Nieuwe zoekopdracht

Niet tevreden met de zoekresultaten hieronder? Probeer het dan nogmaals:

65 zoekresultaten voor:

41

Fiat 500 L

Te koop, Ontzettend leuke klassieke Fiat 500 van bouwjaar 1972. Dit exemplaar is uitgevoerd in zeer chique donker blauwe lak, een prachtige combinatie met het zwarte interieur en de chromen bumpers, een lust voor het oog! De Fiat is goed rijdend. Onderkant verkeert in een solide en goede staat. Om optimaal te kunnen genieten kan het vouwdak open gedaan worden om zo heel te genieten van de zon op een mooie dag. Voor meer informatie kunt u altijd contact met ons opnemen. Geschiedenis: De Fiat 500 werd in 1957 geïntroduceerd door FIAT en is een van de kleinste auto’s die in massa is geproduceerd. Op 4 juli 1957 werden de eerste exemplaren van de Fiat 500 Nuova in Turijn aan het publiek getoond. Een stoet autootjes, elke Fiat 500 met een schoonheidskoningin aan boord, reed de fabriek uit. Tegelijkertijd reed in Rome een vergelijkbare stoet naar het Sint-Pieterplein. Hoewel de verkoop moeizaam op gang kwam, omdat de 500 heel kaal werd afgeleverd om het marktaandeel van de Fiat 600 te houden, bereikte het model een grote populariteit. Later is dit veranderd en zijn er bijna 3,5 miljoen exemplaren van gemaakt. De 500 Nuova werd tot 1975 geproduceerd. Exact 50 jaar na de lancering van de Fiat 500 Nuova kwam een retroversie van de Fiat 500 uit; zie Fiat 500 (2007). Bron: Wikipedia

42

Austin Healey 100-4 BN-1

Over de auto: In opdracht van de Nout Classic Cars hebben wij deze door hun gerestaureerde Austin Healey voorzien van een op maat gemaakt interieur en cabrioletkap. Geschiedenis: De eerste Austin Healey was het model 100. De type aanduiding 100 werd afgeleid van de topsnelheid, 100 mijl per uur (160 km). Opvallend detail bij deze vroege modellen is de neerklapbare voorruit en de kenmerkende Healey gril. De AH 100 had een 4 cylinder motor met 2660 cc en een drie versnellingsbak met Laycock de Normanville overdrive op de hoogste versnellingen. Voorafgaand aan de Earls Court Motor Show ontdekte Leonard Lord, de directeur van Austin, op de stand van Donald Healey de Donald Healey 100. Voordat de autosalon opende, kocht Leonard Lord de rechten van de Donald Healey 100. Op de autosalon presenteerde Austin en Donald Healey de Austin-Healey 100. De 100 was ontworpen door Gerry Coker en gebouwd door Donald Healey. Hij had een viercilinder-A90-motor van Austin en een carrosserie en chassis van Jensen. De 100 werd de concurrent van de Triumph TR en van vele MG’s. De auto werd in Warwick gebouwd, maar al snel werd de productie naar Longbridge in Birmingham verplaatst. De 100-4 BN-1 stopte na twee jaar, in 1955, de productie. De Austin-Healey 100-4 BN-1 werd opgevolgd door de Austin-Healey 100-4 BN-2 oftewel de tweede generatie. In 1956 kwamen er twee specials van de 100, namelijk de 100M en de 100S, waarvan de 100S alleen voor de racerij was bedoeld. Ook kwam er in 1956 de Austin-Healey 100-6 BN-4 op de markt. De BN-4 kreeg een nieuwe motor, namelijk een 2,6 liter-zescilinder uit de Austin Westminster. Ook kreeg de auto vier in plaats van twee zitplaatsen. In april 1958 kwam er de Austin-Healey 100-6 BN-6 met twee zitplaatsen, omdat de 100-6 BN-4 niet populair werd. Bron: Wikipedia

