by the AC ACE specialist Rod Briggs. The Body has been restored by Maurice Labro and painted by Classic & Exclusive. We will build this car completely technically, equipped with all electricity and will make a beautiful interior.

35

Alvis 3.5 MC Special

Wij zijn gaan zoeken naar een passende donor voor een special, na talloze bezoeken aan de UK en even veel teleurstellingen vonden we het antwoord uiteindelijk in Nederland. Binnen ons eigen netwerk zijn wij deze auto op het spoor gekomen. Deze Alvis 3.5 liter werd in 1936 afgeleverd bij Mayfair Carriage Company en was voorzien van een saloon-carrosserie, in 1973 kocht Brian Chant de auto en bouwde deze om tot een enkel zits racer. Nadat de auto aangeschaft is zijn we eerst met de auto gaan rijden om te kijken wat voor een vlees we in de kuip hadden. Na een zomer rijden bleek het te passen in het wensen cartoon qua rijgedrag, nu het uiterlijk nog. We zijn samen met onze carrosserie bouwen Labro om de tafel gaan zitten en hebben een carrosserie bedacht, daarna hebben we deze laten spuiten in celulose lak en volledig naar wens van de klant opgebouwd. GESCHIEDENIS VAN HET MERK: Alvis bouwde voertuigen van goede kwaliteit, maar in kleine aantallen. In 1927 kwam de productie voor het eerst boven de 1.000 exemplaren uit, maar zakte daarna in en pas in 1939 kon het verkooprecord worden verbeterd. In 1925 werd een wagen met voorwielaandrijving geïntroduceerd. Voorwielaandrijving was wel bekend in Engeland, maar werd niet eerder op een productiewagen toegepast. De financiële crisis van 1929 leidde tot een daling van de verkopen. Geld voor experimenten ontbrak en de auto’s met voorwielaandrijving werden alleen nog op bestelling gemaakt. In 1931 werd de Speed 20 geïntroduceerd. Dit werd het meest succesvolle model. De motor telde zes cilinders en een vermogen van 87 pk. Zes jaar later kwam de opvolger, de Speed 25. De motor had een cilinderinhoud van 3.571 cc en had een vermogen van 110 pk. Dit leverde een topsnelheid op van 150 km/u. De 4.3 Litre was een van de laatste vooroorlogse modellen. Het had een zescilinder benzinemotor met een inhoud van 4.387 cc. Alec Issigonis (bekend van de Mini) heeft in het begin van de jaren vijftig enkele jaren voor Alvis gewerkt en een interessant ontwerp afgeleverd voor een motor die zowel op 4 als 8 cilinders kon werken. Bekende types waren de TG uit de jaren dertig, de Firefly, de TC (in de jaren vijftig, op basis waarvan onder meer Graber in Zwitserland carrosserieën bouwde) en de TD uit de jaren zestig. De autodivisie van Alvis heeft vrijwel altijd met verlies gedraaid. Deze divisie werd in 1965 verkocht aan Rover, vlak voor Rover opging in British Leyland. Rover heeft nog een keer een prototype van een sportwagen ontwikkeld die als Alvis op de markt gebracht zou kunnen worden, maar het bleef bij een prototype.

36

Jaguar XK 140 DHC Interior

Na meerdere jaren zelf aan de auto gewerkt te hebben mochten wij van Peet Classics de laatste hand leggen aan deze fantastische Jaguar XK 140. Wij hebben het interieur en de cabrioletkap volledig op maat gemaakt naar wensen van de klant en de auto voorzien van een handgeschakelde 5 bak.

38

Porsche 356 Roadster BT5

Voor deze Porsche 356 Roadster hebben wij voor onze klant van een op maak gemaakt lederen interieur voorzien en stoffen cabrioletkap gemonteerd. Geschiedenis: De Porsche 356 werd ontworpen in Gmünd, waarnaartoe Ferdinand Porsche in de Tweede Wereldoorlog was verhuisd. De Porsche 356 werd ontworpen door Ferry Porsche, de zoon van Ferdinand Porsche. Porsche gebruikte voor de productie veel onderdelen van de Volkswagen, zoals de luchtgekoelde boxermotor. Dit omdat hij in de jaren 30 was betrokken bij de ontwikkeling van deze auto. De carrosserie werd ontworpen door Porsche-medewerker Erwin Komenda. De mechanische onderdelen, inclusief de motor, de schokdemper en het chassis, werden gebouwd door Volkswagen. De eerste Porsche 356 werd gecertificeerd op 8 juni 1948 in de Oostenrijkse plaats Gmünd. De Porsche 356 die in Gmünd werd gebouwd, was van aluminium, totdat de productie in 1950 verhuisde naar het Duitse Stuttgart. Daarna werd tot 1965 staal gebruikt. Aanvankelijk hadden de ontwerpers een efficiënte coupé op het oog, maar er werden ook enkele open auto’s gepland. De Porsche 356 was een vierzitter, maar achterin werden alleen twee noodzittingen aangebracht. In 1950 verhuisde de productie van de Porsche 356 van het Oostenrijkse Gmünd naar het Duitse Stuttgart-Zuffenhausen. In de loop der jaren werd het model een paar keer aangepast. Zo werd de motorinhoud vergroot naar 1286 cc en later naar 1582 cc. In 1955 kwam de Carrera uit. De Porsche 356 was tot 1965 in productie. In totaal werden er tussen 1948 en 1965 76.313 exemplaren van de Porsche 356 gebouwd. De 356 werd opgevolgd door de Porsche 911. (bron Wikipedia) Foto’s gemaakt door www.rauwworks.nl

