Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

65 zoekresultaten voor:

51

Jaguar E-type Serie 1 4.2

Geschiedenis: De Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden. De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. In 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-type staat op de eerste plaats in de Top sportwagens van de jaren 60-lijst. De E-type Series I werd in Europa geïntroduceerd op 15 maart 1961 op de Autosalon van Genève en in de Verenigde Staten in april datzelfde jaar op de autosalon van New York. De auto was ontworpen als een 2-zitter GT coupé (FHC) en een 2-zitter cabriolet (OTS). De Series 1 kreeg een 3,8 liter 6-in-lijnmotor die van de XK150S kwam. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en uitwendige motorkapsloten. Deze eerste exemplaren zijn daardoor zeldzamer en dus waardevoller dan de latere. In 1964 werd de cilinderinhoud opgetrokken tot 4,2 liter. De Series 1 kreeg een topsnelheid van 241 km/u. Alle E-types kregen onafhankelijke wielophanging en bekrachtigde schijfremmen op de 4 wielen, twee ongewone voorzieningen voor die tijd. De 3,8 l-versies hadden met leer beklede kuipstoelen, een centraal geplaatst instrumentenpaneel van aluminium, dat vanaf 1963 in vinyl en leder werd uitgevoerd, en een manuele 4-versnellingsbak zonder synchromesh in de eerste versnelling. De 4,2 l-versies hadden comfortabelere stoelen, verbeterde remmen en elektronica en Synchromesh op de eerste versnelling. Verder voerde de 4,2 Jaguar 4.2 Litre E-type op het kofferembleem terwijl de 3,8 simpelweg Jaguar vermeldde. Over deze auto: De huidige eigenaar heeft deze auto in 2008 gekocht en inmiddels al vele kilometers gemaakt. Na meerder gesprekken en liter koffie is het er toch van gekomen, tijd voor een deel restauratie. Wij zijn het volledige interieur onder handen aan het nemen, deze wordt vervaardigd in donker grijs leer en een mooie bijpassende vloerbedekking en gaan we een paar persoonlijke touches toevoegen. Aan de techniek gaan we diverse aanpassingen doen. De eigenaar is nou betrokken bij het project, dit omdat hij zelf mee sleutelt.  

52

Jaguar MK2 met XJR techniek

Deze origineel in Nederland geleverde Jaguar is extreem verbouwd. De auto heeft is op een zeer professionele Wijze voorzien van heel veel 1996 XJR techniek, waaronder de motor met ruim 350 PK, de volledige achteras ophanging, ABS rem systeem, br. systeem, handgeschakelde 6 bak, elektronisch verstelbare stoelen, en nog veel meer. De auto is op dit moment in een technische rijdende binnenkort gaan we beginnen met het afmaken van dit waanzinnige restauratie project. Onze plannen zijn om deze te spuiten in de kleur Opalescent Dark Blau, te voorzien van een bordeaux rood lederen interieur en op te bouwen met de hoogst haalbare standaard van afwerking. Als de auto klaar is komt deze in de verkoop, of u kunt nu instappen en de auto een persoonlijk touch geven. Geschiedenis: De Mark II was een vierdeurs sportlimousine, die Jaguar in 1959 uitbracht als opvolger van de Mark I, met 2,4 en 3,4 liter-motor. De carrosserie werd op enkele details verbeterd en gewijzigd. Vanaf dan waren schijfremmen op alle vier wielen standaard. De Mark II 2.4 met een cilinderinhoud van 2483 cm³ had nu 120 pk, de 3.4 leverde 210 pk, en de nieuw bijgekomen 3.8 van 3781 cm³ leverde 220 pk. Via een vierversnellingsbak (optioneel met overdrive of drieversnellingsautomaat) werden de achterwielen aangedreven. De topsnelheid lag bij respectievelijk 155 en 195 km/h. Tot 1967 werden 25.173 exemplaren van de 2,4 liter, 28.663 van de 3,4 liter en 30.140 van de 3,8 liter gebouwd. Tot 1969 kwamen daar nog bij 4446 stuks van de 240, 2788 stuks van de 340 (met 210 pk) en 12 met de 3,8 liter-motor (met 220 pk).

53

Facel Vega FV3-B interieur project

Deze prachtige Facel Vega hebben wij in opdracht van Amicale Facel Holland voorzien van een volledig nieuw op maat gemaakt interieur. Hiervoor hebben wij alle originele details in acht genomen en de beste materialen gebruikt. Wij hebben al meerdere project in samen werking afgerond en zijn inmiddels meer dan bekend met de hoge standaard wat betreft afwerking die Facel in de jaren hanteerde en de technieken die hierbij komen kijken. We have provided this beautiful Facel Vega with a completely new custom-made interior on behalf of Amicale Facel Holland. For this we have taken into account all original details and used the best materials. We have already completed several projects in collaboration and are now more than familiar with the high standard of finish that Facel has used over the years and the techniques involved. . Geschiedenis: Verschillende oorzaken hadden de vooroorlogse Franse luxeautomerken begin jaren vijftig kreupel gemaakt. De oorzaken daarvan waren de Duitse bezetting, materiaaltekorten, een te kleine afzetmarkt en hoge belastingen op krachtige luxeauto’s. Uiteindelijk werden in Frankrijk geen luxeauto’s meer gemaakt. In 1953 kreeg Daninos het idee om zelf een nieuwe luxewagen te gaan bouwen. Dat was het begin van het automerk Facel Vega, waarbij de naam Vega een idee was van zijn broer, de veelgelezen auteur Pierre Daninos (1913-2005). Allereerst werd naar een geschikte motor gezocht. In Frankrijk werd op dat moment niet het gezochte type gemaakt. Ook in Italië werd hij niet gevonden. Eerst wilde Daninos speciaal een nieuwe motor laten ontwerpen, maar dacht toen aan zijn dagen in de VS waar hij tijdens de Tweede Wereldoorlog verbleef. Hij nam contact op met Chrysler en kwam met die fabriek overeen dat hij de V8 van DeSoto kon gebruiken. Deze 4,5 liter Hemi leverde 170 pk. Een probleem hierbij was dat Daninos alleen een importvergunning kreeg op voorwaarde dat voor elke franc aan geïmporteerde motoren een waarde van vijf franc moest worden geëxporteerd. Over deze auto:  

56

Sample Page Copy

57

Sample Page Copy