43

Porsche 356B 1600 S90

Over deze auto: In opdracht van onze opdrachtgever hebben wij het volledige interieur en cabrioletkap op maat gaan maken in en op deze fantastische Porsche 356B  met de originaliteit als uitgangspunt. Er is gekozen voor een mooie donker blauwe Nappa leder voor de stoelen en panelen, het originele Haargarn-Boucle tapijt in het licht grijs en een blauwe cabrioletkap van Sonneland materiaal. Geschiedenis: De 356 was goed geboren, in die zin, dat de formule waarop hij gebaseerd was, zoals zijn vorm, nagenoeg onveranderd bleef gedurende de periode 1947-1965. Natuurlijk lieten Ferry Porsche en zijn medewerkers deze 18 jaar niet ongemerkt voorbij gaan: de wagen werd volgens typisch Duitse aanpak gemoderniseerd, waardoor het basisontwerp continu verfijnd werd. Het opsommen van alle modificaties welke over de gehele levenscyclus van de 356 doorgevoerd zijn zou te ver voeren, maar de belangrijkste aanpassingen kunnen samengevat worden. Het robuuste stalen platform maakte het vanaf het begin van de 356 mogelijk zowel een coupé als een cabriolet te bouwen, met een hele reeks succesvolle varianten op dezelfde basis (Speedster, Convertible D, Roadster, Hardtop Coupé, etc.). De eerste 356 deelde veel onderdelen met de VW-produktiewagens, van de motor (de cilinderinhoud was echter gereduceerd van de originele 1131 cc tot 1086 cc met als doel in bepaalde klasses in de racerij uit te kunnen komen) tot de niet gesynchroniseerde versnellingsbak, het stuurmechanisme en een flink aantal onderdelen voor het interieur. Het meest karakteristieke aspect van de handgeklopte aluminium carrosserie was ongetwijfeld de voorruit, gesplitst in twee kleine vlakken, welke in een V-hoek bijeen kwamen, hetgeen voortvloeide uit de problemen destijds bij het produceren van een gebogen voorruit. Andere details welke herinnerden aan de penibele situatie in het na-oorlogse Duitsland waren de armschokdempers achter, de met een stang bediende benzinekraan, de vaste achterzijramen en het ontbreken van een ventilator en de achterbank. Sommige van de Gmünd-wagens werden in werkelijkheid vervaardigd door carrosseriebouwers Tatra, Kastenhofer en Keibl in Wenen; andere werden als kaal chassis verstuurd naar de Zwitserse dealer Von Senger, die ze door Beutler van een carrosserie liet voorzien. Maar de originele Porsches werden voorzien van lichte aluminium carrosseriedelen en bleken aldus uitstekende sportieve prestaties te kunnen leveren – hun officiële gewicht bedroeg slechts iets meer dan 600 kilo. Begin 1950 startte de produktie van de 356 in Stuttgart, met de stalen carrosserieën van Reutter, die vanaf 1949 contractspartner van Porsche was geworden. Aluminium plaatdelen werden te kostbaar wegens gebrek aan grondstoffen. In 1951 werd de 500e 356 geproduceerd en de 44 pk 1,3 liter motor verscheen, terwijl de remtrommels koelribben kregen en aan de voorzijde dubbele remcylinders gemonteerd werden, de olietemperatuurmeter zijn opwachting maakte en vanaf april de eerste telescopische dempers achter gemonteerd werden (ter vervanging van de frictiedempers). Modeljaar 1953 was (dankzij technische noviteiten uit 1952) een heel belangrijke periode voor de evolutie van de 356, met de introduktie (na zijn presentatie in 1952) van de American Roadster, de 60 pk 1,5 liter motor en nieuwe instrumenten. De 356 was aanzienlijk verbeterd met de introduktie van een serie […]