39

Aston Martin V8 Volante

De Aston Martin V8 Volante, na de introductie was deze zo populair dat de coupe versie alleen nog maar op speciale bestelling werd geleverd. De huidige eigenaar wilde na jaren van gebruik de auto weer een wel verdiende update geven. Zo is het remsysteem aangepast en heeft de auto een veel beter schakelend 4 bak gekregen, wat het rijgenot enorm ten goed komt. Wij hebben het volledige interieur, dat erg uitgeleefd was volledig vervangen en geen enkel detail verloren laten gaan. We hebben gebruik gemaakt van de beste materialen om dit te bewerkstelligen. Elk zichtbare sierstiksel is met grote zorg gemaakt. De houten delen heeft onze vaste houtbewerker opnieuw gefineerd en gelakt op de originele wijze. Van het cabrioletkap frame hebben we de houten delen die slecht waren vervangen. De hemel, isolatie set, cabrioletkap zijn op maat gemaakt. De nieuwe lijsten zijn op maat gemaakt om alles af te werken.  Ook dit is weer een enorme uitdaging geweest met een (vinden wij) perfect eindresultaat. Geschiedenis van dit model: De V8 is een model van het automerk Aston Martin. Dit type werd (uiterlijk zo goed als ongewijzigd) een kleine 20 jaar continu geproduceerd, van 1970 tot en met 1989. Er werd ook zowel een Vantage– als een Volante-versie gemaakt, en er was ook een bepaalde serie die aangepast was aan de wensen van de Britse Prins Charles. Deze serie werd de AMV8 PoW (Prince of Wales) specification genoemd. De wagen werd ontworpen door William Towns. De motor van deze wagen wordt evenals de V8 als geheel als legende beschouwd en hield het zelfs nog langer uit dan de wagen. Het was een V8-motor met twee kleppen per cilinder, ontworpen door Tadek Marek, die zeer betrouwbaar en krachtig bleek te zijn. De laatste (aangepaste) versie rolde op 20 oktober 2000 van de band in een speciale Aston Martin V8 Vantage Volante. In de eerste modellen werd er gebruikgemaakt van een brandstofinjectiesysteem van Bosch, maar door hoge prijzen, slechte kwaliteit en de lange tijd die ervoor nodig was om dit systeem in de motor te installeren, werd er vanaf het tweede V8-model van afgezien. Ook de oude Aston Martin DBS benutte deze motor met hetzelfde systeem. Vervolgens werden er in 1973 carburators van de fabrikant Weber gebruikt en die bleken de V8 een toentertijd ongekende acceleratie te geven van 0 tot 100 in 5,7 seconden, twee tienden sneller dan de motoren met brandstofinjectie. Zoals echter met de meeste Astons gebeurde in die tijden, werden de wagens steeds zwaarder en luxueuzer en verloren zo aan topsnelheid en acceleratie. De meeste AMV8’s werden geleverd met een automatische transmissie van Chrysler (Torqueflite). (bron Wikipedia) Foto’s zijn gemaakt door www.rauwworks.nl

40

Jaguar E-type 3.8 OBL 1961

The Jaguar E-type does not need an introduction, but we would like to tell you more about this fantastic version. The first 500 copies had a flat floor and external hood locks, this one has construction number 077. This car is a very special one because of its color combination. The Opalescent Dark Blue exterior can be found on E-Types with several trim colors as beige, light blue and red for example but the White interior is very rare an made on special request. Only 18 3.8 liter cars were made with a color on special request. We have had the pleasure of perfecting this car after purchase to the wishes of the customer. De Jaguar E-type behoeft geen introductie, maar we vertellen u graag meer over deze fantastische uitvoering. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en externe motorkapvergrendelingen, deze heeft bouwnummer 077. Door zijn kleurencombinatie is deze auto extra bijzonder. Het Opalescent Dark Blue exterieur is te vinden op E-Types met verschillende trimkleuren zoals beige, lichtblauw en rood bijvoorbeeld, maar het witte interieur is zeer zeldzaam en werd op speciaal verzoek gemaakt in de fabriek. Op speciaal verzoek werden slechts 18 3.8 liter auto’s met een afwijkende kleur gemaakt. Wij hebben het genoegen gehad deze auto na aankoop te perfectioneren naar de wensen van de klant.