44

Alfa Romeo Giulia 1.6 Super

Over deze auto: De opdracht van de eigenaar was een balans vinden tussen originaliteit en exclusiviteit, wij hebben gekozen voor een speciaal voor ons gemaakte classic look aniline leder. Hiermee hebben wij volgens het originele patroon de stoelen en de deurpanelen bekleed en de randen van de op maat gemaakte vloerbedekking mee afgewerkt. Het dashboard hebben we met zwart leer bekleed en het hout hebben we behandeld. De originele stalen delen hebben we opnieuw in de speciale rimpel lak gezet en het nieuwe Nardi stuur maakt het geheel compleet. Geschiedenis: De Alfa Romeo Giulia is een reeks sportieve sedans van het Italiaanse automerk Alfa Romeo die werden gebouwd tussen 1962 en 1978. Eind jaren 50 werd het duidelijk dat de Giulietta moest worden vervangen. De Giulietta was met 1290 cc de kleinere versie van de ondertussen meer dan tien jaar oude 1900. Op 27 juni 1962 werd de Giulia TI voorgesteld op het circuit van Monza. De Giulia leek minder op de Giulietta dan verwacht en was heel hoekig met rechte lijnen. Het ontwerp kwam opnieuw van Orazio Satta Puliga. Ondanks zijn “vierkant” voorkomen was de luchtweerstand van de Giulia dankzij de zogeheten Kamm-tail toch lager dan dat van bijvoorbeeld een Porsche 911 uit die tijd. De Giulia TI zou vijf jaar in productie blijven. De structuur van de motor was niet gewijzigd ten opzichte van de Giulietta. Door het vergroten van de boring en de slag en het gebruik van grotere kleppen – onder een gunstiger hoek – werd het vermogen wel verder opgedreven. De Giulia kreeg een dubbele valstroom Weber carburateur en het maximale vermogen kwam op 92 pk te liggen, de topsnelheid op 166 km/u. De grootste verbetering ten opzichte van de Giulietta was echter de wegligging. De Giulia werd een economisch succes voor Alfa Romeo en al snel volgden andere varianten van het model. In april 1963 stelde Alfa de sportievere Giulia TI Super voor, waarvan uiteindelijk slechts 501 exemplaren werden gemaakt. De TI Super had dankzij twee dubbele horizontale Weber 45 DCOE carburateurs een maximaal vermogen van 112 pk, een topsnelheid van 184 km/u en was de eerste Giulia met schijfremmen in plaats van trommelremmen. In 1965 werd op het autosalon van Genève de Giulia Super voorgesteld. Bron Wikipedia.  

45

Jaguar E-type Serie 1 3.8

Jaguar E-Type 3.8 fhc (1962) When the Jaguar E-Type was unveiled at the Geneva Motor Show, even Enzo Ferrari was baffled: it was “the most beautiful car ever built”. After almost 60 years, the E-Type has lost none of its pure beauty. In fact, as the E-Type ages, we only get more appreciation for the iconic design of “Mr. Jaguar ‘Sir William Lyons. And not only the appearance is the car mouth-watering. Also technically, the E-Type could easily compete with the best and fastest Gran Turismos from Italy and Great Britain. In today’s traffic, the E-Type feels completely at ease thanks to its powerful in-line six-cylinder engine and independent suspension. It is not without reason that the E-Type is still such a beloved classic almost 60 years after its premiere at the Geneva Motor Show. A car that you not only look at with love, but also a car that you love on the road. Peet Classics has managed to acquire a ticket from the lottery with this completely original Jaguar E-Type Series I. It is a left-hand drive fixed-head coupé, with the much-loved 3.8-liter XK engine. The car was built in 1962 and originally delivered in New York. The history of the E-Type is fully documented, the certificate from the Jaguar Daimler Heritage Trust confirms that all chassis, engine and transmission numbers are matching. The car was originally painted in the stylish Opalescent Golden Sand paintwork, in combination with leather upholstery in Light Tan. Peet Classics has set itself the goal of returning this Jaguar E-Type, imported from the US state of Georgia, to its original condition with a thorough restoration of the bodywork, technology and interior. And of course, the bar is very high. The project has now been started. The restoration of the body was recently completed: with a very keen eye for quality and detail, numerous sheet metal parts have been completely rebuilt by a recognized specialist. To ensure the car’s originality, we chose to have the body repainted in the original Opalescent Golden Sand color. The 3.8-liter straight six engine with its double overhead camshaft has been completely overhauled by the specialist in this field, Peter van Giersbergen in Silvolde. The overhaul is based on the original factory specification, but of course with the knowledge, overhaul technique and skills of today. The gearbox and differential have been overhauled to the same very high quality standards and are ready to be placed back in the car. Now is the time to join this project as a future owner. Now that the E-Type is approaching the construction phase, you can still easily implement your personal requirements and wishes in terms of design and technology. So that your future Jaguar E-Type 3.8 Fixed-Head Coupé is fully tailored to your needs after the quality restoration has been completed. Contact Peet Classics to come and admire the E-Type – and to discuss all of the external and technical possibilities in more detail.

46

Bentley 3.5l Derby Thrupp Maberly

Project informatie: Wij hebben deze auto voorzien van een nieuw dashboard, bodemplaat delen, nieuwe stoelvullingen op gemaakt, stoelframes gerepareerd en technische klaar gemaakt voor de Parijs Peking Rally. Geschiedenis: De Bentley 3½ liter werd in september 1933, kort na het overlijden van Henry Royce, aan het publiek gepresenteerd en was het eerste nieuwe Bentley-model dat volgde op de overname door Rolls-Royce van het merk Bentley in 1931. Bentley verkocht alleen het verrijdbare kale rollende chassis met motor en versnellingsbak, kiepbak en radiator, klaar voor carrosseriebouwers om er een carrosserie op te bouwen volgens de eisen van de koper. Veel distributeurs bestelden hun voorkeurslichamen als showroomvoorraad om hen in staat te stellen voltooide auto’s gereed te maken voor onmiddellijke verkoop. Bentleys van dit tijdperk staan bekend als Derby Bentleys omdat ze zijn gebouwd in de Rolls-Royce-fabriek in Derby, Engeland. Die van Bentley’s vorige onafhankelijke tijdperk zijn Cricklewood Bentleys. Bron: Wikipedia

49

Aston Martin DB2

Geschiedenis: Ingenieur Robert Bamford en Lionel Martin begonnen in 1914 met de bouw van auto’s nadat beide heren een jaar eerder samen besloten hadden om auto’s van het merk Singer te gaan verkopen. De eerste auto was een op een Isotta Fraschinichassis gebouwde 1400 cc-racer. De naam Aston Martin ontstond door een overwinning van Lionel Martin op de “Aston Clinton Hillclimb” bij het plaatsje Aston Clinton.[1] In de werkplaats aan Abingdon Road in Kensington werd in 1915 de eerste geregistreerde auto gebouwd. Tijdens de Eerste Wereldoorlog lag de productie bij Aston Martin stil. Na de oorlog werd Aston Martin nieuw leven ingeblazen door graaf Louis Zborowski. In 1920 stapte Bamford echter op, waarna Aston Martin in 1922 racewagens maakte voor deelname aan de Grote prijs van Frankrijk. Daarnaast werden in Brooklands wereldsnelheids- en -duurrecords verbroken, maar productiemodellen zouden nog een paar jaar op zich laten wachten. In 1924 vertrok Lionel Martin en ging het merk failliet, waarna een aantal rijke investeerders onder de naam Renwick en Bertelli het merk overnamen. Onder leiding van Lord Charnwood werd Aston Martin Motors verhuisd naar Feltham. In 1927 werd een 10HP gepresenteerd. Het merk kende in deze tijd enkele successen in onder andere Le Mans en de Ultster. In 1931 werd het merk, na liquiditeitsproblemen, overgenomen door Lance Prideaux-Brune en R. Gordon Sutherland. Deze nieuwe eigenaren besloten om zich in 1936 te gaan concentreren op de productie van auto’s die bedoeld waren voor de normale weg. Na tijdens de Tweede Wereldoorlog een sluimerend bestaan te hebben gehad werd Aston Martin in 1947 overgenomen door Sir David Brown, een tractorfabrikant (David Brown Limited). Een jaar na de overname nam Brown het merk Lagonda over, en voegde dit merk juridisch en fysiek bij Aston Martin. In 1954 kocht Brown een locatie aan de Tickford Street in Newport Pagnell en dat luidde met de DB1 uit het begin in van de inmiddels klassiek geworden serie auto’s met de naam DB (de initialen van David Brown). Na de DB1 en DB2 werd in 1957 de raceauto DB3 geïntroduceerd. Project informatie: Deze Aston Martin heeft al een lange intensieve restauratie achter de rug. Wij zijn nu de laatste hand aan het leggen aan de fantastische auto. De Grote uitdaging bij deze auto was het zoeken naar alle ontbrekende onderdelen, gezien het feit dat deze auto in het verre verleden gedemonteerd is en meerdere eigenaren heeft gekend tijdens deze weg. De huidige eigenaar heeft eigenlijk een carrosserie gekocht met een paar dozen onderdelen, gelukkig waren de carrosserie-motor-versnellingsbak wel matching numbers. Voor deze auto hebben wij het volledige interieur op maat gemaakt, denk hierbij ook aan het maken van het dahboard, stoelen, alle houten delen in de deur stijlen e.d., de ramen en diverse ontbrekende chroom delen hebben wij nieuw gemaakt en laten verchromen.  

50

Maserati 3500 GT

PROJECT INFORMATIE: Deze Prachtige Maseratie hebben wij voorzien van een volledig nieuw interieur, hierbij hebben wij de originaliteit als uitgangspunt genomen. Het donkergroene leder is speciaal gemaakt voor de auto. GESCHIEDENIS: Het merk Maserati is opgericht in 1914 in Bologna door de zes gebroeders Maserati: Carlo, Bindo, Alfieri, Mario, Ettore en Ernesto. Het maakte in eerste instantie bougies en bobines. In 1926werd de eerste zelf gebouwde raceauto (Tipo 26) gepresenteerd in de Targa Florio, bestuurd door Alfieri Maserati, die prompt won. Ook daarna heeft hij talloze races op zijn naam geschreven. Vanaf dat moment tot de jaren vijftig heeft men zich beziggehouden met het bouwen van raceauto’s waarbij de 250 F en de “Birdcage” de beroemdste types zijn geweest die buitengewoon succesvol waren.Aan het einde van de jaren vijftig zag men in dat de fabriek van de racerij niet kon leven, en werd besloten om ook straatauto’s te gaan bouwen. Het eerste type dat in een behoorlijk grote serie werd gemaakt (bijna 2000 stuks), was de 3500 GTS uit 1957. Tijdens de jaren zestig en zeventig bouwde het merk een reputatie op als producent van exclusieve GT’s met klinkende namen als de Mexico, Ghibli, Indy, Bora, Merak, Khamsin, Kyalami en Quattroporte, stuk voor stuk snelle reiswagens die in kleine aantallen werden gefabriceerd. In 1968 nam Citroën Maserati over, wat leidde tot de auto’s waarin de hydraulische techniek van Citroën te vinden was.Aan het einde van de jaren zeventig stond de fabriek aan de rand van de afgrond toen Citroën de stekker uit de verliesgevende zaak wilde trekken. De Tomaso nam de zaak toen voor een symbolisch bedrag over. Hij besloot dat de enige manier om te overleven was, om een auto te ontwikkelen die voor een groter publiek bereikbaar was. Zodoende werd in 1982 de Biturbo gepresenteerd, die insloeg als een bom.